Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zendamateurs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: zendamateurs

    Leuke discussie.

    Ik heb het wel niet zo voor de DX-clusters op het internet. Het maakt het niet makkelijk voor de ON3's (in België) om door de pile-ups heen te geraken.
    Het is wel makkelijk om te weten of er een leuk station zich meld op de frequentie.
    Ik heb er dus dubbele gevoelens bij.

    Ik ben wel van plan een copy van mijn vergunning en id-kaart op te sturen naar de ARRL. Al die QSL-kaarten hoeft voor mij niet.


    Deze voormiddag OH3I/p (Finland) gewerkt op 20M en even daarna een QSO om niet gauw meer te vergeten ...
    CT3MD op de 12M band!!
    En dat met mijn Icom 703 + Fritzel FD4 (die nog steeds op zolder is geïnstalleerd (hopelijk komt daar dit weekend verandering in), met 5W. Geweldig gewoon!!

    Comment


    • #47
      Re: zendamateurs

      Tja, de clusters zijn er nu eenmaal. Zo lang ik mijn vergunning heb (1992-ON2, 1993-ON1, 1994-ON4) waren de clusters er op 2 en 70 in packet daarna via internet. Ik gebruikte al packet voor ik een vergunning had en runde ook FBB BBS software op 27MHz. In die periode gaven amateurs al DX meldingen door op 2m (144.480MHz als ik niet mis ben). Soms ook via telefoon. Ik herinner mij een "grote DX-peditie" waarbij 1 van de leden via satphone een ongewone splitfrequentie doorgaf zodat er een hoop Belgen hen konden werken terwijl de rest van de wereld +10 tot 20 zat te roepen...

      Best is nog steeds om veel rond te draaien en goed te luisteren. Als de condities meezitten kan je zelfs mooie verrassingen hebben door op een schijnbaar dode band CQ te roepen.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #48
        Re: zendamateurs

        Ik snap er de ballen van...

        Kan iemand eens in leken taal de bedoeling ervan uitleggen?
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

        Comment


        • #49
          Re: zendamateurs

          Oorspronkelijk geplaatst door Digitim Bekijk bericht
          Hier nog een 'radio-actieve'.
          Onlangs nog op dx-peditie naar Minkies Reef (EU-099).
          Foto's aan het afwerken, vrijdag is de eerste voordracht...
          Daarna komen hopelijk enkele foto's op het forum terecht.

          73's - ON5HC / OO5C (Loc JO10PU)
          Tot vanavond.... op de voordracht bij WLD
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #50
            Re: zendamateurs

            Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
            Ik snap er de ballen van...

            Kan iemand eens in leken taal de bedoeling ervan uitleggen?
            In't kort: hier en hier
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #51
              Re: zendamateurs

              Even een zijsprong

              Ik ben een gast ON7VW al jaren uit het oog verloren .. iemand een idee of die nog airborne is en hoe ik die eventueel nog eens kan contacteren? .. ben zelf niet meer radio-actief
              Of is dit ivm privacy niet aan de orde? (liefst via PM natuurlijk )
              TIA

              Comment


              • #52
                Re: zendamateurs

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Ik ben een gast ON7VW al jaren uit het oog verloren .. iemand een idee of die nog airborne is en hoe ik die eventueel nog eens kan contacteren? .. ben zelf niet meer radio-actief
                Of is dit ivm privacy niet aan de orde? (liefst via PM natuurlijk )
                Je kan proberen via ON4AOI, Guy. Zelf kan ik hem ook niet vinden in de DB maar zijn call staat wel op een PDF die ik op google zie staan maar niet kan openen. Het document staat/stond op de de site van Guy.

                Suc6.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #53
                  Re: zendamateurs

                  Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  Je kan proberen via ON4AOI, Guy. Zelf kan ik hem ook niet vinden in de DB maar zijn call staat wel op een PDF die ik op google zie staan maar niet kan openen. Het document staat/stond op de de site van Guy.

                  Suc6.
                  Bedankt! Ik kan de pdf wel openen maar er staat geen bijkomende info in behalve de lijst van de medewerkers waar ON7VW wel tussen staat.
                  Ik zal ON4 eens contacteren!
                  mvg

                  Comment

                  Working...
                  X