Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Iphone en waarom ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke Iphone en waarom ...

    Oorspronkelijk geplaatst door felpro Bekijk bericht
    En hij is er
    Iphone 3Gs 16Gb gisteren aangekocht bij Saturn in Kortrijk voor de mooie prijs van 549€ ipv 575€ + nog een aankoopbon van 50€.
    Ik denk dat ik mag spreken van een koopje .

    nu had ik nog een vraag ivm de mail instellingen. Momenteel staat hij op Push, is dit ook zo?
    Nu komt een nieuwe mail niet in mijn mailbox al hij op het startschem staat, ik moet op het mail icoon klikken, dan gaat hij gaan kijken als er nieuwe mail is.

    Grt

    PS: indien jullie nog andere tips hebben.... altijd welkom.
    Geloof me, push email en het controleren op nieuwe mail op de achtergrond, dat wil je niet hebben. Niets zo lastig als 's nachts wakkergemaakt worden door een of ander spammetje.
    pixelpusher

    Comment


    • #17
      Re: Welke Iphone en waarom ...

      Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
      Geloof me, push email en het controleren op nieuwe mail op de achtergrond, dat wil je niet hebben. Niets zo lastig als 's nachts wakkergemaakt worden door een of ander spammetje.
      Het word tijd dat Apple daar een management op maakt, tijd en locatie gebaseerd. Ik word gek van die bliepjes s'nachts, en nu er een ipad en iphone naast men bed ligt, zijn de bliepjes telkens dubbel. Afzetten gaat uietraad, maar ik vertrouw op mobile me voor een snelle afhandeling van mijn belangrijke mails.

      Comment


      • #18
        Re: Welke Iphone en waarom ...

        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Het word tijd dat Apple daar een management op maakt, tijd en locatie gebaseerd. Ik word gek van die bliepjes s'nachts, en nu er een ipad en iphone naast men bed ligt, zijn de bliepjes telkens dubbel. Afzetten gaat uietraad, maar ik vertrouw op mobile me voor een snelle afhandeling van mijn belangrijke mails.
        Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen kijk op die dingen, maar e-mail beschouw ik niet als een "dringende" zaak, belangrijk of niet. Als het echt dringend is, kunnen ze nog bellen of een SMS-je sturen. De wereld vergaat niet als je niet binnen de 4 uur op een e-mail hebt gereageerd.

        Overdag check ik m'n email zoals een obsessief konijn op speed, natuurlijk.
        pixelpusher

        Comment


        • #19
          Re: Welke Iphone en waarom ...

          Ik zet 's nachts gewoon het geluid van de email meldingen uit : instellingen -> geluiden -> Nieuwe email -> schakelaar op 0
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #20
            Re: Welke Iphone en waarom ...

            Wat doen jullie als in het buitenland zijn.
            Dit is een dure zaak, niet?

            een buitenlandse prepaid kaart?
            Nikon stuff and more ...
            https://www.instagram.com/lm_pictures_77/

            Comment


            • #21
              Re: Welke Iphone en waarom ...

              Oorspronkelijk geplaatst door felpro Bekijk bericht
              Wat doen jullie als in het buitenland zijn.
              Dit is een dure zaak, niet?

              een buitenlandse prepaid kaart?
              heel dure zaak...
              als ik in het buitenland ben, wis ik mijn ingestelde APN. Hiermee heb ik zekerheid dat ik niet meer online kan
              En het scheelt mij ineens een heel pak in batterijduur. Vraag me niet waarom het enkel zo gaat, daar breek ik al maanden mn hoofd over
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #22
                Re: Welke Iphone en waarom ...

                Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                heel dure zaak...
                als ik in het buitenland ben, wis ik mijn ingestelde APN. Hiermee heb ik zekerheid dat ik niet meer online kan
                En het scheelt mij ineens een heel pak in batterijduur. Vraag me niet waarom het enkel zo gaat, daar breek ik al maanden mn hoofd over
                Omdat hij dan niet connecteert met het batterijverslindende UMTS/3G netwerk.
                Trouwens als je Data Roaming afzet of 3G afzet lijkt me dit voldoende, je dient je apn niet te verwijderen hoor (maar dat is natuurlijk het meest zekere).


                Dat van die bliepjes bij nieuwe mail heeft het bij mij ook welgeteld 1 nacht uitgehouden.
                Het wordt tijd dat er een app komt a la GProfile maar dan voor iPhone. Daar kon je echt gewoon profielen aanmaken op basis van tijd, agenda, etc...
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #23
                  Re: Welke Iphone en waarom ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                  Dat van die bliepjes bij nieuwe mail heeft het bij mij ook welgeteld 1 nacht uitgehouden.
                  Het wordt tijd dat er een app komt a la GProfile maar dan voor iPhone. Daar kon je echt gewoon profielen aanmaken op basis van tijd, agenda, etc...
                  Die software bestaat hoor, alleen . . . je moet een jailbreaked iPhone hebben . . .
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Welke Iphone en waarom ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Die software bestaat hoor, alleen . . . je moet een jailbreaked iPhone hebben . . .
                    Hm..zie ik niet echt zitten..al doet dit me echt wel twijfelen..
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • #25
                      Re: Welke Iphone en waarom ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                      Omdat hij dan niet connecteert met het batterijverslindende UMTS/3G netwerk.
                      Trouwens als je Data Roaming afzet of 3G afzet lijkt me dit voldoende, je dient je apn niet te verwijderen hoor (maar dat is natuurlijk het meest zekere)
                      nope, helpt niet
                      3G uitzetten helpt niet, roaming uitzetten blijft hij batterij verbruiken, push (in alle programma's!) uitzetten helpt niet,...
                      kan natuurlijk liggen aan de jailbreak (hoogst waarschijnlijk wel) maar ik heb liever een batterijvreter met jailbreak, dan een toestel met lange batterijduur, maar waarmee ik niets kan doen...

                      dan heb ik eindelijk een oplossing gevonden via een 3rd party programmaatje waarmee ik EDGE kon uitschakelen. Hiermee kon ik de batterijduur serieus verlengen, maar nog steeds is het niet top.

                      nu gaat mijn iPhone makkelijk een dag mee met intensief gebruik met ingevulde APN, daar waar het met EDGE aan zonder gebruik zo'n 1% vd batterij per minuut is, maw, ongeveer een 2-tal uur standby zelfs met zwart scherm...

                      Zonder ingevulde APN gaat ie makkelijk enkele dagen mee
                      Last edited by Matthias; 25 mei 2010, 15:19.
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #26
                        Re: Welke Iphone en waarom ...

                        Met m'n iPhone, Proximus 3G en WiFi, Location Services en Bluetooth aan, gaat 'm een dag mee. 'k Steek hem dan ook elke avond in zijn dock naast mijn bed, daar dient hij als ochtendwekker.

                        Ik gebruik wel geen push e-mail, en ik vermoed dat de hogere bitrate van 3G ervoor zorgt dat 'm voor het pollen van push notifications uit apps (want pollen doet hij, je kan er van op aan) sneller klaar is en netto minder verbruikt.

                        Dave
                        pixelpusher

                        Comment


                        • #27
                          Re: Welke Iphone en waarom ...

                          Wat voor dock heb jij?

                          Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                          Met m'n iPhone, Proximus 3G en WiFi, Location Services en Bluetooth aan, gaat 'm een dag mee. 'k Steek hem dan ook elke avond in zijn dock naast mijn bed, daar dient hij als ochtendwekker.

                          Ik gebruik wel geen push e-mail, en ik vermoed dat de hogere bitrate van 3G ervoor zorgt dat 'm voor het pollen van push notifications uit apps (want pollen doet hij, je kan er van op aan) sneller klaar is en netto minder verbruikt.

                          Dave
                          Ps: ik had ook graag nog een antwoord gehad op mijn vraag, "wat in het buitenland?"
                          Nikon stuff and more ...
                          https://www.instagram.com/lm_pictures_77/

                          Comment


                          • #28
                            Re: Welke Iphone en waarom ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door felpro Bekijk bericht
                            Wat voor dock heb jij?



                            Ps: ik had ook graag nog een antwoord gehad op mijn vraag, "wat in het buitenland?"
                            Ik had voor mijn skivakantie een Vodafone 50MB optie genomen bij Proximus voor 25 euro/mnd (met de bedoeling dit maar 1 maand te gebruiken). Na mijn voet te hebben gebroken (tijdens de eerste afdaling) heb ik daar twee dagen in een Italiaans ziekenhuis vertoeft, met niets om handen.

                            'k Was blij dat ik daar toen supersnel 3G ter beschikking had, vanuit mijn ziekenbed. Stroom was niet echt een probleem dus heb ik ook niet echt getest.

                            Dave
                            pixelpusher

                            Comment


                            • #29
                              Re: Welke Iphone en waarom ...

                              Buitenland?

                              Alles via wifi uiteraard ...
                              Gratis beschikbaar in vele hotels - en anders in cafés of restaurants.
                              Kost je dan helemaal niets.
                              Standaard staat dataroaming in het buitenland uit - moet je zelf op de iPhone activeren.
                              Maar ik laat dat lekker uit staan

                              jaja


                              Oorspronkelijk geplaatst door felpro Bekijk bericht
                              Ps: ik had ook graag nog een antwoord gehad op mijn vraag, "wat in het buitenland?"
                              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                              Comment

                              Working...
                              X