Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zendamateurs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: zendamateurs

    Het probleem is wsn opgelost. (alé blijkbaar ±)

    Ik zocht nml de freq van de fed. pol.
    Blijkbaar zijn die nu gecodeerd (astrid), dus kan ik toch niet alles binnenkrijgen.

    Ik had nog zo 'n oude scanner van realistic (tandy) en dat ding was zeer nuttig in 1987 toen de mijnstakingen begonnen.
    Mag normaal niet, maarja, ik wist wel altijd waar de piketten stonden en waar je best je wagen niet parkeerde(of beter de bus nam)...of waar de rijkswacht stond...etc.

    Dat waren tijden om nooit te vergeten...

    Comment


    • #17
      Re: zendamateurs

      Goh, waar is de tijd, in 1978 eentje meegebracht uit de VS, President geloof ik. De antenne was andere koek om eraan te geraken toen. En illegaal was het ook, stond op een slede in de auto (tandy ;-) en verdween als er witte muizen in de buurt waren.
      Was wel superfun.

      Comment


      • #18
        Re: zendamateurs

        Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
        Ikke... 30 jaar geleden.
        CB'er met nen Ham International en een dikke stoof erachter...

        Waar is den tijd
        inderdaad waar is de tijd naar toe.
        en dan wekelijks op vossenjacht
        www.fotojoel.be
        7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

        Comment


        • #19
          Re: zendamateurs

          Ikke (ON6KZ) . Heb een dikke 10 jaar geleden quasi al mijn materiaal verkocht omdat ik totaal was uitgekeken op de zendamateurhobby. Ondertussen ben ik terug 'radio-actief' maar heb alleen nog belangstelling in telegrafie en QRP (max 5 watt) op decameter.
          Homo Sapiens Pentaxiensis

          Comment


          • #20
            Re: zendamateurs

            Oorspronkelijk geplaatst door jopat Bekijk bericht
            en dan wekelijks op vossenjacht
            nachten weg, heerlijke tijd.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #21
              Re: zendamateurs

              De goede oude CB tijd ........Ik had destijds ,en ik praat van een kleine 20 jaar terug , een Superstar 3900 en een Sadelta Echomaster. Dit in combi met een 100 wat liniair en en antenne op 19 meter hoogte.
              Mijn callsign destijds was de " 1 VOC 028 ".
              Hartstikke illegaal natuurlijk , maar heb toch een leuke tijd gehad. Ik ben gelukkig nooit gesnapt. Heb nog steeds de leukste QRL kaarten. Het verste wat ik ooit bereikt heb was Australie ( uiteraard op de USB ).
              Verder America , Canada , en veel europese landen.
              De zendapparatuur heb ik al lang niet meer overigens .....


              "CQ delta Xray , this is the 1 VOC 028 , calling for DX and standbye on frequentie 27.805 "
              Last edited by Hanske; 23 mei 2010, 22:22.
              Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
              Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

              Comment


              • #22
                Re: zendamateurs

                Niemand professioneel ermee bezig geweest?
                Wat wij thuis hadden/hebben staan was niet meer normaal... zenders vanop zeeschepen enzo en een MEGA antenne in de tuin.
                Kan het mij alleen herinneren als klein ventje want nu doet mijn pa er niets meer mee.

                Comment


                • #23
                  Re: zendamateurs

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                  Niemand professioneel ermee bezig geweest?
                  Ik heb van 1974 tot 1985 radiostations geïnstalleerd op zeeschepen.
                  Ondertussen zijn er al lang geen marconisten (met hf-zender en seinsleutel) meer aan boord. 't Is nu aan boord gewoon telefoneren of mails versturen, allemaal via de satelliet met een GMDSS compact radiostation dat op de brug staat.
                  Vroeger nam ik altijd mijn zendertje en draadantenne mee om met het thuisfront in verbinding te blijven. Nu met de gsm is dat niet meer nodig, maar verleden maand had ik een gsm-rekening van 1645€ ( 2 weken bellen voor de firma vanuit Panama, Jamaica, Nicaragua, Guatemala en Mexico @ 5,5€/minuut).
                  Ik betaal nog jaarlijks mijn BIPT belasting en ben nog steeds lid van UBA, maar ben al 10 jaar niet meer "radio-actief".
                  Last edited by notex; 24 mei 2010, 10:52.

                  Comment


                  • #24
                    Re: zendamateurs

                    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    maar verleden maand had ik een gsm-rekening van 1645€ ( 2 weken bellen voor de firma vanuit Panama, Jamaica, Nicaragua, Guatemala en Mexico @ 5,5€/minuut).
                    OK.. das een hoop geld, maar Scheveningen Radio was ook niet gratis.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #25
                      Re: zendamateurs


                      actief in bouw van antennes , meeste qso's op de lowbands in CW (morse). Sinds 34 jaar actief met zendertjes bezig. Ook gepirateerd als bijna iedere radioamateur.

                      73
                      ON4MA

                      Comment


                      • #26
                        Re: zendamateurs

                        Oorspronkelijk geplaatst door Digitim Bekijk bericht
                        Hier nog een 'radio-actieve'.
                        Onlangs nog op dx-peditie naar Minkies Reef (EU-099).
                        Foto's aan het afwerken, vrijdag is de eerste voordracht...
                        Daarna komen hopelijk enkele foto's op het forum terecht.

                        73's - ON5HC / OO5C (Loc JO10PU)
                        Smeer jullie kneukels al maar in voor de komende velddag CW ... TLS staat weer scherp en willen winnen

                        Comment


                        • #27
                          Re: zendamateurs

                          Ik ga binnenkort opnieuw voor mijn ON3 examen. 2,5j geleden net gefaald en niet meer doorgebeten.
                          Nu ons eigen stekje en ik ga er opnieuw werk van maken.
                          Wellicht met een ICOM-703 en een draadantenne voor 80M-10M. VHF/UHF zegt me op dit moment niet zoveel. 6M antenne had ik er ook graag bij gehad maar ik weet nog niet welke te nemen.
                          Kan niet wachten op terug te DX'en. Op Youtube staan leuke QRP-filmpjes!

                          73's,

                          Kristof

                          Comment


                          • #28
                            Re: zendamateurs

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            nee, tis hier in de buurt geheel uitgestorven hoor.
                            PC en mobieltjes heeft gewonnen.
                            Uitgestorven?? En zeggen dat 24/7 UVB-76 actief is.

                            Comment


                            • #29
                              Re: zendamateurs

                              Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                              Smeer jullie kneukels al maar in voor de komende velddag CW ... TLS staat weer scherp en willen winnen
                              3e is ook goed
                              Congrats 1st op 6m.

                              Ik was er niet bij, onze sectie wel (WLD).
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment


                              • #30
                                Re: zendamateurs

                                Oorspronkelijk geplaatst door PsynceFiction Bekijk bericht
                                Ik ga binnenkort opnieuw voor mijn ON3 examen. 2,5j geleden net gefaald en niet meer doorgebeten.
                                Nu ons eigen stekje en ik ga er opnieuw werk van maken.
                                Wellicht met een ICOM-703 en een draadantenne voor 80M-10M. VHF/UHF zegt me op dit moment niet zoveel. 6M antenne had ik er ook graag bij gehad maar ik weet nog niet welke te nemen.
                                Kan niet wachten op terug te DX'en. Op Youtube staan leuke QRP-filmpjes!
                                Laat zeker iets weten als je je call hebt. Een 4 of 5 el op 6m zal je zeker veel plezier verschaffen (de mijne komt van de Ham Radio in Friedrichshafen).

                                Suc6.
                                bye, Maurice
                                https://on4bam.com/
                                Nikon D7500

                                Comment

                                Working...
                                X