Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De truc met de appelsienen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De truc met de appelsienen...

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Een GSM kan je blokkeren aan de hand van het IMEI-nummer. Volgens de website van Mobistar moet je dit nummer aan de politie geven.
    Ik ken anders al mensen die hun GSM willen blokkeren hebben maar Mobistar blokkeert dan enkel de simkaart, niet de GSM.
    Misschien is het ondertussen weer veranderd maar medewerking van die gasten verwacht ik niet al te veel.
    Op computerbeurzen kan je voor 10€ een kabeltje kopen om je GSM met de pc te verbinden.
    Met de bijhorende software kan je het IMEI nummer veranderen (met een random IMEI generator) en eventuele pincodes worden ook gereset. Dat zullen geroutineerde GSM-dieven ook wel weten.

Mijn GSM ligt nu ergens in Rio de Janeiro. Proximus gebeld en 20 minuten later was de SIM kaart al geblokkeerd. 24h later kon het thuisfront al een nieuwe simkaart ophalen met behoud van het telefoonnummer. Aan het blokkeren van de gsm zelf heb ik toen niet gedacht, maar het IMEI nummer kende ik toch niet.

Comment

Om je IMEI nummer te weten volstaat het om *#06# in te toetsen op het klavier van je tel.
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
        Om je IMEI nummer te weten volstaat het om *#06# in te toetsen op het klavier van je tel.
        Vooral handig als je toestel gestolen is
        En dat werkt niet op alle toestellen ...
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
          Vooral handig als je toestel gestolen is
          En dat werkt niet op alle toestellen ...
          Bij mijn weten is dat een algemene code en werkt die op alle toestellen.
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

"De misdaad aanpakken is werk voor de ordediensten" wordt gezegd.
            Als ze te bereiken zijn tenminste.
            Gisteren deden mijn vriend en ik, met zijn nieuwe wagen, een testritje door het centrum.
            Toen we plots een 6-tal kornuiten (en hun honden) een robbertje zagen vechten op het voetpad.
            We reden 200 meter verder om aan te bellen bij het politiecommissariaat (sneller dan een GSM, zo dachten we)
            Niet dus: complete duisternis in hun burelen...niemand "thuis"...
            Op zaterdagen gebeurt immers geen onheil, toch
            Last edited by dréten; 28 maart 2010, 18:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
              We reden 200 meter verder om aan te bellen bij het politiecommissariaat (sneller dan een GSM, zo dachten we)
              Niet dus: complete duisternis in hun burelen...niemand "thuis"...
              Op zaterdagen gebeurt immers geen onheil, toch
              Dit is normaal hoor. Gezien er mindere bezetting is tijdens het weekend en het is nog niet volop seizoen en wegens de vroeger hervormingen is het best mogelijk dat ze op ronde zijn. Telefoneren is de enige oplossing.
              Hier op de gemeente is er een samenwerking met de buurgemeente en het weekend weet je nimmer wie waar wanneer zit. Telefoneren is dan het enige wat helpt. En als ze juist opgeroepen zijn voor een ernstige zaak kan je wachten ...

Heeft iets met besparingen te maken ...
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                Werkt niet bij mijn Nokia 6070 - abonnement Mobistar.

Comment

Ik vraag me af wie er een gsm pikt ? Dat kost toch echt niks meer tegenwoordig. Tenzij een Blackberry of Iphone.

Voor 50 euro ga je toch geen celstraf riskeren ?

Een ander verhaal is t natuurlijk voor laptops, fototoestellen enz...

Mijn bejaarde ma haar gsm is al 3x gestolen, maar dan was het wel met de volledige inhoud van haar handtas erbij (portefeuille, bankkaarten enz).

Als er iemand die ik niet ken, mij aanspreekt voor bv sigaretten of het uur te vragen, stap ik gewoon door.

Sommige aanrijdingen worden ook opzettelijk gedaan om het slachtoffer dat de kluts kwijt is, te beroven.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Ze zouden beter een systeem vinden dat die dan 10.000 Volt op hun poten zet.
                    Ze kunnen je dan aanklagen voor mishandeling of onopzettelijke slagen en verwondingen...
                    Je verliest eigenlijk altijd.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

nog zo één:
                      Ooit reden we achter een vrachtwagen met opligger.
                      Op een bepaald moment haalde ik die in, toen ons zoontje achterin plots uitriep: "papa er zitten mensen achterin die vrachtwagen!!"
                      Ik vertraagde wat tot de chauffeur me wéér voorbijstak, en inderdaad het klopte.
                      Mijn vrouw pakt de GSM en belt de politie op.
                      Antwoord: "ok mevrouw, we doen het nodige!"
                      Pas toen ze de GSM uitzette realiseerden we ons dat de man aan de lijn, noch de nummerplaat, noch de plaats waar we ons op dat ogenblik bevonden noch een omschrijving van de oplegger had gevraagd.....

toen ik een tijdje later dit verhaal deed aan een politieman, toen was het antwoord:
                      "het is dweilen met de kraan open, natuurlijk doen ze er niks meer aan!"

volgende keer maar beter naar meneer S. Declerck bellen zeker

Comment

En de cliché reactie is dan dat ze daar geen geld/personeel voor hebben, maar om brave burgers te flitsen wél.
                        Een paar weken geleden nog aan 72 km/u geflits waar 70 toegelaten was. €50 dus. Ok, regels zijn regels en ik reed te snel. Pech! Maar dan zou men wel overal en op ieder vlak zo streng mogen zijn!

Comment

Volgens mijn bescheiden mening is het de algemene verloedering van de maatschappij die moet gestopt worden!
                          Vanmorgen "stond" ik voor één keer op de bus te wachten. Zitten wilde ik niet, want de zitting was helemaal besmeurd met moddersporen van voetzolen.(want de jeugd zit nu liever op de bankleuning ipv. op de -zitting).
                          Ik was echt verrast ("gechoqueerd" moet ik zeggen) omtrent het publiek in de bushalte:
                          Snotneuzen van om en bij de 13 jaar zitten te roken dat de stukken eraf vliegen.
                          Meisjes becommentariëren en vergelijken onder mekaar op een ongegeneerde wijze hun "tetten".
                          Andere snotters zitten openlijk in een "bedenkelijk" boekje te neuzen, regelmatig op een respectloze manier voorzien van de nodige details.
                          Vervolgens komt er nog eentje bij met zijn vestzak vol opdringerige storende "muziek"....
                          Ik heb me echter niet laten verleiden om erop in te gaan, want dat is nu net wat ze willen: een "ouwe zak", die commentaar heeft op hun gedrag, belachelijk proberen maken.

En dan te bedenken dat binnen enkele jaren, dergelijk allooi onze "maatschappij" vormt. Eigenlijk is het al enkele jaren bezig mogen we zeggen.
                          En wees gerust: in mijn tienerjaren was ik echt geen doetje hoor, ik was ook een "bon vivant", ik heb ook van alles uitgespookt.
                          Doch dergelijk gedrag was er niet bij, echt waar. Wij amuseerden ons nog zonder dat we anderen het leven zuur maakten of andermans eigendom vernielden.
                          Gelukkig is er nog altijd een minderheid die betere/echte waarden nastreeft, ondanks het feit dat ze door de anderen beschimpt wordt.
                          Last edited by dréten; 29 maart 2010, 17:23.

Comment

Bij ons op t werk is er lang een aanwervingsstop geweest. Een paar jaar terug nam men dan jongeren aan.

Jongeren van 18-22 tussen mannen van 40-55 zetten geeft natuurlijk problemen.

De meesten konden geen gezag verdragen, kwamen te laat, vooral op maandag enz...

Uiteindelijk waren er bij die 10 misschien 2 goede kerels om mee te werken.
                            Canon-man. Concerten en natuur.
                            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Working...
                            X