Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie stapte ook over van Telenet als protest voor de hoge tarieven/downloadlimiet ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wie stapte ook over van Telenet als protest voor de hoge tarieven/downloadlimiet

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
    Had ergens gelezen dat Telenet/BGC limieten gingen afschaffen, maar nog niet te zien op hun sites.
    Beter kijken dan Voor hetzelfde tarief krijg je sinds kort meer van alles, meer downloadsnelheid, meer uploadsnelheid, meer volume en vanaf juli verhogen de downloadblokken + sommige worden onbeperkt

Klik op "meer info" voor wat je wil zien...

Comment

Re: Wie stapte ook over van Telenet als protest voor de hoge tarieven/downloadlimiet

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
      ...Maar het is een principekwestie. Waarom moeten wij Belgen meer betalen dan in het buitenland? De twee marktleiders blijven gewoon volhouden aan hun koppige - gigantische - winstmarges, die bij Telenet dan nog eens vloeit naar een grote multinational...
      Als je (en TS) zo aan principes houdt... doe dan meteen je fototoestel ook weg en koop er nooit nog een want... dat geld vloeit ook toch maar naar een multinational ('k zie in de handtekening van TS dat die er al mee begonnen is ). Of is dát nu op een fotoforum net iets te veel gevraagd ? Of zijn de Nicons en Canons (en alle andere) van deze wereld liefdadigheidsinstellingen die niet "koppig aan gigantische winstmarges vasthouden"?

Schieten op reuzen is altijd raak!
      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
      Oók wandelen met GPS?

Comment

Je kan ook zonder internet, camera, auto.... er zal dan wel iets anders zijn om over te klagen LUXE KOST GELD
        Last edited by blazor; 8 april 2010, 23:57.
        Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
        http://www.racenews.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
          Als je (en TS) zo aan principes houdt... doe dan meteen je fototoestel ook weg en koop er nooit nog een want... dat geld vloeit ook toch maar naar een multinational ('k zie in de handtekening van TS dat die er al mee begonnen is ). Of is dát nu op een fotoforum net iets te veel gevraagd ? Of zijn de Nicons en Canons (en alle andere) van deze wereld liefdadigheidsinstellingen die niet "koppig aan gigantische winstmarges vasthouden"?

Schieten op reuzen is altijd raak!
          Tja de lensprijzen mogen altijd omlaag, ben ook begonnen met Sigma & Tamron, maar met een topmerk heb je een tastbaar product en levendige foto-herinneringen.
          Ik heb bijna geen enkele (!) foto uit m'n jeugd, dat vind ik heel jammer, daarmee ik veel kwaliteitsfotos wil met goede lenzen om later aan de kinderen te tonen.

Internet zie ik niet als luxe, is een standaard informatiebron zoals radio & tv, dus wil ik er ook geen luxeprijs voor betalen.
          Zelfs in de treinen in NL wordt internet sinds vandaag gratis aangeboden, in België is geen interesse en de NMBS gaat het toch niet doorvoeren.

Zopas eens de nieuwigheden vanaf Juli bij Telenet bekeken, enkel de shake van €75 biedt onbeperkt internet, digitale tv, vaste telefonie is zelfs nog steeds in de daluren
          Met vaste telefonie in piekuren (freephone 24) dus €80 per maand! Mijn vrouw gaat dagelijks niet voor 8u bellen of wachten tot 16u om naar haar ouders te bellen, no thanks...

Bij Dommel kost Homeconnect (onbeperkt internet met vaste telefonie ook in de piekuren) €49.95, tenminste een eerlijke prijs , don't need turbo, extra turbo, whatever...
          Waarschijnlijk is dit nog duur Europees gezien, maar toch al een pak minder goedkoper.

Jammer dat je levenslang ook €8/maand moet betalen om die digicorder te huren, 2e hands kopen zou de moeite niet zijn daar de harde schijven stuk gaan na een tijd en Telenet ze gratis vervangt.
          De digitale codering gaat altijd blijven, vroeger konden we tenminste eens vrij een programmatje opnemen op dvd of video, nu zal dit niet lukken met onze toekomstige blueray-recorder...
          Last edited by CanonYouCan; 8 april 2010, 20:42.

Comment

Internet zie ik niet als luxe, is een standaard informatiebron zoals radio & tv, dus wil ik er ook geen luxeprijs voor betalen.
            Zelfs in de treinen in NL wordt internet sinds vandaag gratis aangeboden, in België is geen interesse en de NMBS gaat het toch niet doorvoeren.
            De Telenet hotspots zitten zijn wel in mijn shake inbegrepen, en van juli dus ook ongelimiteerd, met fup weliswaar, maar dat is geen probleem voor mij.

Zopas eens de nieuwigheden vanaf Juli bij Telenet bekeken, enkel de shake van €75 biedt onbeperkt internet, digitale tv, vaste telefonie is zelfs nog steeds in de daluren
            Met vaste telefonie in piekuren (freephone 24) dus €80 per maand! Mijn vrouw gaat dagelijks niet voor 8u bellen of wachten tot 16u om naar haar ouders te bellen, no thanks...

Bij Dommel kost Homeconnect (onbeperkt internet met vaste telefonie ook in de piekuren) €49.95, tenminste een eerlijke prijs , don't need turbo, extra turbo, whatever...
            Waarschijnlijk is dit nog duur Europees gezien, maar toch al een pak minder goedkoper.
            Hoe zit het met je telivisie trouwens, zit dat inbegrepen in die €49.95? Want volgens de prijzen van Dommel kom ik rond de €41 voor wat jij hier beschrijft. Op zich vind ik snelheid wel niet onbelangrijk en bij dsl hangt het toch nog af van de afstand tot de centrale. Dus ja, als je op een goede plaats woont, zijn er betere alternatieven, anders niet.

Comment

Dommel Homeconnect zou ik nu niet echt als een referentie nemen , dat is een product dat zelden werkt zoals het moet en nu zelfs niet meer verkocht wordt.
              De (verplichte) Siemens modem/router is vrij tot zeer rampzalig en als ie stuk is , ben je op jezelf aangewezen om een nieuwe te vinden.
              HomeConnect is nu vervangen door NetLine dacht ik , dat maakt gebruik van de veel betere Fritzbox machines.

Ikzelf heb anderhalf jaar Dommel (NetConnect weliswaar) gehad maar ze vliegen nu gegarandeerd buiten ten voordele van Telenet.
              Lage prijs is één ding , support , bedrijfzekerheid en klantvriendelijkheid zijn even belangrijk.
              Ik zal jullie de details besparen maar ik wens geen klant te zijn bij een firma die zich zo onbuigzaam en onvriendelijk opstelt. (en als je wat rondkijkt op userbase.be zie je dat ik zeker niet de enige ben)
              Nikon D80 - AF-D 50 1.8 - AF-S 18-70 - AF-S 55-200VR - een goeie handleiding :-)

Comment

Op m'n pda-phone heb ik een simkaart van Mobile Vikings, geen abonnementsverplichtingen, free internet for all.
                Voor €15 per maand prepaid kan ik bellen, onbeperkt sms'en en mag heel de dag online zitten zonder 1 cent extra te betalen
                In tegenstelling tot de grote spelers Proximus en co lig je al vast met een abonnement, zever met inbegrepen minuten, piek en daluren... het is niet meer transparant... no thanks

ja bij Dommel zijn er zijn inderdaad een aantal nieuwe formules en homeconnect is verdwenen
                Nee, digitale TV heeft Dommel niet, daarvoor betaal je €13,33 (kabelabonnement + auteursrechten) maar dat heb je bij Telenet ook nog extra.
                Zal straks es de nieuwe formules bekijken, eerst "mijn restaurant"
                Last edited by CanonYouCan; 8 april 2010, 20:58.

Comment

Mensen zitten te klagen dat hun internet factuur te duur is. Veel mensen hebben gewoon een verkeerd abonnement. Dat ze eerst eens kijken naar hun maandelijks verbruik en in functie daarvan de juiste formule kiezen.

Ik heb de tarieven van telenet eens bekeken:
                  Iemand die bvb enkel wat surft en mailt heeft voldoende met een basicnet abonnement van 18 euro per maand. volume 5Gb

Voor zij die soms eens iets downloaden of uploaden en dus voldoende hebben met 15 Gb in de maand is een comfortnet voldoende van 30 euro per maand. Spreek over enkel internet he zonder die paketten.

mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Inderdaad Mir, was ook wat ingedommeld bij Dommel, niet gezien dat er al nieuwe formules zijn
                    Cityline zie ik wel zitten bij Dommel, kost slechts €28,95 per maand met onbeperkte telefonie (geen onderscheid piek/daluren) en 100GB (x2 s'nachts) is gigantisch vergeleken met een gelijkaardig Telenetpakket. Probleem is dat je met die Cityline of CItynet abonnementen WEER een nieuwe modem moet kopen (heb nu een Siemens en zou een Fritzbox moeten kopen, nu zogezegd €0 ipv €119 op hun site, de Siemens heb ik zelf betaald), Dommel kennende zal overschakelen misérie zijn tegen dat je effectief kan vast bellen met nieuwe modem en ze factureren verder + extra gsm kosten dus...

M'n huidig Homeconnect die niet meer bestaat kost dus nog steeds €49,95, betaal eigenlijk €21 teveel per maand want download bijna nooit meer.
                    Mijn vrouw ziet het niet zitten weer nieuwe modem, vaste telefoon die tijdelijk niet werkt en hoge gsm kosten

Mijn keuze is dus tussen :
                    Cityline Dommel (100GB, geen piek/daluren vaste telefonie en nieuwe modem) €28,95/mnd (+evt €8/mnd als ik HD digicorder huur bij Telenet) = €36,95/mnd
                    Telenet Silvershake (10GB + optie freephone 24 €5 + huur digicorder €8) €50/mnd
                    Telenet Goldshake (30GB + optie freephone 24 €5 + huur digicorder €8) €60/mnd

Die Cityline van Dommel (+HD digicorder Telenet) is nog altijd €13 per maand goedkoper en 100GB <> 10GB telenet is gigantisch verschil...
                    De snelheid heeft dus geen belang voor mij, nog es goed nadenken want t'is niet leuk om af te zien in die overgangsperiodes

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                    Mensen zitten te klagen dat hun internet factuur te duur is. Veel mensen hebben gewoon een verkeerd abonnement. Dat ze eerst eens kijken naar hun maandelijks verbruik en in functie daarvan de juiste formule kiezen.

Ik heb de tarieven van telenet eens bekeken:
                    Iemand die bvb enkel wat surft en mailt heeft voldoende met een basicnet abonnement van 18 euro per maand. volume 5Gb

Voor zij die soms eens iets downloaden of uploaden en dus voldoende hebben met 15 Gb in de maand is een comfortnet voldoende van 30 euro per maand. Spreek over enkel internet he zonder die paketten.

mir
                    Last edited by CanonYouCan; 8 april 2010, 22:44.

Comment

Op m'n pda-phone heb ik een simkaart van Mobile Vikings, geen abonnementsverplichtingen, free internet for all.
                      Voor €15 per maand prepaid kan ik bellen, onbeperkt sms'en en mag heel de dag online zitten zonder 1 cent extra te betalen
                      Had interesse voor die Mobile Vikings. Maar op hun overzichtspagina staat al 1GB fup voor "de hele dag online zitten". Dus 1 GB per 15 euro. Base komt in de buurt met 20 euro, proximus is al heel wat duurder.

Comment

ah waarschijnlijk om op mobiele plaatsen met uw laptop te downloaden ofzo, voor mij is het enkel wat surfen of emails, aan 1GB zal ik nooit geraken met pda-phone :-D

Comment

Alleen om het principe zou ik al willen omschakelen. De tarieven hier in Belgie zijn gewoon een pak duurder dan in het buitenland.

Ik vraag me eigenlijk af hoe lang het nog gaat duren alvorens we kunnen surfen, telefoneren en tv kijken via 1 satellietschotel. Als dit het geval is, dan ben je toch niet meer gebonden aan de Belgische tarieven, niet? ...dan kan je bijvoorbeeld evengoed klant worden in Duitsland. Hoe gaat het er dan uitzien voor onze Belgische providers?
                          Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
                            Alleen om het principe zou ik al willen omschakelen. De tarieven hier in Belgie zijn gewoon een pak duurder dan in het buitenland.

Ik vraag me eigenlijk af hoe lang het nog gaat duren alvorens we kunnen surfen, telefoneren en tv kijken via 1 satellietschotel. Als dit het geval is, dan ben je toch niet meer gebonden aan de Belgische tarieven, niet? ...dan kan je bijvoorbeeld evengoed klant worden in Duitsland. Hoe gaat het er dan uitzien voor onze Belgische providers?
                            De Belgische staat had dit nooit uit handen mogen geven.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht

Als ik mij niet vergis was de kostprijs om te uploaden via een schotel verbinding, ongeveer 400.000 euro 10 jaar geleden. Het is misschien iets goedkoper geworden, maar ik denk niet dat je de Belgische operatoren er een hak mee gaat zetten

Je kon wel goedkoper downloaden via zo een verbinding, maar de uplink was via telefoon. Er is wel het probleem van de latency, door de grote afstand, maar eens het ding aan het downloaden is gaat het wel hard. Anderzijds komt Cisco met 100Gbps op de markt. Dus fiber tot bij je thuis wordt de toekomst.

-edit: maak er maar "schaalbaar tot 322 terabits per seconde" van

Comment

Uploaden en downloaden via de satelliet kan al...: ASTRA2Connect ... doch nog zeeeeer duur.
                                Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Working...
                                X