Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een PCI videokaart? (non -e), nog te vinden?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: een PCI videokaart? (non -e), nog te vinden?

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    'k heb die geinstalleerd en die heeft wel 1680x1050 aan boord maar vreemd genoeg is de kwaliteit niet schitterend ?? de zwarte teksten hebben allemaal een beetje een kleurzweem schaduw
    Probeer eens wat te spelen met Clear Type ... 9/10 kunt ge uw probleem oplossen.

Lees ook wat op : http://www.microsoft.com/typography/ClearTypeInfo.mspx
    Soms is het zelfs best om dit uit te schakelen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      Dank u, dank u .. seffens heb ik nog het probleem dat ik niet weet wat ik moet kiezen

Is 1680x1050 idd geen standaard resolutie voor widescreen? Ik heb dat de laatste jaren zo nauw niet meer gevolgd. Ik heb echter op google domweg op "widescreen" gezocht en in zeker 70-80% van de hits duikt deze resolutie op? .. of is dat overgewaaid uit de USA?
      Tegenwoordig is dat een standaard-resolutie, maar in den tijd van de pci-videokaarten werd widescreen gewoon niet gebruikt voor pc's
      http://www.mimoza.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Probeer eens wat te spelen met Clear Type ... 9/10 kunt ge uw probleem oplossen.

Lees ook wat op : http://www.microsoft.com/typography/ClearTypeInfo.mspx
        Soms is het zelfs best om dit uit te schakelen.
        Dank u wel! (en de anderen ook "merci" natuurlijk!) .. In die richting had ik nog niet gedacht, gewoontedier he .. Ik heb die cleartype tuner ge-d'ld .. dat moet zeker iets uithalen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus
          een nieuwe PC (die ze niet wil), zelfs low budget, kost mij alras 5-600 euro

Beetje veel hoor, bij Dell koop je een basis pc voor niet meer dan 349 Euro, thuisgeleverd met Windows 7
          Ik heb trouwens net voor mijn kinderen nog een nieuwe PC gekocht bij HCW, moest ook niets speciaal zijn, dus voor een HP gekozen (Dell kon niet snel leveren ) de HP Compaq CQ5305BE ... voor 379 Euro verwacht je geen snelheidsmonster, maar internet, mail, chat en enkele spelletjes (Sims en dergelijke) draaien perfect, en meer hebben de kids momenteel niet nodig
          Bedankt .. wist niet dat de prijzen zo erg inmekaar gestuikt waren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dengregg Bekijk bericht
            Tegenwoordig is dat een standaard-resolutie, maar in den tijd van de pci-videokaarten werd widescreen gewoon niet gebruikt voor pc's
            Ja toendertijd bestonden er, tenminste voor de dagdagelijkse, niet-millionair zijnde gebruiker, ook geen widescreen schermen he ... in mijn begintijd waren schermen op 640x420 en in 16 kleuren nog een schaamteloze luxe ..

Comment

Working...
            X