Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

koppakking wagen vervangen - kostelijk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: koppakking wagen vervangen - kostelijk?

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    En dan beziet ge de reklame voor verzekeringen eens ... Wij bieden steeds de goedkoopste verzekering.*
    * Uitgezonderd voor nieuwe Toyota's.
    En voor Volvo's.

    Koppakkingen kunnen op diverse manieren doorslaan.
    Van cylinder naar cylinder, van cylinder naar buiten, van cylinder naar waterkanaal, van cylinder naar oliekanaal, en uiteraard een kombinatie van al deze.
    Zo zijn er nogal diverse symtomen van een kapotte koppakking.
    Ik heb er ooit gehad die zowel van cylinders naar cylinders en van cylinders naar water en olie kapot waren. (als je lang genoeg blijft rijden krijg je dat vanzelf)
    Zelf aan beginnen zou ik zo maar niet doen want de meeste motoren hebben een bovenligende nokkenas en als je de distributieriem niet 100% juist weet te leggen is soms alles naar zijn grootje.
    Last edited by Sus; 25 mei 2010, 14:38.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

    Comment


    • #17
      Re: koppakking wagen vervangen - kostelijk?

      Als de olie er nog normaal uitziet, dan komt er geen water bij de olie.

      Als de koelvloeistof nog de normale kleur heeft, dan komt er geen olie bij de koelvloeistof.

      Als de pakking lekt naar de koelvloeistof, dan merk je dat gewoonlijk doordat er koelvloeistof naar buiten lekt door de overdrukklep in de radiatordop (of vuldop van het reservoir). Als je dan de vuldop verwijdert (voorzichtig als de motor warm is) en je laat de motor draaien, dan zie je gasbellen opborrelen uit de koelvloeistof (wat gas geven, dan zie je het gewoonlijk sneller).
      In dat geval is het ook mogelijk dat er abnormaal veel rook (waterdamp) uit de uitlaat komt na het starten. (Het is ook mogelijk dat de motor zelfs niet meer wil ronddraaien bij het starten omdat er water bovenop een zuiger staat.)


      Theokus schreef "toch geen Renault zeker", ik heb een Express gehad die na 50.000km een lekke koppakking had, en de Clio waar ik nu nog mee rij had een lekke koppakking na 40.000km...

      De cilinderkop wordt nagemeten, als die nog binnen de limieten valt, dan wordt die niet gevlakt. Er kan ook een scheurtje inzitten, en dat maakt de herstelling wel een pak duurder.
      Last edited by Black B@ndit; 25 mei 2010, 17:08.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #18
        Re: koppakking wagen vervangen - kostelijk?

        Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
        En voor Volvo's.
        Gij denkt dat ik zever hé ... laatste reklame van Touring dat we kregen stond het er letterlijk op "Niet geldig voor nieuwe Toyota's".
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: koppakking wagen vervangen - kostelijk?

          Het klinkt eerder als een verbrande klep.
          Het slecht draaien , het tikken en ploffen in de uitlaat doen mij denken aan een klep.
          Dit is trouwens bij LPG rijden een veel voorkomend probleem.
          Je kan stalen klepzittingen laten steken en dan is het uevel verholpen voor altijd.

          Dit verhaaltje is duurder dan een koppakking

          Johan

          Comment


          • #20
            Re: koppakking wagen vervangen - kostelijk?

            Over welk merk en type hebben we het eigenlijk? of heb ik ergens iets niet gelezen.
            Dat ploppen kan ook aan een kapotte of vochtige delcokap liggen indien hij er nog over beschikt.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

            Comment


            • #21
              Re: koppakking wagen vervangen - kostelijk?

              Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
              Het klinkt eerder als een verbrande klep.
              Het slecht draaien , het tikken en ploffen in de uitlaat doen mij denken aan een klep.
              Dit is trouwens bij LPG rijden een veel voorkomend probleem.
              Je kan stalen klepzittingen laten steken en dan is het uevel verholpen voor altijd.

              Dit verhaaltje is duurder dan een koppakking

              Johan
              Om daar bij te geraken moet de koppakking inderdaad ook mee vervangen worden, en dan komt het werk aan de kleppen er ook nog bij.
              Maar ik dacht dat de recentere motoren die geschikt zijn voor loodvrije benzine geen problemen meer hadden op LPG wat de kleppen betreft?
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #22
                Re: koppakking wagen vervangen - kostelijk?

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Om daar bij te geraken moet de koppakking inderdaad ook mee vervangen worden, en dan komt het werk aan de kleppen er ook nog bij.
                Maar ik dacht dat de recentere motoren die geschikt zijn voor loodvrije benzine geen problemen meer hadden op LPG wat de kleppen betreft?
                Mijn vriend is toevallig een heel goede LPG technieker.
                Ik heb het eens nagevraagd en er zijn merken waar nog altijd problemen mee zijn.
                Er stond gisteren nog een Subaru met een verbrande klep.
                Als er iets te weinig klepspeling is en dat samen met LPG hebt ge veel kans

                Johan

                Comment


                • #23
                  Re: koppakking wagen vervangen - kostelijk?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                  Over welk merk en type hebben we het eigenlijk? of heb ik ergens iets niet gelezen.
                  Dat ploppen kan ook aan een kapotte of vochtige delcokap liggen indien hij er nog over beschikt.
                  het gaat hier om een 406 coupé van 1998, hier te zien
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #24
                    Re: koppakking wagen vervangen - kostelijk?

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Gij denkt dat ik zever hé ... laatste reklame van Touring dat we kregen stond het er letterlijk op "Niet geldig voor nieuwe Toyota's".
                    Toyota heeft z'n eigen verzekering.
                    Onder mandaat van, jawel: "Touring".

                    Toen ik mijn nieuwe toyota kocht kreeg ik 'n aanbieding die niemand kon geven.
                    Lage vrijstelling en 24 maanden aan 0%.
                    Bij andere was dat achter 24 maanden al min 18 % van de aankoopwaarde.
                    Er gaat meestal achter 6 mnd 1% vanaf.

                    Comment


                    • #25
                      Re: koppakking wagen vervangen - kostelijk?

                      Had hetzelfde probleem vorig jaar aan mijn wagen, kloppen en olie lek
                      Heb hem binnen gedaan en kostprijs was zo rond de 1000€
                      Vanalles en nog wat vervangen zoals riemen, pakkingen en 2 kleppen.
                      Dit jaar weer een klep naar de vaantjes, sleet zij de garagist.
                      Dus stond weer voor de opdracht kosten uit te voeren en heb wijselijk besloten om een nieuwe wagen te kopen.
                      Zo ben ik weer voor 10 jaar een beetje gerust

                      Als een wagen, de leeftijd van 10 jaar heeft of meer zie ik niet in om extreme kosten er op uit te laten voeren.
                      Natuurlijk een oldtimer dat is een andere zaak he.

                      PS was een Deawoo Nubira en heb mij nu een kleiner modelletje aangeschaft naamelijk een opel meriva, is toch 50 cm korter maar wel 50 cm hoger

                      Comment


                      • #26
                        Re: koppakking wagen vervangen - kostelijk?

                        Een auto zal steeds een lopende rekening blijven he.
                        Ik onderhoud de mijne zelf maar als je met alles op een ander moet dan verschiet je soms wat een auto kost, en dan is het vooral het uurloon die de grootste kost vormt.
                        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                        Comment


                        • #27
                          Re: koppakking wagen vervangen - kostelijk?

                          is hier foto forum ... dus mss even foto plaatsen van lekkage ... kunnen we mss kleppendeksel al uitsluiten ;-)
                          getik kan ook klepspeling zijn, en dan ben je voor enkele 10-tallen euro's gesteld
                          is het echt joint-coulasse zal je vlug aan 300 euro zitten voor pakkingset + bouten ... +uurloon ...(gok op 5 uurkes)+olie en koelvloeistof ... en mss dan ineens nieuwe distributieriem ... is dan al 7à800 euro als er geen kleppen verbrandt zijn ... want dan ga je vlot boven 1000 komen

                          Comment


                          • #28
                            Re: koppakking wagen vervangen - kostelijk?

                            joehoe, zonet telefoontje gehad van de garage
                            het verdict was: 1 bougie zat los en er was ergens een lek in een retour leidingkje (de man wist niet te zeggen welk juist)
                            Ik heb ze dan meteen maar mijn 4 bougies laten vervangen, dat mocht wel eens gebeuren en dat leidingkje is ook vervangen.
                            Heel kostelijk gaat het dus niet zijn, gelukkig
                            5DmkIII en wat glas

                            Comment


                            • #29
                              Re: koppakking wagen vervangen - kostelijk?

                              ja lap, niemand heeft gewonnen met het raden.

                              Comment


                              • #30
                                Re: koppakking wagen vervangen - kostelijk?

                                lucky you !
                                Ik ondervond in de week dat mijn airco precies niet goed meer ging. Gisteren verdikt gehoord ; een buis van de airco stuk... 350€ voor de buis alleen. Werkuren en terug vloeistof oplaten enz ... ik zal weer niet met 600 € toekomen vrees ik.
                                Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                                http://album.zoom.nl/user/lindberg/

                                Comment

                                Working...
                                X