Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veranderen van job...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Veranderen van job...

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
    Er is wel degelijk een mentaliteitswijziging nodig.
    Hier in België denk men al aan pensioen rond de 55-58 jaar, dit kan toch echt niet langer?

Onze kinderen zullen de dupe zijn van dit gemakzucht-fenomeen.
    Brugpensioen vind ik gewoon ontoelaatbaar en sociaal niet te verantwoorden.
    Maar hier ga ik de sociale discussietoer op en dat mag eigenlijk niet op dit forum.
    Ha ja en waarom?

Ooit waren wij ook kinderen vantje en juist onze generatie heeft voor de welvaart
    gezorgd.

Brugpensioen is een specifieke vorm van werkloosheid.
    Al te dikwijls wordt er wel misbruik van gemaakt door de werkgevers die liever
    hun ouder en duur personeel op straat zetten en zeker in deze tijd.
    Trouwens de Staat heeft er ook aan meegedaan als ik denk aan ex-rijkswachters,
    douaniers en onze mijnwerkers.

Als er werkgelegenheid is, heb je ook geen werkloosheid en is brugpensioen overbodig.
    Als je de oorzaken kent dan moet je die aanpakken en niet de randverschijnselen.
    We weten beiden dat dit utopieën zijn maar dat je van mensen mag verwachten, die
    bijv. moeten gaan werken aan 7 euro brutto per uur is dat ook.

De sociale zekerheid wordt bestolen dat het geen naam heeft.
    En dat is niet de fout van de gewone man.

Onze kinderen ?
    Jong ouders met een beetje verstand raad ik gewoon af om kinderen aan te schaffen.
    Voor ouders met voldoende bestaansmiddelen voor nu en in de toekomst liggen de
    kaarten natuurlijk anders.

Probleem is ook dat onze maatschappij prestatiegericht is.
    En als je daar niet aan meewerkt dan krijg je scheef gezichten en ongenoegen.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      nou en....das toch altijd zo geweest.
      die 50+ers van nu hebben daar toch ook voor gewerkt en hadden het toen nog moeilijker dan de jongeren van nu hoor!
      grt,bouk.
      Ah voilà, dat dacht ik ook.
      Alsof dat allemaal vanzelf ging he bouk.
      En het is precies ook alsof men dat ons nu gaat verwijten.

Zonder onze generaties of voorgaande generaties was er nu niks.
      De generatie van nu heeft er wel precies veel aan gedaan om alles naar de kl... te helpen.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Onze ouders starten een eigen leven in twee gehuurde kamertjes ergens op een boven verdieping, pa werken, ma de kids. Onze kinderen starten een eigen leven met twee auto's eigen woning, minimaal twee vacanties per jaar en twee banen.
        En wij... Ach ik vind dat iemand met pensioen mag na 40 jaar werken.....zieke dagen eraf, verlof dagen mee geteld...Pfff, bijna....
        Niet alles hoeft scherp te zijn, ook niet onscherp.
        Een Nikon uitzet. http://www.pbase.com/studio56

Comment

Ik vind dat ook niet enkel arbeid belast moet worden.

Nu beschouwt men werknemers eerder als een 'last' in plaats van een 'aanwinst'.

25 jaar terug zei men dat door de automatisatie veel arbeidsplaatsen zouden verdwijnen, en dat is ook zo.

Ik herinner me nog de tijd dat er geen bankautomaten waren en dat je tijdens de kantooruren geld moest afhalen aan een loket, waar nog iemand zat.

Idem met gaan tanken.

Wat we nu op t werk met 3 man doen, deden we vroeger met 10 man !

Er zijn gewoon veel te veel mensen in verhouding tot het aanbod aan werk. En toch koopt iedereen maar kinderen.

Ik zou nu ook geen 3 a 4 kids op de wereld zetten moest ik 25 zijn. Max 1.

Maar ja, ik ben dan ook een groene jongen ...

Ik vind dat kapitaal ook belast mag worden.

Als je ziet wat CEO's verdienen, die hun kinderen of kleinkinderen moeten zelfs nooit meer gaan werken.

En andere mensen hebben door tegenslag nooit de kans gehad om te studeren en moeten de rest van hun leven huren en kunnen nooit eigendom verwerven.
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht

Ik vind dat kapitaal ook belast mag worden.

Als je ziet wat CEO's verdienen, die hun kinderen of kleinkinderen moeten zelfs nooit meer gaan werken.

En andere mensen hebben door tegenslag nooit de kans gehad om te studeren en moeten de rest van hun leven huren en kunnen nooit eigendom verwerven.
            Weten we allemaal en al lang

En zondebokken zijn in deze tijden ook heel snel gevonden, liefst bij de zwaksten.
            Omdat deze groepen open en bloot liggen en daarom kwetsbaar zijn.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Ik vind dat ook niet enkel arbeid belast moet worden.

Nu beschouwt men werknemers eerder als een 'last' in plaats van een 'aanwinst'.
              Het probleem is dat kapitaal vlucht als het te zwaar belast wordt. Hoe minder je het belast, hoe meer je er gaat aantrekken. Hetzelfde geld voor arbeid. Het grote probleem is eigenlijk de enorme staatsschuld, er is geen ruimte voor maatregelen. En ik vrees dat de gewone mens de rekening gepresenteerd gaat krijgen. Er is niemand anders die ze gaat betalen. Bedrijven brengen jobs. Zij zijn de enigen die ervoor zorgen dat de staat niet voor die mensen moet zorgen. Wanneer de babyboomers met pensioen gaan zullen er arbeidsplaatsen over zijn. Dan kan je immigranten gaan halen om voor de babyboomers te betalen of je laat ze langer werken.

Ik zou nu ook geen 3 a 4 kids op de wereld zetten moest ik 25 zijn. Max 1.

Maar ja, ik ben dan ook een groene jongen ...
              En hoeveel kinderen heb je dan nu, ook maar eentje? Er zijn teveel mensen op de planeet. Iedereen die meer dan twee kinderen heeft is geen groene jongen, of heeft zich recentelijk bekeerd Tussen haakjes, ik ben ambtenaar en bezit ook geen aandelen voor alle duidelijkheid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                Het probleem is dat kapitaal vlucht als het te zwaar belast wordt. Hoe minder je het belast, hoe meer je er gaat aantrekken. Hetzelfde geld voor arbeid. Het grote probleem is eigenlijk de enorme staatsschuld, er is geen ruimte voor maatregelen. En ik vrees dat de gewone mens de rekening gepresenteerd gaat krijgen. Er is niemand anders die ze gaat betalen. Bedrijven brengen jobs. Zij zijn de enigen die ervoor zorgen dat de staat niet voor die mensen moet zorgen. Wanneer de babyboomers met pensioen gaan zullen er arbeidsplaatsen over zijn. Dan kan je immigranten gaan halen om voor de babyboomers te betalen of je laat ze langer werken.

En hoeveel kinderen heb je dan nu, ook maar eentje? Er zijn teveel mensen op de planeet. Iedereen die meer dan twee kinderen heeft is geen groene jongen, of heeft zich recentelijk bekeerd Tussen haakjes, ik ben ambtenaar en bezit ook geen aandelen voor alle duidelijkheid.
                Het is zoals Peumans zei bij Phara: "De mensen moeten beseffen dat zij de rekening
                moeten betalen".

Peumans heeft gelijk maar daarin ligt ook de schande...
                Gelukkig loopt er hier geen zot rond zoals die Guido Westerwelle (liberaal) in Duitsland.
                Dat is een losgeslagen kind die op buitenlands zaken zit en zich gedraagt als
                onze Pieter uit Aalter: en maar vliegen en reizen plus de 1,5 miljoen Duitse armen nog armer wilt maken.

En met onze kroonprins Alexander uit Brakel gaat het net dezelfde kant op.
                Die vergeet wel dat hij in België woont en leeft.

Het klopt idd.: zonder bedrijven > geen centen voor de staat en zijn burgers.
                En onze kmo's? Er gaan er meer over kop dan er bij komen...
                Die worden toch ook in de steek gelaten.

België stikt van de centen
                Maar dat wordt niet meer geïnvesteerd in ons land en zijn burgers.
                Dit geld is wel in handen van een beperkt aantal plus die centen zijn nooit verkregen
                uit arbeid en die centen liggen niet in ons land.
                Maar ja, dat "fenomeen" is ook gekend in bijv. Nederland.
                Die hun rijken wonen hier, van Riemst tot in Brasschaat.
                Dat zijn dus echte patriotten met of zonder lintje van Bea.

Zonder wetgeving is hier niks aan te doen.
                En omdat die wetgeving ook in hetzelfde systeem zit en dit systeem handhaaft
                zal er ook niks veranderen op dat gebied.

Ik vermoed ook dat de mensen dit in de gaten krijgen
                Het verbaast mij dan ook niet dat het meer ieder voor zich wordt
                en God voor ons allen.
                En dan zou ik nog eerder voor Allah kiezen: 70 maagden in zijn hemel die op mij wachten....
                Neen, voor mij geen rijstpap, zelfs niet met een gouden lepeltje
                Last edited by theokus; 5 april 2010, 17:46.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Jong ouders met een beetje verstand raad ik gewoon af om kinderen aan te schaffen.
                  Hier klopt iets niet.

Mvg.
                  Robert
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                    Hier klopt iets niet.

Mvg.
                    Robert
                    Dat klopt Robert
                    (je hebt gelijk...)

Maar toch, die met veel verstand die weten zelfs meer dan ik
                    Last edited by theokus; 5 april 2010, 18:26.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Ivm die mensen die lang gewerkt hebben voor ''hun'' pensioen. Dat is een misvatting...

Van mijn loon gaat ook de helft naar de staat, maar niet op mijn toekomstig pensioen te betalen, maar om het pensioen van de gepensioneerden van NU te betalen.

Ik zie het eigenlijk niet zitten om op mijn 60 nog te werken...

Waarom mag een leraar op zijn 55e op pensioen gaan ? Die heeft dan nog wel tot zijn 25e gestudeerd, dus 30 jaar gewerkt !

Bij de Nmbs mogen de machinisten en treinbegeleiders op hun 55e ook gaan, maar de anderen die ook gevaarlijke jobs doen, of heel de dag buiten, of in ploegen gewerkt hebben, niet ?
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Ivm die mensen die lang gewerkt hebben voor ''hun'' pensioen. Dat is een misvatting...

Van mijn loon gaat ook de helft naar de staat, maar niet op mijn toekomstig pensioen te betalen, maar om het pensioen van de gepensioneerden van NU te betalen.

Ik zie het eigenlijk niet zitten om op mijn 60 nog te werken...

Waarom mag een leraar op zijn 55e op pensioen gaan ? Die heeft dan nog wel tot zijn 25e gestudeerd, dus 30 jaar gewerkt !

Bij de Nmbs mogen de machinisten en treinbegeleiders op hun 55e ook gaan, maar de anderen die ook gevaarlijke jobs doen, of heel de dag buiten, of in ploegen gewerkt hebben, niet ?
                        Dat is geen misvatting Johan.
                        Die "misvatting" werd in ons oren geblazen door degenen die het goed uitkomt.
                        Net hetzelfde als met dat Zilverfonds en dat is ook een lege doos.
                        Net hetzelfde als met die btw-zever.

Johan we kunnen hierover blijven doorgaan tot morgenvroeg
                        Alle voorgestelde maatregelen die we nu horen zullen toch totaal niets uithalen.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Leuke maatschappelijke discussie zo voor een maandagavond..
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Dat is geen misvatting Johan.
                            Die "misvatting" werd in ons oren geblazen door degenen die het goed uitkomt.
                            Net hetzelfde als met dat Zilverfonds en dat is ook een lege doos.
                            Net hetzelfde als met die btw-zever.

Johan we kunnen hierover blijven doorgaan tot morgenvroeg
                            Alle voorgestelde maatregelen die we nu horen zullen toch totaal niets uithalen.
                            De pensioenen worden nu betaald met de bijdrage van de mensen die nu werken. Geleerd woord daarvoor is repartitie. Dit systeem is ooit ingevoerd omdat de pensioenkassen in de gouden tijd bulkten van het geld en men dat geld gewoon heeft uitgegeven (lees verkwist) aan andere "belangrijke" noodzakelijkheden. Vermits er toen weinig tot geen werklozen waren en dus veel werkenden kon men gemakkelijk de pensioenen uitbetalen. Ondertussen is de verhouding naar de verkeerde kant verschoven. De rest laat zich raden.

Mvg.
                            Robert
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                              Leuke maatschappelijke discussie zo voor een maandagavond..
                              We konden ook met eieren smijten he
                              Die zullen er vandaag en overal voldoende zijn.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Zonder onze generaties of voorgaande generaties was er nu niks.
                                De generatie van nu heeft er wel precies veel aan gedaan om alles naar de kl... te helpen.
                                ge gaat de gevaarlijken toer op
                                De pensioenen worden nu betaald met de bijdrage van de mensen die nu werken. Geleerd woord daarvoor is repartitie. Dit systeem is ooit ingevoerd omdat de pensioenkassen in de gouden tijd bulkten van het geld en men dat geld gewoon heeft uitgegeven (lees verkwist) aan andere "belangrijke" noodzakelijkheden. Vermits er toen weinig tot geen werklozen waren en dus veel werkenden kon men gemakkelijk de pensioenen uitbetalen. Ondertussen is de verhouding naar de verkeerde kant verschoven. De rest laat zich raden.
                                Voila! Mijn vader ging in de ploegen werken, en ze bouwden een nieuwbouw en 2 jaar later bleef mijn moeder gewoon thuis en kochten ze een nieuwe auto, ne Ford Capri. Da moet ge vandaag eens proberen. Om nog te zwijgen over alle premies van het bedrijf. OF van het feit dat hij toen ik 13-14 jaar was thuis kwam met zijn vakantiegeld, en daar de briefkes van 5000 aftelde om de aflossing van het husi voor een jaar te betalen, en met de overschotop reis te gaan. Dat was toen 60.000 BEF aflossing voor die nieuwbouw, en 60.000 BEF voor op reis. Als ik dat vandaag wil proberen, denk ik dat er dringend nog eens een oliecrisis met mega-inflatie en indexaanpassingen nodig is. En wat er vandaag nog hard gebeurt: geld versmossen aan politiek vluchtelingen (vaak economische vluchtelingen) die na één dag werken, of samen met werken nog van den OCMW trekken, terwijl anderen geld moeten afgeven omdat ze als werkloze eens het geluk hebben om 2 wekn voor interim te gaan werken, enz enz... en wij maar afdokken met vooruitzicht op geen pensioen. 30 jaar geleden hebben ze in de gouden jaren het geld verkwanseld, en de afhoudingen erbij, en nu moeten wij met repartitie aan die gelukzakken nog eens hun pensioen betalen ook terwijl we zelf een onzekere en 'zorg zelf voor uw oude dag' politiek zien groeien. Mogen we ook nog eens afdokken aan de verzekeringsmaatschappijen. Komaan zeg...

Maar allez, daar kunt ge 100'en pagina's over doorgaan...
                                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                                www.musicinframe.be

Comment

Working...
                                X