Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telenet draadloze modem defect??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: telenet draadloze modem defect??

    Bedankt voor de respons.
    Ik heb mijn modem(van het nieuwste type trouwens) op een ander kanaal gezet en blijkbaar is mijn verbinding "gestabiliseerd".
    Hopelijk blijft dat zo.

    Comment


    • #17
      Re: telenet draadloze modem defect??

      Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
      Bedankt voor de respons.
      Ik heb mijn modem(van het nieuwste type trouwens) op een ander kanaal gezet en blijkbaar is mijn verbinding "gestabiliseerd".
      Hopelijk blijft dat zo.
      Dan zit het er dik in dat het probleem gevonden is. Standaard staan veel routers op kanaal 6 en waarschijnlijk hebben je buren ook alles standaard staan. Resultaat: om sommige plaatsen is het signaal van je buren sterker dan dat van jou en verliest de laptop zijn verbinding. Sta je in de buurt van je router dan is dat signaal het sterkst en is er geen probleem. Door van kanaal te veranderen heb je waarschijnlijk een storingsvrije(re) omgeving en dus betere ontvangst.

      Controleer eens hoeveel netwerken je kan ontvangen en kijk om welke kanalen ze ingesteld staan. De meesten in mijn omgeving staan ook op ch6 (en zijn "default" onbeveiligd).
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #18
        Re: telenet draadloze modem defect??

        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        Dan zit het er dik in dat het probleem gevonden is.
        Inderdaad
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #19
          Re: telenet draadloze modem defect??

          Blijven spelen me die kanalen e!
          Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
          http://www.racenews.be

          Comment


          • #20
            Re: telenet draadloze modem defect??

            zal ik enkel dingen toevoegen aan het topic

            - de telenet wifimodem is NIET RESETBAAR, je mag al die knoppen zoveel indrukken als je wil.. dat doet niets

            - wifi instellingen aanpassen kan je enkel via http://mijn.telenet.be

            - standaard staat het wifikanaal op automatisch, en dat is niet altijd goed. verzet je kanaal eens via mijn.telenet.be eens manueel naar kanaal 9 (daar heb ik quasi nooit probelemen mee)

            - kijk ook uit met andere 2.4ghz apperatuur zoals draadloze tv apperatuur, die storen ENORM hard


            groetjes bart
            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

            Comment


            • #21
              Re: telenet draadloze modem defect??

              Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
              zal ik enkel dingen toevoegen aan het topic

              - de telenet wifimodem is NIET RESETBAAR, je mag al die knoppen zoveel indrukken als je wil.. dat doet niets

              - wifi instellingen aanpassen kan je enkel via http://mijn.telenet.be
              Goed om weten als er nog eens een TNer mijn hulp inroept. Ik ging er van uit dat je gewoon via de webinterface alles kon instellen. Niet dus.

              Wat reset betreft... Zonder spanning zetten zou toch ook een reset moeten tot gevolg hebben
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #22
                Re: telenet draadloze modem defect??

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Wat reset betreft... Zonder spanning zetten zou toch ook een reset moeten tot gevolg hebben
                Gelukkig niet want ik zie mij niet iedere keer de router herinstellen na een stroomuitval.

                Om na te gaan of andere routers uw kanaal storen is het progje "inSSIDer" een goede hulp.

                Grtz, RF
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #23
                  Re: telenet draadloze modem defect??

                  Blijkbaar werkt alles nu maar toch een opmerking. Heb ooit eens hetzelfde probleem gehad bij mijn dochter. Geen draadloos, met UTP kabel geen probleem. Het lag aan de batterij sparende functies van de PC. Die stond ingesteld dat bij batterij voeding de WIFI kaart werd uitgeschakeld.
                  Comfortably numb with my Pentax

                  Comment


                  • #24
                    Re: telenet draadloze modem defect??

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Gelukkig niet want ik zie mij niet iedere keer de router herinstellen na een stroomuitval.

                    Om na te gaan of andere routers uw kanaal storen is het progje "inSSIDer" een goede hulp.
                    OK, reboot bedoelde ik. zo blijven alle settings bewaard. Ik zie mij ook de settings van mijn modem/router niet zo vlug allemaal herinstellen (portforwards, VOIP...)
                    In mijn Fritz!box zie ik de gebruikte kanalen van de naburige WiFi-ers ook staan. Of Netstumbler gebruiken (weet niet of die vanaf Vista nog werkt).
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #25
                      Re: telenet draadloze modem defect??

                      Even dit topic gebruiken om een oplossing te zoeken voor een analoog probleem, zijnde probleem met TN modem.
                      Ik heb ook een nieuw type modem (voor fibernet) maar niet met de Wifi-module maar met ingebouwde batterij.
                      Ik zit nu ook zonder data en moet de modem eens resetten. Hoe doe ik dit?
                      Het stopcontact uittrekken heeft natuurlijk geen zin.
                      Is er een reset-knopje? Hij hangt helemaaal ingebouwd en heb geen zin om alles los te kopppelen om te zoeken naar iets wat er niet is.

                      hesy.be
                      BD0319BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: telenet draadloze modem defect??

                        het channel veranderen op de wifi router is mogelijks de oplossing. Maar niet zomaar eender welk channel nemen en dan maar hopen dat het opgelost is.

                        Een gratis tooltje als INSSIDER op je laptop installeren , dan KIJKEN naar de curves van de channels die in je buurt zitten en vervolgens op je router een channel kiezen zodanig dat er GEEN of zo weinig mogelijk overlapping is tussen de curves ! Op deze manier sluit je in ieder geval interferentie uit met naburige wifi netwerken.

                        (storingen kunnen ook komen van andere toestellen die op de frequentieband zitten , microgolfoven , bepaalde hifi en tv toepassingen met wifi etc , deze worden niet gezien door inssider)

                        Comment


                        • #27
                          Intussen probleem ontdekt.
                          Door het stopcontact uit te trekken kun je de modem niet resetten, maar wel door met de schakelaar de modem eens af te zetten en daarna terug aan. Eenvoudiger kan niet.
                          Deze schakelaar is niet eens vermeld in de handleiding!!
                          Ik heb dan maar naar Telenet gebeld om hun lijstje pannes en bijhorende oplossingen uit te breiden met dit fenomeen. Gelukkig heb ik de interventie van een technieker kunnen verhinderen voor dit belachelijk eenvoudig probleem, maar je moet het weten

                          hesy.be
                          BD0319BE

                          Comment

                          Working...
                          X