Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IJslandse vulkaan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: IJslandse vulkaan

Oorspronkelijk geplaatst door djiezeskraaist Bekijk bericht
    Heeft er dan niemand een foto van de rode zonsopgang?
    Hier zat de hemel dicht deze morgen.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djiezeskraaist Bekijk bericht
      Heeft er dan niemand een foto van de rode zonsopgang?
      KLIK HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nevermore Bekijk bericht
        Vulkaanstof.
        Fijn stof.
        Woestijnstof.
        Tjernobylstof.

Vraag is alleen: "wat ga je er tegen doen?" De vulkanen verbieden uit te barsten?
        Enkel nog leven in een glazen "dome" met filters?
        Oplossingen genoeg, katalysator, roetfilter enz. verplicht maken, en dan aftrekbaar via de belastingen.

Ik vraag mij trouwens af, hoeveel groter het ozongat nu zal worden, hetzelfde bij bosbranden, nu kunnen deze redelijk bestreden worden, maar 100 jaar geleden kon men niet anders dan het ganse bos laten afbranden....... tegenwoordig steken ze alles op de schuld van de mensen, waar ik toch soms mijn bedenkingen bij heb, ik wil hier onszelf niet mooipraten, maar overdrijven ze soms niet een beetje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Oplossingen genoeg, katalysator, roetfilter enz. verplicht maken, en dan aftrekbaar via de belastingen.

Ik vraag mij trouwens af, hoeveel groter het ozongat nu zal worden, hetzelfde bij bosbranden, nu kunnen deze redelijk bestreden worden, maar 100 jaar geleden kon men niet anders dan het ganse bos laten afbranden....... tegenwoordig steken ze alles op de schuld van de mensen, waar ik toch soms mijn bedenkingen bij heb, ik wil hier onszelf niet mooipraten, maar overdrijven ze soms niet een beetje.
          Als die branden 9 kansen van de 10 aangestookt worden door mensen niet nee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
            Hoe is dat dan allemaal te combineren met " de opwarming van de aarde " ?
            Als ik met mijn "boerenverstand" alles ga samentellen : opwarming + afkoeling = status quo . Of heb ik het verkeerd ?
            Mijn idee, en als het teveel afkoelt kunnen we altijd nog de spaarlampen verbieden.
            En halen we het oude vertrouwde peertje weer terug.

Comment

Au contraire: de lucht is NU veel zuiverder. nu al die DUIZENDEN fossiele brandstof stokende vliegtuigen aan de grond staan.
              Voila. Nerdi
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

We kunnen er nog altijd zo bij lopen hé
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                  We kunnen er nog altijd zo bij lopen hé
                  Daar heb ik niet genoeg haar voor... en laten blonderen doe ik sowieso niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                    Daar heb ik niet genoeg haar voor... en laten blonderen doe ik sowieso niet

"""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Je haalt mij de woorden uit de mond.
                      Die ramp werd hier dood gezwegen.
                      Het toeval wilde dat ik een tijd later op een terrasje zat en met enkele verpleegsters
                      kon praten.
                      En van die hoorde ik dat er idd. veel meer zieke kinderen waren.
                      Ha .. van horen zeggen op cafe .. sja dat is een wetenschappelijk sterk geargumenteerde en onderbouwde stelling ... net zoals bvb de samenloop van een vulkaanuitbarsting een een griepopstoot ook voor meer zieken zorgt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Ik kijk wel eens naar National geograpic en Discovery Channel, en heb ooit wel een paar documentaires gezien over de mogelijke gevolgen van zo'n vulkaanuitbarsting.
                        De gemiddelde temperatuur op aarde kan gevoelig dalen met een heleboel miserie tot gevolg...

Dat zal dan wel een asteroïde inslag geweest zijn of een supervulkaan ipv een vulkaanuitbarstinkje zoals we nu zien. De aarde is wel beetje groter dan de dunne stofwolk die nu rondzweeft. 1% oppervlakte die half of uitgedund afgedekt is gaat niet "de temperatuur gevoelig doen dalen".

We moeten nu ook niet gaan overdrijven of de mensen gaan bang maken...

Er gebeuren om de zoveel weken uitbarstingen, deze is gewoon iets dichterbij en wat meer overlast door de windrichting...

Comment

Als die van Yellowstone moest uitbarsten, tja..........da's andere koek (gezien op NGC, of was het Canvas).
                          George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                            Als die van Yellowstone moest uitbarsten, tja..........da's andere koek (gezien op NGC, of was het Canvas).
                            It’s not a matter of if, but when

Volgens wetenschappers ontploft dat boeltje om de 600.000jaar. Het is nu welgeteld 630.000 jaar geleden. Dus het kan morgen zijn. Het kan volgende week zijn. Het kan binnen 85jaar zijn. Het kan binnen 2000 jaar zijn..

Comment

ik weet nog met tjernobil dat al onze kanariejongen in de volaire dood waren....
                              en we wisten nog niet wat er gebeurd was, ben nog gaan wandelen met de kleine van 2 jaar oud in zijn "poussette" het wat toch zo'n mooie lentedag.....
                              sindsdien...wat doe je eraan houding aangenomen
                              zie wel veel mensen rondom mij sterven van kanker ...toeval?????
                              en nu? weet het niet
                              blijf er rustig bij , ligt toch buiten mijn mogelijkheden
                              groetjes aline
                              groetjes aline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
                                ik weet nog met tjernobil dat al onze kanariejongen in de volaire dood waren....
                                en we wisten nog niet wat er gebeurd was, ben nog gaan wandelen met de kleine van 2 jaar oud in zijn "poussette" het wat toch zo'n mooie lentedag.....
                                sindsdien...wat doe je eraan houding aangenomen
                                zie wel veel mensen rondom mij sterven van kanker ...toeval?????
                                en nu? weet het niet
                                blijf er rustig bij , ligt toch buiten mijn mogelijkheden
                                groetjes aline
                                Een klein beetje serieus blijven he ... of hebben die kanariejongen een blok beton van de kernreactor op hun kop gekregen?

Comment

Working...
                                X