Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

20km van Brussel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 20km van Brussel

    Allemaal nuttige info Christopher. Laat ons hopen dat de benen zondag goed zijn en we er ook een beetje kunnen van genieten. :-)
    GO ON...BE A TIGER!!!

    Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

    Comment


    • #17
      Re: 20km van Brussel

      Ik heb nog even voor de lol een parcours uitgestippeld voor de volgers.

      Ik heb rekening gehouden met bereikbaarheid en reistijd tussen de punten.

      Punt D is de parking van een Carrefour hypermarkt. Het punt staat op het uiteinde van de parking. Hier is ook een ingang. Het parcours loopt echter aan de Vorstlaan, maar dat zullen je volgers wel zien

      Punt A: naast de Wetstraat. Hier is normaal gezien wel parking te vinden
      Punt B: joelen aan de Louisalaan
      Punt C: moed inspreken na 10km
      Punt D: laatste keer supporteren
      Punt E: als je hier nog aan het lopen bent, heb je de finish gemist


      Het plan vind je hier:


      Groetjes,
      Christopher
      A smoking section in a restaurant is like a peeing section in a swimming pool

      Comment


      • #18
        Re: 20km van Brussel

        Oorspronkelijk geplaatst door Christopher Bekijk bericht
        Ik heb nog even voor de lol een parcours uitgestippeld voor de volgers.

        Ik heb rekening gehouden met bereikbaarheid en reistijd tussen de punten.

        Punt D is de parking van een Carrefour hypermarkt. Het punt staat op het uiteinde van de parking. Hier is ook een ingang. Het parcours loopt echter aan de Vorstlaan, maar dat zullen je volgers wel zien

        Punt A: naast de Wetstraat. Hier is normaal gezien wel parking te vinden
        Punt B: joelen aan de Louisalaan
        Punt C: moed inspreken na 10km
        Punt D: laatste keer supporteren
        Punt E: als je hier nog aan het lopen bent, heb je de finish gemist


        Het plan vind je hier:


        Groetjes,
        Christopher
        Nog meer interessante info. Die ga ik zeker doorspelen aan de supporters. Het zou leuk zijn moesten ze me op een paar van die punten kunnen komen aanmoedigen!
        GO ON...BE A TIGER!!!

        Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

        Comment


        • #19
          Re: 20km van Brussel

          Ook hier eerste deelname aan de 20km, doel 1u20 a 1u23.

          Qua eten doe ik meestal (voor andere wedstrijden dan), avond voor de wedstrijd niet te zwaar eten, spaghetti of iets anders van pasta.
          Dag van de wedstrijd eet ik 3 a 4uur voor de wedstrijd boterhammen met banaan en bruine suiker. 45' voor de wedstrijd eet ik dan nog een halve banaan. Drink ook op voorhand nog genoeg water, zelfs bij minder weer wat ze voorspellen is dit belangrijk. Ik heb wel een 'zwakke maag' als het op lopen aankomt, dus neem mijn eten altijd ruim op tijd voor de wedstrijd. Maar 3u voor de wedstrijd is wel het 'standaard regeltje'.

          En doseren zoals hier al zo vaak is gezegd. Afhankelijk van in welk vak je mag starten, eerste km zal misschien wat trager gaan door de massa volk maar eens het wat meer open is laat je je makkelijk mee trekken door betere lopers en dit betaal je dan ongetwijfeld tussen km 17 en 19. De laatste km zou opnieuw vlak zijn?


          Succes allen!
          www.rubenvdb.be

          Comment


          • #20
            Re: 20km van Brussel

            Oorspronkelijk geplaatst door ruben vdb Bekijk bericht
            Ook hier eerste deelname aan de 20km, doel 1u20 a 1u23.
            Damn da's een heel ambitieus doel, hopelijk haal je het. Voor mij is dat niet weggelegd vrees ik, zal al blij zijn met 1h50. Maar het eigenlijke doel was uitlopen en liefst onder de 2h.
            GO ON...BE A TIGER!!!

            Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

            Comment


            • #21
              Re: 20km van Brussel

              Nog iets meer dan 4h en het spektakel kan beginnen! Veel succes aan de andere deelnemers van dit forum!!
              GO ON...BE A TIGER!!!

              Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

              Comment


              • #22
                Re: 20km van Brussel

                Voor mij is het een tijd van 2h13 geworden... jullie?
                A smoking section in a restaurant is like a peeing section in a swimming pool

                Comment


                • #23
                  Re: 20km van Brussel

                  Voor mij helaas geen 20 km van Brussel dit jaar. Zoals "gevreesd" grootvader geworden en andere verplichtingen op het laatste moment!
                  "Just do it !"

                  http://jr52.be/index.html

                  Comment


                  • #24
                    Re: 20km van Brussel

                    Oorspronkelijk geplaatst door Christopher Bekijk bericht
                    Voor mij is het een tijd van 2h13 geworden... jullie?
                    Ik heb er 1h53m32sec over gedaan!
                    GO ON...BE A TIGER!!!

                    Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                    Comment


                    • #25
                      Re: 20km van Brussel

                      Hier is het 1u22'23" geworden, redelijk content al moet het met een voorbereiding zonder klierkoorts nog een heel stuk sneller kunnen! Volgend jaar dan maar!

                      Proficiat aan iedereen die het tot een goed einde heeft kunnen brengen!
                      www.rubenvdb.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: 20km van Brussel

                        Oorspronkelijk geplaatst door ruben vdb Bekijk bericht
                        Hier is het 1u22'23" geworden, redelijk content al moet het met een voorbereiding zonder klierkoorts nog een heel stuk sneller kunnen! Volgend jaar dan maar!

                        Proficiat aan iedereen die het tot een goed einde heeft kunnen brengen!
                        En, was dat goed voor een plaats in de top 1000? Mijne maat was 223ste met een tijd van rond de 1h16.
                        GO ON...BE A TIGER!!!

                        Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                        Comment


                        • #27
                          Re: 20km van Brussel

                          Exact 1:33:00 nodig gehad. Ik wilde een tijd realiseren tussen 1u30 en 1u35, dus opzet geslaagd.

                          Comment


                          • #28
                            Re: 20km van Brussel

                            Ik weet niet als er een nieuwe topic voor nodig is (Indien wel hoor ik het wel van de mods

                            Volgend jaar zou ik willen meedoen aan de 20km en in een goeie tijd lopen. Ik denk aan een 2u. Momenteel kan ik een 40min lopen aan 10km/u.

                            Hoe train je daar best naar? Gewoon blijven opbouwen, om de zo-veel-tijd wat minuten/meters bij doen? Of volg je beter een specifiek schema? We beginnen met het lopen, de voeding breng ik ondertussen wel op peil.

                            Ik heb me er een jaar voor genomen en dat moet wel lukken, denk ik...

                            Alvast bedankt voor jullie reacties!

                            PS: Ik ben nu 26jaar, volgend jaar staat de 20km op het plan, tegen mn 30ste levensjaar wil ik een marathon lopen. Dit is mn volledig doel
                            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                            500px

                            Comment


                            • #29
                              Re: 20km van Brussel

                              Je hebt nog een jaar de tijd om je voor te bereiden voor de 20km. Dat is in mijn mening tijd genoeg om op te bouwen. Aangezien je nu blijkbaar nog niet in staat bent om 10km te lopen, zou ik als tussendoel trachten 10km onder het uur te lopen.
                              Ik zou je aanraden om een 10km wedstrijd te lopen, ergens na of in de late zomer. Zo heb je nog rustig de tijd om daar naar toe te werken, en heb je een tussendoel dat je daarna als basis kan gebruiken. Als je zin hebt doe gerust een aantal wedstrijden, de bedoeling is dat je je comfortabel voelt bij de afstand.

                              Daarna, zo rond oktober - november, kan je beginnen opbouwen naar 15km en/of 10 mijl. Ook hier: wedstrijdjes zijn leuk, en een goede motivator. Ergens een winterloop van 15km kan dan een leuke uitdaging zijn. En eenmaal je je goed voelt bij ongeveer anderhalf uur lopen, is het geen zo'n grote sprong naar de 20km volgend jaar.

                              Kortom: rustig opbouwen, niets forceren, en.... genieten! Het moet bovenal plezant blijven hé

                              Succes in elk geval!

                              L.

                              P.S.: en wanneer je de 20km gelopen hebt, zullen we over de marathon praten
                              http://lievendevlaminck.wordpress.com/

                              Comment


                              • #30
                                Re: 20km van Brussel

                                Ondertussen ben ik al wat geëvolueerd en ik heb vorige week 12km gelopen

                                Maar we doen op ons gemak verder!
                                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                                500px

                                Comment

                                Working...
                                X