Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beklimming van de Mont Ventoux

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beklimming van de Mont Ventoux

LINK
    Ultegra casette 11-28 voor 43€!

Comment

Bedankt, ik wist niet dat 11-28 voor 10-speed bestond. Dit gaat wel om de laatste nieuwe Ultegra serie, mijn vader heeft die van er net voor. Ik neem aan dat dat ook compatibel zal zijn?
      Ik moet zelf geen Ultegra hebben hoor mijn vader wel. Ik heb zelf Tiagra en ben er tevreden over. Ik kijk gewoon zelf naar Ultegra omdat (voor zover ik weet, de Shimano boek is onderweg) er geen 9speed cassette met 27t bestaat voor Tiagra of 105. Daarom keek ik naar Ultegra
      Andere remhoeven? Dan ga ik toch eerst eens kijken voor remblokjes hoor

@Moa: Ik start inderdaad vanaf Bedoin. Ik ben inderdaad van plan om tussen de 2 en de 2.30 aan te komen Bedankt voor je tip ivm Spa. Ik dacht ook te trainen op de Baraque de Fraiture? Naar het schijnt is dat één van de betere beklimmingen in België?
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

je moet wel opletten met je achterder.
        de meeste race achter der. kunnen geen grotere achterste tandwielen aan dan 27 tanden dacht ik
        dan moet je er een mtb achterder. opzetten, wat even goed zal werken als een race der.
        je moet de technische gegevens eens nakijken van je shimano acher der.

Comment

Ik heb de achterderailleur voor triple crankstel van Shimano Tiagra, daar gaat een 27t wel mee denk ik?
          Mijn vader heeft de achterderailleur voor gewoon/compact crankstel van Shimano Ultegra (dus die met de kortere kooi). Gaan daar geen tandwielen van bvb 28t in?
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
            Ik heb de achterderailleur voor triple crankstel van Shimano Tiagra, daar gaat een 27t wel mee denk ik?
            Mijn vader heeft de achterderailleur voor gewoon/compact crankstel van Shimano Ultegra (dus die met de kortere kooi). Gaan daar geen tandwielen van bvb 28t in?
            Waarschijnlijk niet... dat moet je even nakijken. Is wel te vinden op de Shimano-site.

Comment

Ach ja, nog belangrijk. Als je terug afdaalt naar Bedoin kom je in het laatste dorpje net voor Bedoin een Jupilercafé tegen aan de rechterzijde.....
              [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Ik heb een 27 bij gestoken achteraan, enkel een tandwiel erbij, geen nieuwe serie van 10. Enkel de 14 geloof ik eruit genomen en klaar was kees.

Comment

Tiagra ,max 27 tanden

ultegra achter der. dat valt te zien welk model ,maar voor 90% zekerheid gaat een met een korte kooi geen 28 tanden aankunnen

plus je moet dan ook nog eens rekening gaan houden met het max verschil van tanden vooraan tussen je kleinste tandwiel en je grootste tandwiel vooraan
                  als je daar te veel verschil in gaat nemen kan dat ook problemen geven als je vooraan op groot tandwiel gaat zetten en achteraan ook op grootste tandwiel
                  of omgekeerd vooraan op klein blad achteraan op klein blad
                  ...

Comment

Bedankt allemaal voor de hulp ivm de technische kant. Ik denk dat ik toch maar naar een fietswinkel stap, het lijkt mij allemaal erg ingewikkeld en waar ik allemaal rekening mee moet houden!
                    Ik dacht naar Van Eyck in Geel te gaan, daar hebben we onze fietsen immers gekocht. Ik denk aan deze winkel vanwege zijn grootte en dus zijn grote aanbod in mijn ogen? Of kan ik beter naar een kleinere winkel gaan? En welke zouden jullie dan aanraden in de regio van Aarschot?

Als jullie nog trainings/voedingstips of tips voor tijdens de klim, feel free om die nog te geven

Comment

ik kan je altijd daarbij helpen hoor, ik woon in Aarschot
                      ik doe bijna alles zelf aan mijn fiets(en) buiten de wielen vlechten

Comment

Die hulp van Gert zou ik niet afslaan!
                        Materiaal kan je eventueel wel bij Van Eyck gaan halen. Ze hebben meestal goede prijzen... bij de lokale fietsenboer ga je in vele gevallen duurder uit zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                          Waarom zou de harstslag niet boven de 160 mogen? Ikzelf ben bijna 30 jaar oud, maar ik kan minuten lang "in het rood" rijden met hartslagen tot 195...
                          proficiat en ga je op die paar minuten de kale berg overwonnen hebben ???
                          We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                          Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

je moet eerst je overslag pols weten voordat je zomaar ook een hartslag neergooit
                            bij een jongere persoon van bv 16jaar is 160 laag als overslag pols
                            bij iemand van 60jaar is dat dan weeral langs de hoge kant
                            plus bij een getrainde persoon kan die weeral hoger zijn dan bij een ongetrainde persoon
                            dus wees voorzichtig met hartslagen en daarrond trainen

Comment

Als je vader een compact heeft is het zeer dom om een ander krankstel te moeten steken om een triple te bekomen. Zelf rijd ik met een compact en ik denk dat de komende jaren niets anders dan compact te verkrijgen zal zijn... Ik heb maar 1 fiets... nml een cyclocrossfiets. In de zomer leg ik vooraan een 53-46 en achteraan 11-23. (trap graag zwaar als ik goed getraind ben). Zelf ben ik niet van de magerste, maar als ik in de Ardennen of zoals vorig jaar de ventoux heb gereden, leg ik vooraan 34 (kleinste) en achteraan een ander wiel met 13-29 (dacht ik) Hier heb ik 2 jaar geleden ook de Alpencols mee gedaan... Ik moet wel zeggen dat ik met mijn 34-29 a souplesse naar boven ben gereden. Je kan dan sneller souplesse trappen dan een triple. (Er waren toen medefietsers met triple maar ik reed een soupelere tred naar boven. Ik had de maanden ervoor veel op souplesse getraind (op taxtoestel, max maar een 45min-1u tegen trapfrequentie van 120 a 130 omwentelingen per minuut) en vele km-ters gedaan. (omdat ik zwaarder ben dan een doorsnee fietser.) Ik moet wel zeggen dat ik sommige maanden had van 400-500kmters per week... Ik wilde gewoon goed getraind zijn. In de herfst, winter verwissel ik gewoon vooraan mijn 2 tandwielen en een ander wiel erin... Ik leg wel een aantal keer per voorjaar een nieuwe ketting, waardoor de rest niet veel slijtage ondervind omdat de ketting op regelmaat vervangen wordt. Ik zit zelf in een wielerclub. Ik zie dat je van de buurt van Aarschot bent, dus ook in de buurt van Diest en Scherpenheuvel. (heb vorige week nog de Hagelandrit gedaan, 130km) Daar heb je training in de buurt genoeg. (misschien ken je de befaamde (Poggio in Diest naast het spoor). Ook naar de Ardennen gaan en lange afstanden doen is zeker niet slecht (200km enz...) Ook eens meerijden met een groep om wat snelheid op te doen is zeker niet slecht... Als je in groep rijdt, kan je ook gemakkelijk op souplesse trainen... je zit niet in de wind en je kan soepel ronddraaien. mvg, TW

Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

Je hoeft geen speciale drailleur te steken... ik rijd zoals ik al zei in de bergen met 34-29 zonder van drailleur te moeten veranderen. (gaat net)
                                Hier in de streek van de Kempen rijd ik met 53 (grootste) en 11-25 (of 11-23) moet ik eens nakijken....
                                Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

Working...
                                X