Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gas en elektriciteit

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gas en elektriciteit

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
    Het is even aanpassen om met minder te leven. Maar het kan en het leven wordt er niet slechter door. Geld maakt niet gelukkig.
    Geld maakt niet gelukkig, maar je hebt het wel nodig.
    Alles hangt af wat die éénverdiener kan aanbrengen.
    Ik zie niet een éénverdiener met een bescheiden loon 2 kinderen op te voeden zonder aan kwaliteit in te boeten.
    En ik heb het niet over luxe maar de gewone vaste kosten:
    - Kledij, schoenen
    - Schoolonkosten (ondanks zogenaamd 'gratis' onderwijs)
    - Water, energie en verwarmingskosten
    - Transport (bus-, treinabonnementen)
    - Auto (taks, onderhoud, verzekering); en neen, ik heb geen bedrijfswagen
    - allerhande verzekeringen (levensverzekering op hypotheek, brandverzekering, hospitalisatie, familiale...)
    - Huishuur/afbetaling woning
    - Voeding
    - Telecommunicatie (internet, telefoon, TV)
    en nog veel meer

Als ik dit allemaal samentel kom ik snel aan 2000 euro per maand, en dat is dan nog zeer eng berekend.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Het is gewoon een schande dat iedereen zoveel moet betalen aan gas en elektriciteit ,en het zal de komende jaren nog niet beteren .
      En nu gisteren onze euro van 1,43 naar 1,27 is gedaald weet je van jezelf wat er gaat gebeuren in de komende maanden ,alles gaat omhoog .
      En de mensen die geen zonnepanelen kunnen betalen of kunnen zetten wegens geen eigen huis zullen de rekening betalen voor diegene die wel zonnepanelen hebben .
      Voor veel mensen zou het beter zijn dat je alle nutsvoorzieningen op voorhand moet betalen zodoende er geen afrekening meer is ,er zijn mogelijkheden genoeg in de handel voorzien voor dit probleem .
      En voor het luxe probleem dat iedereen heeft zal iedereen moeten uitmaken in hoeverre hij of zij wilt inboeten op andere luxe.
      Wij gaan hier elk weekend met de caravan weg ,want wij doen geen grootte reizen van en paar weken in het buitenland wij blijven in ons eigen land ,en ons gezin telt ook 8 mensen ,en hier is er ook maar één loon .

Grtz
      Ardesign
      Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Ik betaal 44€ per maand aan electriciteit all-in.
        Mijn facturen zijn 100% transparant. Aantal Kwh x prijs per Kwh en dat is het.
        Dat energieprijzen stijgen is een feit en daar zijn simpele oplossingen voor. Minder verspillen.

Ik herinner me hier een discussie over breedbeeld TV's. Mensen die vandaag staan te klagen over hun rekening, maakten zich heel vrolijk over mijn "prutsscherm". 't Ja, je kan niet de boter en het geld van de boter hebben hé.

Comment

Working...
        X