Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compatibiliteit 64 bit OS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: compatibiliteit 64 bit OS

    Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
    Hier ben ik nog wat over aan 't twijfelen... Ik vind het nog steeds een dure oplossing. Je hebt wel winst in snelheid, maar boet in aan capaciteit en dat tegen een prijs die veel hoger ligt dan een normale HD. Momenteel doe ik het ook maar met een 160GB 5400RPM interne HD, maar voor data opslag hangt er geregeld nog een 2TB externe schijf aan de laptop. (Als ik sedentair ben natuurlijk, die kist sleur ik niet de baan op!) Nu ook niet altijd, dus uiteindelijk zal 't wel wat schelen in snelheid moest er een SSD van komen.
    Als ik wegens budgetbeperking moet kiezen tussen een betere processor of een snellere schijf valt mijn keuze toch op de processor, omdat ik zoveel mogelijk rekenkracht wens te hebben voor mijn 3D toepassingen en rendering...
    Of maak ik hier een kapitale fout?

    Palladio
    160GB voor een OS is meer dan genoeg hoor.

    Kost inderdaad nog veel centen maar de winst is
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #32
      Re: compatibiliteit 64 bit OS

      Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
      Als ik wegens budgetbeperking moet kiezen tussen een betere processor of een snellere schijf valt mijn keuze toch op de processor, omdat ik zoveel mogelijk rekenkracht wens te hebben voor mijn 3D toepassingen en rendering...
      Of maak ik hier een kapitale fout?

      Palladio
      Voor het renderen ga je weinig snelheidswinst behalen, maar voor al de rest massa's

      voor gewoon gebruik denk ik niet dat de cpu de bottleneck gaat zijn in uw pc, de trage schijf eerder. de upgrade moet je overwegen in functie van waar je het wilt merken
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

      Comment


      • #33
        Re: compatibiliteit 64 bit OS

        Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
        Voor het renderen ga je weinig snelheidswinst behalen, maar voor al de rest massa's

        voor gewoon gebruik denk ik niet dat de cpu de bottleneck gaat zijn in uw pc, de trage schijf eerder. de upgrade moet je overwegen in functie van waar je het wilt merken
        Het is ook zo dat Windows 7 goed overweg kan met de SSD.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #34
          Re: compatibiliteit 64 bit OS

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Het is ook zo dat Windows 7 goed overweg kan met de SSD.
          Windows 7 heeft inderdaad Trim support, maar je SSD moet dat ook nog ondersteunen. Heeft de SSD dit niet, dan moet 20% van de schijf ongepartitioneerd laten.

          Comment


          • #35
            Re: compatibiliteit 64 bit OS

            Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
            Windows 7 heeft inderdaad Trim support, maar je SSD moet dat ook nog ondersteunen. Heeft de SSD dit niet, dan moet 20% van de schijf ongepartitioneerd laten.
            10% heb ik geleerd
            En kijk verder ook goed naar de indexering: die moet uitstaan.
            In het betreffende menu heb ik dat toch zelf moeten uit-vinken.
            Nu beweer ik wel niet dat dit het bewijs is dat Windows dit niet zou uitgeschakeld hebben.

            De update van de firmware kan een tikje gehaspel betekenen omdat dit moet gebeuren
            via een bestandje op een cd die je zelf moet aanmaken.

            Best kan je dan verder de Intel SSD Toolbox gebruiken om de SSD te optimaliseren.
            Dat is zeker een werkje van twee seconden
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #36
              Re: compatibiliteit 64 bit OS

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              10% heb ik geleerd
              En kijk verder ook goed naar de indexering: die moet uitstaan.
              In het betreffende menu heb ik dat toch zelf moeten uit-vinken.
              Nu beweer ik wel niet dat dit het bewijs is dat Windows dit niet zou uitgeschakeld hebben.

              De update van de firmware kan een tikje gehaspel betekenen omdat dit moet gebeuren
              via een bestandje op een cd die je zelf moet aanmaken.

              Best kan je dan verder de Intel SSD Toolbox gebruiken om de SSD te optimaliseren.
              Dat is zeker een werkje van twee seconden
              Win 7 zet het vinkje standaard al uit dacht ik, zal vanavond eens kijken
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

              Comment


              • #37
                Re: compatibiliteit 64 bit OS

                Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                Win 7 zet het vinkje standaard al uit dacht ik, zal vanavond eens kijken
                ok
                Zal dit volgen.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #38
                  Re: compatibiliteit 64 bit OS

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  ok
                  Zal dit volgen.
                  Net gekeken en volgens mijn, licht beschonken mening, moet je het blijkbaar wel manueel uitschakelen.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                  Comment


                  • #39
                    Re: compatibiliteit 64 bit OS

                    Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                    Net gekeken en volgens mijn, licht beschonken mening, moet je het blijkbaar wel manueel uitschakelen.
                    Ja ja, dat had ik ook ondervonden
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #40
                      Re: compatibiliteit 64 bit OS

                      Nogmaals bedankt iedereen!
                      De nieuwe laptop is besteld. Nu enkel nog (on)geduldig wachten...

                      Palladio
                      You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

                      Comment


                      • #41
                        Re: compatibiliteit 64 bit OS

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        En kijk verder ook goed naar de indexering: die moet uitstaan.
                        Waarom dan wel?
                        pixelpusher

                        Comment


                        • #42
                          Re: compatibiliteit 64 bit OS

                          Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                          Waarom dan wel?
                          Verder bestaat er een aantal tweaks die je naar eigen inzicht wel of niet kunt uitvoeren. Allereerst is het in sommige gevallen slim om Windows’ search indexer uit te schakelen. Deze service, die op de achtergrond draait, indexeert constant alle bestanden op de harde schijf en maakt daar een bibliotheek van aan zodat er snel gezocht kan worden. Doordat SSD’s razendsnel zijn gaat zonder index zoeken echter vrijwel net zo snel en mis je door het uitschakelen van de service de extra schijfactiviteit en de onnodige schrijfacties. Er zijn echter ook redenen om de indexer inschakeld te houden: ondermeer zoeken in Microsoft Outlook gaat véél sneller daardoor, ook bij een SSD. Het is dus even experimenteren.

                          Mag, maar moet niet dus.


                          @Theo, ik weet ondertussen van waar mijn verwarring komt (automatisch uitschakelen).
                          Het is niet het indexen maar de defragmentatie die automatisch uitgeschakeld wordt op de SSD.
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                          Comment


                          • #43
                            Re: compatibiliteit 64 bit OS

                            Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                            Mag, maar moet niet dus.


                            @Theo, ik weet ondertussen van waar mijn verwarring komt (automatisch uitschakelen).
                            Het is niet het indexen maar de defragmentatie die automatisch uitgeschakeld wordt op de SSD.
                            Ah ok

                            Euh... en indexeren heeft geen zin, dat is de reden.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #44
                              Re: compatibiliteit 64 bit OS

                              Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                              Voor het renderen ga je weinig snelheidswinst behalen, maar voor al de rest massa's

                              voor gewoon gebruik denk ik niet dat de cpu de bottleneck gaat zijn in uw pc, de trage schijf eerder. de upgrade moet je overwegen in functie van waar je het wilt merken
                              Kan ik beamen. De prestatie indexering van mijn pc:
                              CPU en RAM geheugen scoren elk 7,4
                              Grafisch en grafische weergave voor spellen scoren elk 6,7
                              Primaire harde schijf scoort 'slechts' 5,9
                              Nochtans is dit een WD Raptor 150GB aan 10.000 rpm.


                              Grtz, RF
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment


                              • #45
                                Re: compatibiliteit 64 bit OS

                                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                Kan ik beamen. De prestatie indexering van mijn pc:
                                CPU en RAM geheugen scoren elk 7,4
                                Grafisch en grafische weergave voor spellen scoren elk 6,7
                                Primaire harde schijf scoort 'slechts' 5,9
                                Nochtans is dit een WD Raptor 150GB aan 10.000 rpm.


                                Grtz, RF
                                Voor de liefhebbers
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X