Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Terug eentje over banden. (zomerbanden dan)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Terug eentje over banden. (zomerbanden dan)

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Geloof je daar dan in, banden zijn toch niet gemaakt voor een bepaald merk auto,
    Het gaat hem niet dat ze banden voor een auto maken maar dat ze auto's testen met bepaalde banden!
    Kijk naar de elandtest waarbij een Mercedes overkop ging ... hebben ze toen opgelost door smallere banden te zetten met minder grip zodat de wagen in het extreme eerder zou schuiven i.p.v. kantelen.
    Dit is maar één simpel voorbeeld maar elk merk test met welke banden een auto het best zou rijden.
    Zelfs bij mijn moto staat vermeld welke merken en types band het beste zou zijn ...
    De ene band is harder, de andere zachter, een andere met ander profiel, ... er is altijd een type band dat beter onder een wagen past dan een andere!
    En ja, zo is dat met elke wagen anders.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Terug eentje over banden. (zomerbanden dan)

      De pilot primacy is inderdaad niet meer te verkrijgen, de primacy hp's zijn de herwerkte en verbeterde versie van de pilot primacy's. Zo zouden ze een langere levensduur moeten hebben.
      [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
      [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

      Comment


      • #18
        Re: Terug eentje over banden. (zomerbanden dan)

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Het gaat hem niet dat ze banden voor een auto maken maar dat ze auto's testen met bepaalde banden!
        Kijk naar de elandtest waarbij een Mercedes overkop ging ... hebben ze toen opgelost door smallere banden te zetten met minder grip zodat de wagen in het extreme eerder zou schuiven i.p.v. kantelen.
        Dit is maar één simpel voorbeeld maar elk merk test met welke banden een auto het best zou rijden.
        Zelfs bij mijn moto staat vermeld welke merken en types band het beste zou zijn ...
        De ene band is harder, de andere zachter, een andere met ander profiel, ... er is altijd een type band dat beter onder een wagen past dan een andere!
        En ja, zo is dat met elke wagen anders.
        Voor zover ik weet heeft mercedes dat elandgeval opgelost, met een hardere vering, bredere (en lagere) banden en standaard ESP. Dat laatste was niet echt noodzakelijk, maar diende meer als "compensatie".
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #19
          Re: Terug eentje over banden. (zomerbanden dan)

          Mijn vader had onder zijn Mercedes C200 eens een setje Uniroyal Rainsport liggen, en daarvan was hij het meest tevreden. Origineel lager en Michelin op, maar die vond hij minder goed. Zijn rijstijl was normaal, maar ook zoals jij af en toe eens doorduwen. Hij doet gemakkelijk 50.000 km met een setje.

          Voor hetgeen ik weet van bandenmerken is Michelin de band met de langste levensduur, maar ook met de minste grip. Dunlop en Pirelli verslijten snel, maar hebben wel veel betere grip. Zelf rij ik met Uniroyal, maar ik heb een voorwieler met maar 70pk dus dat is niet te vergelijken. Ik vond ze onder mijn auto wel beter dan de Continental Sport. Ze hebben meer grip en houden even lang merk ik zo

          Oja, volgens Touring kan je beter sportbanden kopen, die zijn zuiniger dan de standaardbanden van de meeste wagens. Dat is gebleken uit een test van hun...
          Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8

          Comment

          Working...
          X