Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische Fiets vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Elektrische Fiets vraagje

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
    Merk is Tranz-x 24V 250w naafmotor met lithium batterij 10 AH.
    Betekend dus dat bij volledige belasting, je nog geen uur op weg kan, 10 Ah. lijkt mij wel wat weinig voor de aandrijving van een fiets, kan daar geen zwaardere batterij in ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Betekend dus dat bij volledige belasting, je nog geen uur op weg kan, 10 Ah. lijkt mij wel wat weinig voor de aandrijving van een fiets, kan daar geen zwaardere batterij in ?
      Ja , 'n 36 V 10AH.
      Deze zou 75 km moeten halen...?
      Je moet niet altijd de volledige belasting rekenen, want dan kan je beter 'n snorfiets kopen.
      Het is ondersteuning, wat wil zeggen, als je niet trapt gaat die fiets ook niet vooruit hé.
      De bedoeling is dat je toch nog je fysiek op pijl houdt, maar dat je af en toe extra ondersteuning hebt.
      Het is wel heel verleidelijk om die op max te zetten, maar dan ben je echt niet meer aan 't fietsen.
      Zonder batterij rijdt die fiets gelijk iedere andere fiets.

Comment

Voorlopige update:
        Gisteren heb ik met de boss himself gesproken en 'n nieuwe bat. gevraagd.
        Ze hadden geen nieuwe extra liggen, dus gaven ze mij 'n NI-MH 24V 9AH mee.
        Dan kan je voorlopig al verder, want morgen tegen de middag komt die andere pas binnen.
        OK, np...
        Met deze bat. heb ik nu ± 13 a 14 KM gereden en heb nog steeds 4 blokjes (van de 5)...waarvan de helft nog gereden met verlichting aan.
        Tegen de middag zou de nieuwe LI-IO aankomen, maar ik dacht...:
        Kan ik misschien beter twee NI-MH nemen ?
        Dan heb ik de dubbele reikwijdte, want de meerprijs van zo'n LI-IO compenseerd mischien het prijsverschil.
        Een bat. van 24V 10AH kost 400 pleuros

Comment

NEEEEE geen NiMh !!

In't begin gaat dat misschien goed, maar later ga je dat beklagen.

kan je eens een foto nemen van zo'n accu?
          misschien kan je die zelf wel maken.
          Voor lipo(3.7V/cel)
          kom ik uit op 14 accu's van 5000mah (7serie, 2parallel) geeft dikke 25V.
          of 12 accu's van 5000mah (6serie, 2 parallel) geeft 22.1V

Hier heb je een pakket van 6in serie (22.1V), 5000mah kost €100, dus voor €200 heb je een accu.

Kan je met een geen al te dure lader geladen krijgen. http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...rger_1-6_Cells

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
            NEEEEE geen NiMh !!

In't begin gaat dat misschien goed, maar later ga je dat beklagen.

kan je eens een foto nemen van zo'n accu?
            misschien kan je die zelf wel maken.
            Voor lipo(3.7V/cel)
            kom ik uit op 14 accu's van 5000mah (7serie, 2parallel) geeft dikke 25V.
            of 12 accu's van 5000mah (6serie, 2 parallel) geeft 22.1V

Hier heb je een pakket van 6in serie (22.1V), 5000mah kost €100, dus voor €200 heb je een accu.

Kan je met een geen al te dure lader geladen krijgen. http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...rger_1-6_Cells
            Gisteren 'n nieuwe LI-ION gekregen.
            Bij het vertrek had die 4 blokjes. Ondertussen,deze voormiddag, juist toen ik terugkwam van Kuringen - Hasselt centrum (en retour) naar 2 blokjes en ik had 24.6KM (totaal).
            Hiermee zit ik aan dikke 12KM per blokje of dat X5 = 60KM.
            Dat is bijna het dubbele van die eerste batterij. Ik denk dat mijn probleem hierbij is opgelost, want ik moet ze minstens 2X ontladen voor de volle capaciteit.

Een foto kan ik je nu niet sturen, want telkens wanneer je de bat. herlaadt, staat de tripteller terug op 0 km. (als je stilstaat zie je de totale KM....carpas ...)

Vergis je niet als jezelf met li-ion bat begint, want dat lijkt simpel.
            Het hele systeem is CPU gestuurd met vele sensoren, dus ook op de bat.

Als de eerste volgende lading de bat. eruit moet zal ik foto's doorsturen.

Comment

goede morgen allemaal.
              wil hier toch een vraag stellen heb nu ongeveer 3 maanden een elektrische fiets van het Belgische merk minerva.Ben er zeker tevreden van .Gebruik die voor woon werk verkeer .Alleen één probleem is het remmen bijna elke week moeten de remmen nagezien worden remt onvoldoende.Deze week ook iets anders voor gehad plots valt de fietscomputer uit en daarmee ook de motor ondanks dat de batterij max opgeladen is.Raar vind ik ook dat de batterij niet kan uit gezet worden aan en uit knop heeft geen reactie .Fiets duwen zonder motor aandrijving geen pretje .Nu vraag ik me af wat de oorzaak kan zijn .Heb er tot nu toe 1200 km mee gereden .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jozef1959 Bekijk bericht
                goede morgen allemaal.
                wil hier toch een vraag stellen heb nu ongeveer 3 maanden een elektrische fiets van het Belgische merk minerva.Ben er zeker tevreden van .Gebruik die voor woon werk verkeer .Alleen één probleem is het remmen bijna elke week moeten de remmen nagezien worden remt onvoldoende.Deze week ook iets anders voor gehad plots valt de fietscomputer uit en daarmee ook de motor ondanks dat de batterij max opgeladen is.Raar vind ik ook dat de batterij niet kan uit gezet worden aan en uit knop heeft geen reactie .Fiets duwen zonder motor aandrijving geen pretje .Nu vraag ik me af wat de oorzaak kan zijn .Heb er tot nu toe 1200 km mee gereden .
                Een topic dat 9 jaar oud is opnieuw leven in blazen?
                Fiets zit normaal nog onder garantie. Mee naar de fietsenboer gaan. Hij zou je daar toch een correct en sluitend antwoord moeten kunnen op geven.
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

Comment

U bent tevreden van de fiets ondanks de remmerij die elke week moet bijgesteld worden en het spontaan uitvallen vd motor?
                  Dan bent u volgens mij de perfecte klant!
                  Hop naar de fietsenmaker en ik zou het zelf moeilijk krijgen om de fiets nog mee naar huis te nemen..
                  Succes in elk geval!

Groeten,
                  Bart

Comment

de fiets op zich is ok .Alleen de service is ver van ok.Is inderdaad onder garantie alleen de garantie aan huis moet je heel veel geduld hebben gaande 1 week tot 1 maand.Voor herstelling is naar iemand het achter zijn normale dagtaak doet.Je zou meer verwachten van fiets van Belgische makerij.Zoiets verwacht je van fiets dat je koopt in warenhuis en meestal ergens van chinese afkomst.

Comment

Working...
                    X