Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Last met zatte buren....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Last met zatte buren....

    Eventjes uitleggen, heb een loods achteraan een gebouw (3 ap.)met andere eigenaars.
    Heb een lange oprit met nog wat plaats achteraan .
    Het onderste app. geeft met een paar zijramen uit op de oprit .
    Het app heeft de eigenaar al te koop gezet om die huurders weg te krijgen maar is niet gelukt.
    Nu dat "zat" koppel denkt dat daar alles van hen is en ze maar bevelen kunnen geven waar ik eens ferm moet mee lachen.
    De oprit is steeds vrij omdat ik daar niet woon en af en toe daar eens kom en achteraan opzij staat een auto en wat werkgerief van mij (geen berg materiaal) zelfs buiten hun zicht.
    Nu weet ik dat ze deze week daar gelopen hebben met iemand van de gemeente en foto's hebben genomen en dit zomaar op mijn eigendom zonder toestemming .
    In de akte is te vinden dat ze daar enkel gebruik mogen van maken bij verhuis of werken uit te voeren en mij daar tijdig van te verwittigen.
    Heb ondertussen een "prive" bordje geplaatst en denk er aan om een hek te plaatsen.
    Aangezien ze geen plaats buiten hebben durven ze ook hun vuilzakken bij mij zetten met de gevolgen vandien en in de zomer zet hij zen brommer op mijn oprit om uit de zon te staan en moet ik zitten wachten tot meneer hem verzet.
    Nu in het vervolg zal hij zeer rap moeten zijn daar ik zen brommerken gewoon ga platrijden (bol met vrachtwagen).
    Heeft iemand ook dit probleem , info wat wel en niet welkom.

  • #2
    Re: Last met zatte buren....

    De beste oplossing is altijd proberen de ruzie bij te leggen, maar sommige mensen zijn niet voor rede vatbaar.
    Denk dat je dan als eerste stap best begint met een aangetekend schrijven. Ik heb hier geen ervaring mee, maar moest het ooit tot een rechtszaak komen, dan moet je toch kunnen aantonen dat je al bepaalde stappen ondernomen hebt om het op te lossen.

    Comment


    • #3
      Re: Last met zatte buren....

      ik zou ne keer goe gas geven met de vrachtwagen en meneer zijn brommerke tot schroot herleiden, maar ja, mensen noemen mij soms impulsief
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Last met zatte buren....

        zou me niet zo druk maken hoor, slecht voor je hart.
        ga lekker in het weekend naar de Ardennen en geniet van het leven.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Last met zatte buren....

          Met zo'n problemen ga je beter naar een vrederechter dan naar een internetforum. Wij horen trouwens alleen jouw versie van het geschil en kunnen dus toch nooit objectief oordelen.
          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

          Comment


          • #6
            Re: Last met zatte buren....

            Hey juppekes

            Is er eigenlijk al eens met die mensen gepraat geweest, want een goei babbel kan wonderen doen
            Bootjes

            Comment


            • #7
              Re: Last met zatte buren....

              Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
              De beste oplossing is altijd proberen de ruzie bij te leggen, maar sommige mensen zijn niet voor rede vatbaar.
              Kan er van meespreken. Zijn gaan lopen uit ons vorig appartement omdat enkele gefrustreerde medeeigenaars hetgeen in de basisakte staat nog steeds niet kunnen aanvaarden. Van Smalhausen noemen wij hem - één van de buren lijkt niet alleen op Van Smalhausen (alo alo) hij gaat ook nog zo en zijn vriendjes het bloemistje en zijn echtgenoto(t)ot(e) (?) doen alles en nog wat om de macht over het gebouw te krijgen.
              Ga daar maar eens mee praten......... niet gemakkelijk, zo niet ondoenbaar. En zoals ik hier lees zijn wij niet de enige die met zulke problemen zaten.

              Comment


              • #8
                Re: Last met zatte buren....

                Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                Met zo'n problemen ga je beter naar een vrederechter dan naar een internetforum. Wij horen trouwens alleen jouw versie van het geschil en kunnen dus toch nooit objectief oordelen.
                Wat als de tegenpartij hierop niet wenst in te gaan?

                Comment


                • #9
                  Re: Last met zatte buren....

                  Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                  Wat als de tegenpartij hierop niet wenst in te gaan?
                  Dan kan je die (voor de correctionele rechtbank) laten dagvaarden.
                  Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Last met zatte buren....

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                    Dan kan je die (voor de correctionele rechtbank) laten dagvaarden.
                    Of de Rijdende Rechter.
                    (als Manos " nl " is )
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Last met zatte buren....

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                      Dan kan je die (voor de correctionele rechtbank) laten dagvaarden.
                      De correctionele rechtbank is hiervoor niet bevoegd. Voor burenproblemen dient men zich tot de vrederechter te wenden.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Last met zatte buren....

                        Er is pas een programma gestart op VTM : " Recht door Vlaanderen" denk ik dat het heet.
                        Daar kan je zeker terecht met dergelijk probleem.
                        Zij proberen dan te bemiddelen en stellen een oplossing voor.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Last met zatte buren....

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ludovicus Bekijk bericht
                          De correctionele rechtbank is hiervoor niet bevoegd. Voor burenproblemen dient men zich tot de vrederechter te wenden.
                          voor beroepen tegen vonnissen van de vrederechter ga je naar "Rechtbank van eerste aanleg(De burgerlijke rechtbank)".
                          Wanneer een partij niet komt opdagen bij een dagvaarding word die veroordeeld bij verstek.

                          De correctionele rechtbank => Dit is een strafgerecht dat wanbedrijven bestraft. Die wanbedrijven zijn bijvoorbeeld: Diefstal, Misbruik van vertrouwen, Oplichting, Slagen en verwondingen


                          Never resist temptation or it could go away...
                          Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                          Comment


                          • #14
                            Re: Last met zatte buren....

                            Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                            Er is pas een programma gestart op VTM : " Recht door Vlaanderen" denk ik dat het heet.
                            Daar kan je zeker terecht met dergelijk probleem.
                            Zij proberen dan te bemiddelen en stellen een oplossing voor.
                            1. En toch geloof ik niet in zulke programma's. 't Is televisie!
                            2. De tegenpartij moet akkoord zijn mee op tv te komen....... Voor wie eens op tv wil komen en geen problemen mee heeft met het uiteindelijke knip en plak werk : veel succes.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Last met zatte buren....

                              Naar de vrederechter als praten niet helpt!
                              De correctionele rechtbank? Daar kom jij terecht als je met je vrachtwagen over het brommertje walst !
                              Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                              Oók wandelen met GPS?

                              Comment

                              Working...
                              X