Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

meer geheugen, minder werkt.....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: meer geheugen, minder werkt.....

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    Ik denk het niet.
    Ik denk het wel

Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
      Want standaard gebruik je de gewone 32-bit versie van IE.
      En 64-bit/32-bit maakt niet(s) uit puur op snelheid, maar wel op het gebied van geheugenbeheer.
      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
      Op Win7 is het wel degelijk de 64-bit versie van IE8...
      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Ik denk het wel

Ok, maar dan moet je'r alles bijzeggen:

1. Ze worden beide geinstalleerd op een 64-bit systeem.
      2. Tenzij je zelf met je instellingen begint te spelen, is de 32-bit de "standaard" browser.
      3. De 64-bit versie is nog niet de "standaard" versie, omwille van compatibiliteitsproblemen.
      4. Die compatibiliteisproblemen hebben te maken met 32-bit componenten (ActiveX, Add-ins) die niet in een 64-bit process draaien zonder toeren uit te halen.
      5. De 64-bit bevat dus van huis uit minder Add-ins, die wel geladen worden in de 32-bit versie, en dat zou kunnen verklaren waarom de 64-bit versie sneller aanvoelt.
      6. Je CPU draait een 64-bit process niet sneller dan een 32-bit process. Eerder het omgekeerde is waar.

Dus je ziet het, 't is allemaal nog niet zo zwart/wit.

Dave
      pixelpusher

Comment

Bedankt Dave, bespaart me een hoop typwerk
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ok, maar dan moet je'r alles bijzeggen:

1. Ze worden beide geinstalleerd op een 64-bit systeem.
          2. Tenzij je zelf met je instellingen begint te spelen, is de 32-bit de "standaard" browser.
          3. De 64-bit versie is nog niet de "standaard" versie, omwille van compatibiliteitsproblemen.
          4. Die compatibiliteisproblemen hebben te maken met 32-bit componenten (ActiveX, Add-ins) die niet in een 64-bit process draaien zonder toeren uit te halen.
          5. De 64-bit bevat dus van huis uit minder Add-ins, die wel geladen worden in de 32-bit versie, en dat zou kunnen verklaren waarom de 64-bit versie sneller aanvoelt.
          6. Je CPU draait een 64-bit process niet sneller dan een 32-bit process. Eerder het omgekeerde is waar.

Dus je ziet het, 't is allemaal nog niet zo zwart/wit.

Dave
          Ach weet je, die IE8 gebruik ik zelden of niet.
          Meestal FireFox op 32.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Bedankt Dave, bespaart me een hoop typwerk
            Zo had je het toch aanvankelijk ook genoteerd?
            Want standaard gebruik je de gewone 32-bit versie van IE.
            Maar ja ... selectief gelezen hebben ze zeker?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Ik zie persoonlijk nog geen voordeel in 64bit.

Ik heb geen 12GB geheugen nodig, er is geen snelheidswinst (integendeel) en ik wil nog de kans hebben om in de eventuele situatie nog oude apparaten aan mijn pc aan te kunnen sluiten (bijv, mijn negatievenscanner). 64bit verliest een pak compatibiliteit met oudere hardware. Sommige software werkt ook gewoon niet onder 64bit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                Ik zie persoonlijk nog geen voordeel in 64bit.

Ik heb geen 12GB geheugen nodig, er is geen snelheidswinst (integendeel) en ik wil nog de kans hebben om in de eventuele situatie nog oude apparaten aan mijn pc aan te kunnen sluiten (bijv, mijn negatievenscanner). 64bit verliest een pak compatibiliteit met oudere hardware. Sommige software werkt ook gewoon niet onder 64bit.
                Wat is het verschil tussen "Program Files" en "Program Files (x86) ?
                Ik draai hier alles wat ik wil, zelfs een oude SnapScan e50 van Agfa.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Ik draai hier alles wat ik wil, zelfs een oude SnapScan e50 van Agfa.
                  En toch heeft Caleido gelijk hoor.

Niet alle oude hardware wordt ondersteund door Win7.

Veel toestellen kunnen overweg met de native Windows drivers, maar sommige ook weer niet.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Veel toestellen kunnen overweg met de native Windows drivers, maar sommige ook weer niet.
                    Ok
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

'k Begin toch te merken dat 4GB niet voldoende is voor mijn werk. Enkele verschillende browsers openen, Visual Studio 2008 en 2010 naast elkaar en nog een SQL Server op de achtergrond en mijn beestje begint al serieus wat memory faults te krijgen.

Misschien eens gaan bedelen bij mijn teamleader...
                      pixelpusher

Comment

De grijze zone is meestal de hardware die ongeveer 1 jaar voor de release van een nieuw besturingssysteem werd gekocht en ook de eerste maanden release. Voor die hardware is er niet echt tijd geweest voor een testperiode. Dus regelmatig kijken voor driverupdates.

Denk dat het binnen een paar maandjes het moment voor mij eraan komt om nog eens een nieuw toestel te kopen waar ik dan hopelijk weer een jaar of 5 mee verder kan.

Comment

'k Begin toch te merken dat 4GB niet voldoende is voor mijn werk. Enkele verschillende browsers openen, Visual Studio 2008 en 2010 naast elkaar en nog een SQL Server op de achtergrond en mijn beestje begint al serieus wat memory faults te krijgen.

Misschien eens gaan bedelen bij mijn teamleader...
                          En als je dan nog een VMware host gaat het helemaal snel.
                          Zit nu met 6GB op mijn laptop en dat werkt wel netjes.

Comment

Het ene voor 64-bit en het andere voor 32-bit applicaties.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Het ene voor 64-bit en het andere voor 32-bit applicaties.
                              Geen garantie dat oudere toepassingen niet zouden werken?
                              Of oudere hardware?
                              Ik bedoel weer dat zelfs mijn oude "rommel" hier draait
                              Zelfs oudere spellen.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Geen garantie dat oudere toepassingen niet zouden werken?
                                Of oudere hardware?
                                Ik bedoel weer dat zelfs mijn oude "rommel" hier draait
                                Zelfs oudere spellen.
                                Niets zegt dat oudere hard- of software automatisch niet kan werken onder Windows 7.
                                Er zullen er altijd zijn die niet werken, met beperkte functionaliteiten of mits de nodige updates.
                                Soms heb je oude hardware die standaard niet compatibel is maar na een firmware-update dan weer wel, al ligt het meestal aan een driver.
                                Als je een beetje moeite wil doen krijg je veel meer correct aan de praat dan hetgeen velen willen beweren.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X