Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDMI -> DVI-D, hoogste res. niet mogelijk, via VGA wel...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: HDMI -> DVI-D, hoogste res. niet mogelijk, via VGA wel...

    Oorspronkelijk geplaatst door KriVa Bekijk bericht
    Volgens mij draai je het toch om hoor ccc . Zoals GroovBird ook al zei, een scherm dat DHCP ondersteund kan zijn maximumresolutie ontvangen zonder DHCP beveiliging. Dat het daaraan ligt lijkt mij nogal onmogelijk. Andersom zou (en zal) wel problemen kunnen geven, wanneer je uit de bron een HDCP gecodeerd signaal krijgt, en dit stuurt naar een ontvanger die geen HDCP encryptie ondersteunt, zal je niets te zien krijgen.
    Ik zeg niet dat GroovBird ongelijk heeft. Drivers updaten is altijd een goed idee, maar re-quote:

    Alas, several brands of displays were manufactured long before there were a significant number of transmitters to verify HDCP functionality (especially those built in 2001 and early 2002). As a result, these displays can exhibit very quirky behavior ranging from total incompatibility with all DVI/HDCP devices to occasional video glitches when tuning channels.

    Vermits het om recente hardware gaat is die kans vrij klein natuurlijk. Het enige wat ik een beetje vreemd vind is dat het enkel op de full HD resolutie gebeurt op de digitale connectie.

    @Jer0en: heb je de kleurendiepte al eens op 16 bit gezet?
    @Jer0en2: het eenvoudigste om het driver dan wel hdmi probleem volledig uit de wereld te helpen is gewoon de dvi aansluiting van het scherm te gebruiken. Als dat niet werkt is het de driver, anders is het dvi/hdmi conversie, of ergens een slecht contact in de adapter of zo.
    Last edited by ccc; 11 mei 2010, 21:31.

    Comment


    • #17
      Re: HDMI -> DVI-D, hoogste res. niet mogelijk, via VGA wel...

      Is je scherm werkelijk 1920x1080, of 1920x1200? Is het een 16:9 scherm of een 16:10 scherm?

      Er schiet mij iets te binnen, namelijk dat het mogelijk is dat de driver van de videokaart ervan uitgaat dat op de HDMI poort enkel een TV mag aangesloten worden en dat daarom de refresh-rate beperkt is tot 30Hz. Dat stemt namelijk overeen met 1080p-30, een gangbare HD standaard.

      In de driver zit namelijk een tabel ingebakken die alle mogelijke frequenties (en refresh rates) bevat. Het is aan de laptopfabrikant (en niet de fabrikant van de chip) om de toegelaten frequenties in te vullen/aan te passen.

      Ter illustratie: toen ik enkele jaren geleden voor een klant van mij een platform aan het samenstellen was voor een product gebaseerd op Windows CE, diende ik de driver van Intel 'aan te passen' aan de gebruikte chips op het moederbord. Ik herinner mij nog heel goed dat er een configuratiebestand was met resoluties die ik moest aanpassen om het gebruikte LCD panel in volle 32-bit aan te spreken.

      Ik heb ook dit nog gevonden.
      pixelpusher

      Comment


      • #18
        Re: HDMI -> DVI-D, hoogste res. niet mogelijk, via VGA wel...

        aha een semi verhelderende test!

        getest op een HP LP2475w monitor die zowat alle soorten aansluitingen ter wereld heeft...

        eerst HDMI->DVI resultaat, geen hoge resoluties mogelijk (in dit geval 1920x1200 de std voor dit scherm)

        daarna HDMI-HDMI resultaat, enkel 1920x1080 30i Hz mogelijk (zoals bij mij thuis)

        mijn scherm is nl een 16:9 met 1920x1080 resolutie

        een ander scherm van 1600x1200 (of 1000 ik wil er vanaf zijn) werkte wel op zijn aanbevolen resolutie. met de HDMI->DVI omzetting.


        maw, drivers? !


        spec's laptop:

        P200-19C
        model no: pspb6e-05t02sbt
        Last edited by Jer0en; 12 mei 2010, 10:27.

        Comment


        • #19
          Re: HDMI -> DVI-D, hoogste res. niet mogelijk, via VGA wel...

          Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
          aha een semi verhelderende test!

          getest op een HP LP2475w monitor die zowat alle soorten aansluitingen ter wereld heeft...

          eerst HDMI->DVI resultaat, geen hoge resoluties mogelijk (in dit geval 1920x1200 de std voor dit scherm)

          daarna HDMI-HDMI resultaat, enkel 1920x1080 30i Hz mogelijk (zoals bij mij thuis)

          mijn scherm is nl een 16:9 met 1920x1080 resolutie

          een ander scherm van 1600x1200 (of 1000 ik wil er vanaf zijn) werkte wel op zijn aanbevolen resolutie. met de HDMI->DVI omzetting.


          maw, drivers? !


          spec's laptop:

          P200-19C
          model no: pspb6e-05t02sbt
          Ik merk dus net dat je enkel hdmi en vga hebt op je laptop. Ik dacht dat je DVI en vga had, duh! De laatste test is dus die kleurendiepte naar beneden halen. Daarna kan je gerust concluderen dat het de drivers zijn.

          Comment


          • #20
            Re: HDMI -> DVI-D, hoogste res. niet mogelijk, via VGA wel...

            dat heb ik ook getest, hier op't werk eventjes snel maar 'k ga dat thuis ook nog eens overdoen.


            Die link van groovebird gaat mijn petje iets te boven, maar is wel heel interessant voor zover ik 't allemaal snap. Als dat zou werken heeft hij de bak bier gewonnen voor de ultieme tip.

            Comment


            • #21
              Re: HDMI -> DVI-D, hoogste res. niet mogelijk, via VGA wel...

              Welke versie van Windows?

              Deze informatie kon ik vinden voor mijn grafische chip:



              Zoals je kan zien beschik ik ook over een 16:9 scherm, en kan ik 60Hz aan. Mijn werklaptop heeft slechts VGA, trouwens.

              't Lijkt me een non-issue, want je kan over VGA wel werken. Je gaat er niet teveel van merken, denk ik.

              Dave
              pixelpusher

              Comment


              • #22
                Re: HDMI -> DVI-D, hoogste res. niet mogelijk, via VGA wel...

                vista, home dinges
                als ik geen extern scherm eraan hang is max. modi 1400x900
                zou die lijst anders zijn met extern scherm eraan? lijkt me wel zo want met vga kan de kaart wel hoge resoluties aan...

                Comment


                • #23
                  Re: HDMI -> DVI-D, hoogste res. niet mogelijk, via VGA wel...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                  vista, home dinges
                  als ik geen extern scherm eraan hang is max. modi 1400x900
                  zou die lijst anders zijn met extern scherm eraan? lijkt me wel zo want met vga kan de kaart wel hoge resoluties aan...
                  Inderdaad. In het begin zei ik al dat de modes die niet weergegeven kunnen worden door het scherm, verborgen worden gehouden. Zonder extern scherm is het scherm van je laptop de beperkende factor en dat zal de standaard resolutie zijn.

                  By the way, hier nog een link om de gewone hd2600 drivers te modden ... op eigen risico
                  http://www.gamingheaven.net/hardware...-problems.html

                  Comment


                  • #24
                    Re: HDMI -> DVI-D, hoogste res. niet mogelijk, via VGA wel...

                    Gisteren nog eens geprobeerd, nu heb ik windows 7 en ....

                    het werkt

                    Comment

                    Working...
                    X