Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgacom TV minder zenders,

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Belgacom TV minder zenders,

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
    Tja we kunnen er weinig aan veranderen TV kijken wordt gewoon duurder. Het moet allemaal opbrengen. Kijk & Luistergeld is afgeschaft maar ze vinden ons wel hoor

Jammer dat je nog altijd niet je zenderpakket zelf kan samenstellen. Ik zou met een zender of 10 wel toekomen denk ik. Maar ja ik zou geen goeie klant zijn he

mir
    De grootste brok is in privé-handen he mir.
    En onze openbare omroep moet sparen...
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Och ja, 't is zoals bij veel zaken, eerst laten ze je van de melk proeven dan zetten ze de melk in de kast en mag je ervoor betalen. Het zijn natuurlijk populaire zenders die ze eruit halen. Indien ze als voorbeeld RAI, TVE, enz. in pakketten moesten steken zou ik daar minder rouwig om zijn omdat ik daar toch geen snars van begrijp en dus nooit naar kijk Trouwens het systeem van pakketten, daar heb ik niets op tegen, maar eens ingestapt hang je er aan vast. Ze zouden bvb de pakketten per maand of zelfs per week moeten aanbieden. Via het huidige huur systeem dat BC heeft kan dit geen probleem zijn, één maal per maand/week een code intikken is een minimale moeite en ik ben er trouwens zeker van dat we dan al eens een pakket activeren waar we vandaag wegens de recurrente kost zelfs niet aan denken.
      Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Ik kreeg net een heel dom antwoord op mijn vraag waarom ik die zenders kwijt ben:

Ik stelde eerder de vraag waarom ik de Discovery zenders nu kwijt ben die ik eerder wel bij het pakket kreeg, en daarop kreeg ik dit antwoord:

Beste,

Echter zijn niet alle discovery paketten inbegrepen.

En dit is wat ik net teruggestuurd heb:

Met dit antwoord ben ik dus helemaal niets, de zenders die ik terug wil, voor de prijs die ik eerst betaalde, die waren wel degelijk inbegrepen.
        Jullie halen die gewoon uit het pakket waarvoor ik een contract heb aangegaan met Scarlet, en dan mag ik die terugkopen voor 5 euro per maand meer, vinden jullie dat nu echt normaal???
        Ik had eerder al geschreven dat wanneer ik plots zou beslissen om 5 euro per maand minder te betalen, dat ik daarmee ook niet weg zou komen (de deurwaarder zou hier al heel snel aan de deur staan), maar jullie mogen wil plots voor 5 euro van mijn pakket afnemen, dat is dus voor mij onaanvaardbaar. Als ik geen 5 euro korting krijg op het huidige pakket, dan mogen jullie ook niet de zenders wegnemen die ik in het originele pakket had zitten, en dan heb ik het niet over de eerste maand, want dat staat duidelijk in de voorwaarden dat ik de eerste maand het complete pakket krijg.

De Discovery kanalen die ik de vorige maanden had, die stonden op de lijst die ik kon downloaden op het moment dat ik koos voor het Scarlet pakket dat ik nu nog heb.
        Jullie halen daar gewoon een aantal zenders af die ik mag terugkopen voor 5 euro per maand, dat blijft voor mij contractbreuk en afzetterij...
        En nu wil ik een degelijk antwoord, geen standaardantwoord zoals ik net heb gekregen, en waar ik niets aan heb.

Afwachten wat het volgende antwoord wordt, wat ze nu weer gaan verzinnen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Na overschakeling van Ebes naar Telenet zijn hier ook 10 zenders van de kabel gehaald. CNN, TVE, RAI, BBC, ZDF, FR1, Eurosport enz verdwenen de ene na de andere van de analoge kabel. Verklaring van Telenet was dat deze zenders door niemand bekeken werden. Niettemin bleef de faktuur even hoog.(13.99€+ btw + auteursrechten per maand). Ik ben dan ook overgeschakeld naar TV Vlaanderen.
          Jamaar dat is niet hetzelfde dan wat Belgacom hier doet.
          Je kan naar digitaal overstappen en dan heb je die zenders terug. En digitaal kijken kost je trouwens bij Telenet minder dan analoog kijken.
          Tot sluitertijd, Dirk

Comment

@ Bart:

Waarschijnlijk zullen ze wel ergens ver verborgen in hun kleine lettertjes een clausule hebben staan dat ze het aanbod mogen wijzigen zonder dat daar tegenin gegaan kan worden.

De verschillende aanbieders voelen hun toch o zo sterk, vooral dan met de pakketten die ze aanbieden: tv + internet + telefonie en soms nog mobiel erbij ook.

Dan hebben ze de klant helemaal in hun greep. Neem nu Belgacom: internet krijgt meer functionaliteit, bij sommige pakketten gaat de prijs dan al enkele € omhoog. Waarschijnlijk was er toch nog te weinig winstmarge voor hen op het pakket, dus halen ze er maar wat tv-zenders uit ook.

Nu moet jij eens denken hoeveel klanten gaan reclameren als deze zenders verdwijnen?
            Juist ja, als dat 1% is, dan zal dat al heel veel zijn. Het merendeel van televisiekijkend vlaanderen houdt het bij één, VTM, 2BE, VT4, VijfTV en VITAYA. Dus in principe zouden ze al met 6 zenders in hun aanbod toekomen. Voor de rest kunnen ze dan een extra abonnement vragen.

Ikzelf ben klant bij Telenet, maar ik heb hun vraag om toch een "Shake" te nemen al altijd naast me neergelegd. Want ze komen dan met een mooi lijstje voordelen af, tot je eens echt al de specificaties gaat vergelijken. En als ik dan hetzelfde wil als de afzonderlijke producten die ik nu heb, dan zou ik duurder uitkomen. Want in die Shakes halen ze natuurlijk ook wat functies en mogelijkheden uit, zodat ze het 'goedkoper' kunnen aanbieden, maar eigenlijk krijg je dus minder.

Ik hou mijn hart al vast tegen dat ze ons toch gaan verplichten om een Shake te nemen en dat ze gaan zeggen dat de afzonderlijke producten niet meer gecombineerd kunnen worden.

En de grote fout ligt hier inderdaad bij de politici die het vertikken om net als in de buurlanden hier harder tegen op te treden. Nu ja, hoe zou je zelf zijn als je zelf mee in de raad van bestuur zit, of regelmatig eens een etentje of receptie aangeboden krijgt?
            - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Comment

Het gekke en onlogische is ook dat wij, voor 1 april, nog een heleboel programma's hebben opgenomen van Discovery Science en van TCMN om na 1 april te zien, maar... dat is buiten Belgacom gerekend! Zelfs programma's kijken, die je nog opnam tijdens het abonnement, KAN NIET!
              Ik heb daarvoor gebeld naar Belgacom en kreeg het 'ludieke' antwoord: zo is het nu eenmaal na de update, mevrouw!
              Ik was raaazend! Dat vind ik nu écht niet kunnen!!!
              Stel: je koopt een auto met als promo een ingebouwde gps voor bv 1 april en na 1 april werkt die gps niet meer...
              Toch een heel rare redenatie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thomasho Bekijk bericht
                De verschillende aanbieders voelen hun toch o zo sterk, vooral dan met de pakketten die ze aanbieden: tv + internet + telefonie en soms nog mobiel erbij ook.
                Jamaar je kan een Telenet shake toch overzetten naar een Belgacom pack of andersom. Dat is echt niet zoveel moeilijker dan een afzonderlijk pakket over te zetten van de ene aanbieder naar de andere.

Ikzelf ben klant bij Telenet, maar ik heb hun vraag om toch een "Shake" te nemen al altijd naast me neergelegd. Want ze komen dan met een mooi lijstje voordelen af, tot je eens echt al de specificaties gaat vergelijken. En als ik dan hetzelfde wil als de afzonderlijke producten die ik nu heb, dan zou ik duurder uitkomen. Want in die Shakes halen ze natuurlijk ook wat functies en mogelijkheden uit, zodat ze het 'goedkoper' kunnen aanbieden, maar eigenlijk krijg je dus minder.
                Toch maar eens goed nalezen lijkt me, ik ben op een shake overgestapt en heb nu meer dan met de afzonderlijke diensten en het geheel is goedkoper. Ik heb nu gratis belminuten die had ik voordien niet (had nog een oud abo). Heb nu HD digitale TV (dat had ik niet) en mijn internet heeft betere down/up load snelheden en meer GB verbruik dan het afzonderlijke pakket vroeger (al van voor de extra update die zo onlangs hebben doorgevoerd). En dat kost mij ongeveer 10 Euro per maand minder en ook de BTW voor de kabel is gedaald door de digitale TV.
                Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                  Toch maar eens goed nalezen lijkt me, ik ben op een shake overgestapt en heb nu meer dan met de afzonderlijke diensten en het geheel is goedkoper. Ik heb nu gratis belminuten die had ik voordien niet (had nog een oud abo). Heb nu HD digitale TV (dat had ik niet) en mijn internet heeft betere down/up load snelheden en meer GB verbruik dan het afzonderlijke pakket vroeger (al van voor de extra update die zo onlangs hebben doorgevoerd). En dat kost mij ongeveer 10 Euro per maand minder en ook de BTW voor de kabel is gedaald door de digitale TV.
                  Ik heb ook digitale TV, dus die lagere BTW heb ik ook. Verder ook telefonie en internet van bij Telenet.
                  Als ik mijn pakket nu vergelijk met de meest aansluitende Shake, dan zit ik nog 9€ goedkoper per maand. De down- en upload snelheden zijn dezelfde alsook de limiet (na de verhoging). Ik heb ook al een Freetime-optie bij mijn telefonie enzo, dus daar moet ik ook niet voor overschakelen.

Het enige wat ik niet heb is HD digitale TV, maar ik vertik het om 8€ per maand te betalen voor een HD digicorder. Dus als je deze er bij zou tellen, dan ben ik nog steeds 1€ goedkoper af.
                  Dus ik zou stom zijn om op een Shake over te schakelen. Toch zolang men maandelijks die 8€ huur moet betalen. Dat is 96€ per jaar, dus na 2 jaar zou je zo'n HD digicorder al terugbetaald hebben aan Telenet (klantprijs dan, hun aankoopprijs ligt nog veel lager). De resterende jaren is pure winst voor Telenet...
                  - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Comment

Je kan je hier erg druk in maken.... maar wat moet een mens doen?
                    Ik zit met Internet, telefonie en TV bij Belgacom. Is overstappen naar de concurrente dan zinvol? Trouwens ik zit met een pack waarbij ik VDSL en digitale TV combineer voor 50 Euro per maand. Dus TV stopzetten bij Belgacom kan niet zomaar (denk ik).
                    Die lui van Belgacom zijn niet aan hun kont gedoopt. Die weten goed genoeg dat de meesten onder ons het toch niet aandurven om naar een andere provider over te lopen.
                    Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Ik heb ook digitale TV, dus die lagere BTW heb ik ook. Verder ook telefonie en internet van bij Telenet.
                      Als ik mijn pakket nu vergelijk met de meest aansluitende Shake, dan zit ik nog 9€ goedkoper per maand. De down- en upload snelheden zijn dezelfde alsook de limiet (na de verhoging). Ik heb ook al een Freetime-optie bij mijn telefonie enzo, dus daar moet ik ook niet voor overschakelen.

Het enige wat ik niet heb is HD digitale TV, maar ik vertik het om 8€ per maand te betalen voor een HD digicorder. Dus als je deze er bij zou tellen, dan ben ik nog steeds 1€ goedkoper af.
                      Dus ik zou stom zijn om op een Shake over te schakelen. Toch zolang men maandelijks die 8€ huur moet betalen. Dat is 96€ per jaar, dus na 2 jaar zou je zo'n HD digicorder al terugbetaald hebben aan Telenet (klantprijs dan, hun aankoopprijs ligt nog veel lager). De resterende jaren is pure winst voor Telenet...
                      Ik snap je echt niet, in een vorige post schreef je dat een shake duurder was dan de aparte producten en nu is het ineens toch 9 Euro goedkoper

Als je een shake met digitale TV neemt, dan moet je je huidige prijs voor digitale TV wel nog aftrekken hé. Dan is het niet meer maar 1 Euro verschil. Er is trouwens geen shake waar digiTV 8 Euro erbij telt, dat is 10, 7 of 5 euro afhankelijk van de shake.

Jij vind de prijs voor digiTV een probleem omdat je alleen maar denkt dat Telenet daar winst mee boekt. Ben je nu echt zo naïef dat je huidige aanbieder geen geld verdient?
                      Voordeel is dat als die digicorder stuk gaat of moet vervangen worden omdat ze nieuwe technologie wensen te gebruiken, dan wordt die ook gratis voor jou vervangen.
                      Het is dus ook niet 8 Euro huur, het is bij mijn shake 7 Euro voor digiTV inclusief de HD digicorder. Ik weet niet hoeveel van deze 7 euro je voor de huur van de decoder kan/mag rekenen. Maar er is ook een shake waar de digiTV extra maar 5 euro per maand is. hoe hoger de shake hoe groter de kortingen. Als je dan met 4 euro per maand rekent voor decoder dan komt dat op 48 Euro per jaar. Dan verdienen ze nog maar 3 euro per maand (bij mij voor de rest).

In jou geval zal je alle 2/3 jaren een nieuwe decoder moeten kopen. Ik ben nog niet echt overtuigd dat dat uiteindelijk goedkoper zal zijn.

Telenet heeft in die 12 jaren dat ik klant ben, mijn modem bv al 3 maal vervangen. Dus denk ik niet dat het echt goedkoper zou zijn als ik die steeds moest kopen. En ik vermoed dat die decoder ook wel alle 3 jaren zal moeten vervangen worden.
                      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Ik snap je echt niet, in een vorige post schreef je dat een shake duurder was dan de aparte producten en nu is het ineens toch 9 Euro goedkoper
                        Ik zit nu 9€ goedkoper dan de best aansluitende shake. Dus een Shake is 9€ duurder in mijn geval. (Ik zeg hier wel bij dat ik destijds ingestapt ben met een kortingspakket dat blijft lopen, maar geen alles omsluitende formule zoals een Shake.)

Als je een shake met digitale TV neemt, dan moet je je huidige prijs voor digitale TV wel nog aftrekken hé. Dan is het niet meer maar 1 Euro verschil. Er is trouwens geen shake waar digiTV 8 Euro erbij telt, dat is 10, 7 of 5 euro afhankelijk van de shake.
                        Ik haal van de Telenet-site: Huur HD-Digicorder 8€/maand. Dit zit bij in de Shake verrekend. Ik vergelijk met mijn huidige pakket en afzonderlijke diensten zoals ik die destijds aangegaan ben. (Deze afzonderlijke producten bestaan nu niet meer onder diezelfde naam).

Jij vind de prijs voor digiTV een probleem omdat je alleen maar denkt dat Telenet daar winst mee boekt. Ben je nu echt zo naïef dat je huidige aanbieder geen geld verdient?
                        Voordeel is dat als die digicorder stuk gaat of moet vervangen worden omdat ze nieuwe technologie wensen te gebruiken, dan wordt die ook gratis voor jou vervangen.
                        In jou geval zal je alle 2/3 jaren een nieuwe decoder moeten kopen. Ik ben nog niet echt overtuigd dat dat uiteindelijk goedkoper zal zijn.
                        Ik heb nu ook Telenet en heb destijds een gewone digicorder (gekocht), deze leeft al 5 jaar zonder problemen. Bij aankoop zijn ze ook verplicht om 2 jaar garantie te geven, dus deze 2 jaar ben je ook al veilig.

Ik heb er geen probleem mee dat een bedrijf winst maakt, enkel wel dat meer en meer bedrijven met verhuurformules beginnen te werken waardoor je iedere maand weer een vast bedrag betaald. Dit lijkt niet veel per maand, maar als je al de 'abonnementen' of 'huurtarieven' zo bij elkaar zou tellen, dan zou je wel verrast staan hoe die som oploopt na enkele jaren.

Comment

Working...
                        X