Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Tenzij je /PAE of /3GB als boot commando meegeeft met Windows.
'k Was al iets in die richting aan het denken, maar het verklaart de symptomen niet. Ik denk eerder in de richting van de sounddriver die zich misdraagt.
In ieder geval zal de TS toch niet over de volle 4GB kunnen beschikken.
Yep, 3Gb. Ben geen IT-er zoals de heren hierboven, maar ik slaag er niet in om Vista Ultimate 32-bit meer dan 3Gb te doen gebruiken in bootcamp op m'n 64-bit iMac Core2Duo met 4Gb RAM
Als ge geen IT-er bent doe dan geen uitspraken alsof ge dat wel zijt .. doe liever de moeite om de MS Knowledgebase te doorzoeken voor ge hier flauwe kul komt verkopen. De memory limiet voor 32 bit systemen en de technische context er rond, is daar in 't lang en in 't breed beschreven .. misschien leert ge als niet IT-er misschien nog iets bij ipv u in een Mac type "point, click, never think" syndroom te koesteren en daarbij te denken dat ge iets van computer acrchitectuur verstaat omdat ge FreeBSD unix loopt als OS ..
Ik heb met die installaties en configuraties NIKS te maken. 'k Hoor ze alleen zagen en klagen...
... over problemen die ik dan kan gaan oplossen. Ik ken wel degelijk iets meer dan gewoon m'n point & click mac. Beetje zelfstudie,
Dit zijn MIJN ervaringen : jaren met DOS gewerkt (nooit problemen mee gehad), dan Win 3.11 (goed systeem), dan Win95 & 98 (oh my god) daarna overgestapt op Mac. OS 9 had z'n tekortkomingen (cooperative multitasking) maar was voor mij als gebruiker beter dan Windows. Als er iets vastliep, dan was het één of andere extensie van een nieuwe app die voor problemen zorgde. Was veel makkelijker op te lossen dan een probleem in Windows.
M'n vrouw (toen nog mijn vriendin) had in 2002 een computer gekocht met XP. Oh my god. De problemen dat we gehad hebben daarmee. SP2 maakte alles iets beter, maar nog was het ver van optimaal. Mijn schoonvader juist hetzelfde.
Ik deed ook regelmatig een defrag op de PC van m'n vrouw, maar toch gedroeg het systeem zich onstabiel. Heb drivers gecheckt, enz. Zelfs ondanks regelmatige defrag begon het systeem na een tijdje trager te werken. Enkel een reinstall kon soelaas brengen.
In alle eerlijkheid, ik ken 2 mensen die inderdaad nog geen problemen hebben gehad met hun PC met XP. En misschien is XP niet echt de 'catastrofe' waar ik het over had (ok, was te sterk uitgedrukt). Maar over het algemeen zijn de ervaringen negatief. Het gaat effectief goed voor een tijdje, maar eens de problemen beginnen... Kan best zijn dat al de mensen waarvan ik weet dat ze problemen hebben, gewoon prutsen met hun machine (mijn schoonvader bv. speelt games in z'n vrije 'pensioentijd').
Ik ben op OS X overgestapt met X.2, maar ik gebruikte OS 9 nog voor een groot stuk ook. Pas vanaf Panther X.3 ben ik 100% op OS X overgestapt. En heb sindsdien nooit problemen gehad ; 'k zit ondertussen al aan m'n vijfde Mac, nu met Leopard X.5.
Ik draai XP in Virtualbox (alleen voor een game dat ik nog wil spelen uit nostalgie). Heb 32-bit Vista in bootcamp (geen problemen mee, beetje traag maar dat is het dan ook. Heb nu ook sinds december een Dell laptop met Win7 Home Premium 64-bit (geërfd van m'n vrouw, zij kreeg er onlangs één van school). Absoluut geen klachten over Win7, wat mij betreft, en op basis van de gebruikerservaring tot nu toe, even goed als OS X.
Sorry, maar als een OS geen goeie gebruikerservaring biedt, dan is het voor mij een slecht OS. Of het nu een NT-basis heeft of iets anders, maakt niets uit.
Ik ben geen IT'er, neen, maar als een OS niet betrouwbaar is voor de eindgebruiker, dan moet ik het niet. Moet ik positief zijn over XP als mensen in m'n omgeving en ikzelf er slechte ervaringen mee (gehad) hebben ?
Och ja, 't zal wel aan onze incompetentie liggen...
@Regulus : jij bent software consultant, jij spreekt voor je winkel. Denk ik toch, wat in dat geval normaal is. Het fanboyism is je dan ook vergeven.
Maar 't is ok. 'k Zal in de toekomst m'n mond houden en niet meer reageren. Ik ben tenslotte geen pro, noch op het vlak van IT, fotografie, of wat dan ook. Als beginner/amateur heb je hier blijkbaar weinig te zoeken.
'k Kan goed begrijpen dat je als professional een andere kijk op de zaken hebt dan een amateur, en dat sommige uitspraken voor die "pro" misschien belachelijk lijken. Ik ben vertaler en kan me ook mateloos ergeren aan mensen die dt-fouten schrijven. Maar mocht ik, telkens ik een taalfout zie, "uit m'n sloffen schieten", dan zou ik hier niet anders meer moeten doen.
Maar 't is ok. 'k Zal in de toekomst m'n mond houden en niet meer reageren. Ik ben tenslotte geen pro, noch op het vlak van IT, fotografie, of wat dan ook. Als beginner/amateur heb je hier blijkbaar weinig te zoeken.
Zo, 'k ga verder lezen in 't parochieblad...
Laat je toch niet uit jouw lood slaan Kaneda.
Intelligentie wordt niet bepaald door kennis.
Intelligente mensen zullen ook niemand afstraffen of vernederen.
Waarom? Die hebben dat toch niet nodig
En een mening kan men ook op een aanvaardbare en fatsoenlijke manier uiten.
Ik heb twee jaar vrijwilligerswerk gedaan voor Oxfam.
Daar deed ik de boekhouding op een pc van de jaren stilletjes...
En de besturing was Windows 3.11. Nooit één probleem gehad.
mijn pc geeft trouwens als info wel mooi '4GB' aan (sinds een update misschien om vragen van gebruikers te vermijden) , al zal 'm er hier ook wel maar 3 en een scheet van gebruiken en de rest voor die randapplicaties.
mijn cpu kan blijkbaar 64bit aan, maar ik durf 't niet ivm drivers voor m'n laptop en dan moet ik ook een volledige nieuwe windoos kopen ipv enkel een upgrade.
mijn cpu kan blijkbaar 64bit aan, maar ik durf 't niet ivm drivers voor m'n laptop en dan moet ik ook een volledige nieuwe windoos kopen ipv enkel een upgrade.
'k Denk dat de meeste (redelijk recente) hardware en randapparatuur nu al 64-bit drivers heeft. Hangt er vanaf hoe oud je PC is, natuurlijk.
Als hij al een redelijke leeftijd heeft (4 jaar en ouder), is het misschien beter om meteen een nieuwe computer met Win7 64-bit te kopen.
Mijn ervaring met 32-bit en 64-bit versies van Vista en Win7 is dat Vista 32-bit op een Core2Duo 2.8 Ghz met 4Gb RAM een heel stuk trager (lees : veel minder responsive) dan Win7 64-bit op een Pentium Dual core 2.1Ghz met 4Gb RAM. In beide gevallen Aero-interface geactiveerd. Sowieso is Vista minder geoptimiseerd dan 7, maar dat kan niet de enige reden zijn. IE8 is sloom in Vista 32-bit maar is in 64-bit win7 zelfs ietsje sneller dan Firefox. Maar da's mijn mening...
'k Denk dat de meeste (redelijk recente) hardware en randapparatuur nu al 64-bit drivers heeft. Hangt er vanaf hoe oud je PC is, natuurlijk.
Als hij al een redelijke leeftijd heeft (4 jaar en ouder), is het misschien beter om meteen een nieuwe computer met Win7 64-bit te kopen.
Mijn ervaring met 32-bit en 64-bit versies van Vista en Win7 is dat Vista 32-bit op een Core2Duo 2.8 Ghz met 4Gb RAM een heel stuk trager (lees : veel minder responsive) dan Win7 64-bit op een Pentium Dual core 2.1Ghz met 4Gb RAM. In beide gevallen Aero-interface geactiveerd. Sowieso is Vista minder geoptimiseerd dan 7, maar dat kan niet de enige reden zijn. IE8 is sloom in Vista 32-bit maar is in 64-bit win7 zelfs ietsje sneller dan Firefox. Maar da's mijn mening...
Dat lijkt me sterk.
Want standaard gebruik je de gewone 32-bit versie van IE.
En 64-bit/32-bit maakt niet(s) uit puur op snelheid, maar wel op het gebied van geheugenbeheer.
ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it
Dat lijkt me sterk.
Want standaard gebruik je de gewone 32-bit versie van IE.
En 64-bit/32-bit maakt niet(s) uit puur op snelheid, maar wel op het gebied van geheugenbeheer.
Dit is mijn ervaring. Misschien heeft het te maken met het feit dat ik Vista op een iMac draai. Is nochtans wel "PC-hardware" én in Bootcamp, niet in een virtuele omgeving dus.
Processor is 2.8 ghz Core2duo, videokaart ATI Radeon HD 2600 Pro (nieuwste catalyst drivers), alle updates bij zowel win7 als vista (incl. service packs) geďnstalleerd.
Dit is mijn ervaring. Misschien heeft het te maken met het feit dat ik Vista op een iMac draai. Is nochtans wel "PC-hardware" én in Bootcamp, niet in een virtuele omgeving dus.
Processor is 2.8 ghz Core2duo, videokaart ATI Radeon HD 2600 Pro (nieuwste catalyst drivers), alle updates bij zowel win7 als vista (incl. service packs) geďnstalleerd.
Ik zeg niet dat het niet waar is he... gewoon dat het me sterk lijkt (met de bijhorende technische onderbouwing).
Misschien zijn de 64-bit drivers beter geschreven of iets dergelijk...
ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it
Comment