Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gps-dilemma : Garmin of Tomtom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Gps-dilemma : Garmin of Tomtom

    Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
    In Genk kan je nooit twee dezelfde straatnamen vinden. Zeker in Genk.doe dus 'n simulatie en dan zie waar je uitkomt met TT.
    Simulatie TomTom op de Iphone:
    Schaapsdreef 1 Genk brengt mij aan de hoek met de Henri Decleenstaat.
    Er is ook een Schaapsdreef in Waterschei, maar dat staat er duidelijk bij, als je die kiest ben je een oen. Die 2 straten liggen 4.1km uit elkaar.

    Comment


    • #17
      Re: Gps-dilemma : Garmin of Tomtom

      Koop de nieuwe clickx: staat volledige test van gps'en in
      Canon 5D2 en wat glas

      Comment


      • #18
        Re: Gps-dilemma : Garmin of Tomtom

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Mijn TT op de iPhone gaf direct twee keuzes op, Genk en Waterschei, duidelijker kan toch niet?
        Had het eigenlijk enkel eens getest met de online versie van Tomtom.
        Heb het dus juist thuis nog eens getest : mijn oude Tom tom One (met een redelijk oude kaart (verise 720.1802)) geeft ook al dat onderscheid aan tussen Genk en Waterschei voor dat schaapdreefje...
        Zie dus niet echt in wat Wooha z'n probleem juist is, want Tom tom toont juist hetzelfde als Google maps...
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #19
          Re: Gps-dilemma : Garmin of Tomtom

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Simulatie TomTom op de Iphone:
          Schaapsdreef 1 Genk brengt mij aan de hoek met de Henri Decleenstaat.
          Er is ook een Schaapsdreef in Waterschei, maar dat staat er duidelijk bij, als je die kiest ben je een oen. Die 2 straten liggen 4.1km uit elkaar.
          Mag ik, als oen , vragen welke versie dat je gebruikt ?. Dat was ook mijn vraag of dit nu al was aangepast bij TT.
          Ik spreek over 'n PPC en jij over Iphone, wat vrij recent is qua software...
          Ik kon niet kiezen met mijn versie's, dus trek geen voorbarige conclusies.

          Trouwens, buiten het dubbele straten probleem liet TT mij vaak omrijden.
          Ik heb idd gemerkt dat er ook 'n zelfde straat is aan Henri Decleenstaat, maar als je verder kijkt dan ligt daar de schaapsdries achter.
          Ik stel me de vraag en die zal ik zeker aan de postbode doen: hoe komen die brieven met dezelfde straatnamen, postnummers op de juiste plaats ?

          @polleke, ik heb geen probleem, maar ik stel juist de vraag of dit nu aangepast is bij TT....blijkbaar wel, maar tot en met versie 6 niet en toen heb ik mijn keuze gemaakt.
          Last edited by w00ha; 25 mei 2010, 16:43.

          Comment


          • #20
            Re: Gps-dilemma : Garmin of Tomtom

            Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
            Mag ik, als oen , vragen welke versie dat je gebruikt ?. Dat was ook mijn vraag of dit nu al was aangepast bij TT.
            Ik spreek over 'n PPC en jij over Iphone, wat vrij recent is qua software...
            Ik kon niet kiezen met mijn versie's, dus trek geen voorbarige conclusies.

            Trouwens, buiten het dubbele straten probleem liet TT mij vaak omrijden.
            Ik heb idd gemerkt dat er ook 'n zelfde straat is aan Henri Decleenstaat, maar als je verder kijkt dan ligt daar de schaapsdries achter.
            Ik stel me de vraag en die zal ik zeker aan de postbode doen: hoe komen die brieven met dezelfde straatnamen, postnummers op de juiste plaats ?

            @polleke, ik heb geen probleem, maar ik stel juist de vraag of dit nu aangepast is bij TT....blijkbaar wel, maar tot en met versie 6 niet en toen heb ik mijn keuze gemaakt.
            Ik gebruik de iphone versie 1.3, applicatie 8.150 en kaart 845.2665
            Nu, als er zo een rommeltje is met de postcodes in de buurt van Genk, kan je toch geen navigatiepakket verantwoordelijk stellen? Je twijfelt er zelf ook aan, misschien de postbode ook.

            Comment


            • #21
              Re: Gps-dilemma : Garmin of Tomtom

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Ik gebruik de iphone versie 1.3, applicatie 8.150 en kaart 845.2665
              Nu, als er zo een rommeltje is met de postcodes in de buurt van Genk, kan je toch geen navigatiepakket verantwoordelijk stellen? Je twijfelt er zelf ook aan, misschien de postbode ook.
              Probeer nu eens alles in de juiste orde te zetten.
              Is het niet normaal dat je voor 'n navigatie systeem kiest wat je op de juiste plaats brengt?
              En als je nog 'n postbode ziet, praat er eens mee, die mensen klagen serieus over de huidige leiding of manier van werken.
              In Genk is het geen rommeltje met postcodes, maar blijkbaar zijn er 2 schaapdreven en in heel Genk maar 1 postcode nml: 3600
              Ik bel evt morgen zelf naar de post hoe ze dat sorteren...

              Comment


              • #22
                Re: Gps-dilemma : Garmin of Tomtom

                Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                In Genk is het geen rommeltje met postcodes, maar blijkbaar zijn er 2 schaapdreven en in heel Genk maar 1 postcode nml: 3600
                Volgens mij is er 1 (één) Schaapsdreef en 1 (één) Schaapsdries in Genk.
                En dat er maar 1 postcode is voor (gans) Genk is niet meer dan normaal. Waterschei, Winterslag, Zwartberg, etc, zijn altijd maar gehuchten geweest van Genk. Geen zelfstandige gemeentes zoals Kuringen, Kermt, Stevoort, Stokrooie, Wimmertingen, Sint-Lambrechts-Herk en die met Hasselt zijn gefuseerd. Later zelfs voor de postbedeling waar ze nu allen onder kantoor Hasselt horen.

                Groetjes,
                Robert
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                Comment


                • #23
                  Re: Gps-dilemma : Garmin of Tomtom

                  Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                  Probeer nu eens alles in de juiste orde te zetten.
                  Is het niet normaal dat je voor 'n navigatie systeem kiest wat je op de juiste plaats brengt?
                  Natuurlijk is het normaal dat je navi je naar het juiste adres brengt. En dat doet tomtom ook. Bewijs heb ik zelf gezien in de simulatie, zoals je me vroeg.
                  Maar wees nu eerlijk, binnen 1 poscodezone 2 straten met dezelfde naam... Dat is vragen voor problemen. En geen navi kan voor jou denken.

                  Ik weet ook dat er in iedere map wel fouten zitten, (er zijn ook maar enkele mapfabrikanten) maar tomtom geeft me toch goede resultaten, en ja, als ik in de buurt een route laat berekene, denk ik het wel een "beter" te weten, maar daar heb ik dan ook geen navi nodig

                  Comment


                  • #24
                    Re: Gps-dilemma : Garmin of Tomtom

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Natuurlijk is het normaal dat je navi je naar het juiste adres brengt. En dat doet tomtom ook. Bewijs heb ik zelf gezien in de simulatie, zoals je me vroeg.
                    Maar wees nu eerlijk, binnen 1 poscodezone 2 straten met dezelfde naam... Dat is vragen voor problemen. En geen navi kan voor jou denken.

                    Ik weet ook dat er in iedere map wel fouten zitten, (er zijn ook maar enkele mapfabrikanten) maar tomtom geeft me toch goede resultaten, en ja, als ik in de buurt een route laat berekene, denk ik het wel een "beter" te weten, maar daar heb ik dan ook geen navi nodig
                    volgens google map's ligt er idd 'n schaapsdreef (mischien zonder woningen?) aan de Henri Decleenstaat maar dat is wel helemaal uit de richting.
                    Heb juist ff in mijn rav (garmin) die straat ingevoerd.
                    Ik kreeg ook de keuze uit Genk en Genk (Waterschei), maar ik kwam wel 2X op de juiste plaats terecht, nml Emiel Van Dorenlaan en dan 1ste naar rechts....schaapsdreef.

                    Nu ga ik daar verder niet meer problemen van maken, maar dat was mijn keerpunt + onjuiste fietsroutes dat ik TT goodbey heb gezegd.

                    Voor de TS speelt het eigenlijk enkel 'n rol wat hem aanstaat en welk kaartmateriaal dat het systeem gebruikt.
                    Ik wou enkel mijn persoonlijke ervaringen meegeven en die klopte ook.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Gps-dilemma : Garmin of Tomtom

                      Kleine toevoeging:

                      Ik heb zonet naar de hoofdpost gebeld met 'n serieuze vraag/klacht en dan ben ik even OT gegaan.
                      Ik vroeg om me door te verbinden met de postkantoor van Genk.
                      Daar heeft me mij bevestigd dat er aan de Henri Decleenstaat geen schaapsdreef is, maar schaapsdries.
                      "Dit is onmogelijk Mr. dat er in 1 postcode 2 straten op twee postrondes liggen."
                      Dat wil zeggen dat het kaartmateriaal van googlemaps ook niet juist is.

                      Zo, hier laat ik het erbij.
                      Last edited by w00ha; 26 mei 2010, 12:14.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Gps-dilemma : Garmin of Tomtom

                        Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                        Dat wil zeggen dat het kaartmateriaal van googlemaps ook niet juist is.

                        Zo, hier laat het dan bij.
                        Wat je hier stelt is absoluut juist!
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                        Comment


                        • #27
                          Re: Gps-dilemma : Garmin of Tomtom

                          Allez menskes, terug on topic he, wat is het aan te raden merk voor in de wagen?
                          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                          Comment


                          • #28
                            Re: Gps-dilemma : Garmin of Tomtom

                            Oorspronkelijk geplaatst door pnobels Bekijk bericht
                            Ik denk dat Garmin en TomTom aan elkaar gewaagd zijn. Ik heb tegenwoordig alles gestandardiseerd op Garmin. Maar da's omdat op de motor eigenlijk alleen Garmin op iets trekt (er bestaat een programma Mapsource waarmee je routes op voorhand kunt tekenen /importeren/aanpassen). Een Nuvi heeft trouwens de optie niet om routes te rijden.
                            Een programma om routs te maken voor TT bestaat wel degelijk, nl Tyre.

                            en persoonlijk (motor & auto) zou ik ook voor de TT gaan...

                            Comment


                            • #29
                              Re: Gps-dilemma : Garmin of Tomtom

                              Hallo,

                              Als een mens dan toch een keuze moet maken ....
                              Ik heb enkele jaren geleden een Tomtom gekocht (920T).
                              Over het algemeen ben ik er zeer tevreden van.
                              Vanwege een zonnewerende voorruit en een verwarmde voorruit in onze S-Max heeft hij op de "standaardplaats" soms ontvangstproblemen - maar door "esp" maakt dat niet zoveel uit.
                              Doordat er voor Tomtom zoveel "accessoires" verkrijgbaar zijn staat diezelfde Tomtom ook in de cabrio en op de Honda Silverwing, gewoon "inpluggen" en klaar ...
                              Qua kaartfouten valt het heel goed mee. Ik heb vorig jaar een update per kwartaal gekocht - en dan zijn de kaarten idd up to date.
                              Dit jaar heb ik dat niet gedaan en tot nu toe geen problemen ...

                              Het enige nadeel dat ik ervaren heb is de installatie van nieuwe kaarten.
                              Dat gebeurt via internet en een paar keer heb ik "computerstandjes" moeten uithalen om de boel weer werkende te krijgen (ergens een niet op te lossen bestandsfout).

                              Als ik nu een update doe, dan doe ik die eerst op een SD(HC) kaartje en als alles werkt, dan kopieer ik dat naar het intern geheugen van de Tomtom.

                              Kortom, ik ben een tevreden Tomtom gebruiker, maar je zult van alle merken meestal tevreden gebruikers vinden.
                              Ik kan in elk geval niet meer zonder ...

                              Jaja
                              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                              Comment

                              Working...
                              X