Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iMac - quad core of dual core?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • iMac - quad core of dual core?

    Ik ben al op het gemak aan het uitkijken naar een iMac 27" maar ik ben er niet meteen uit welke processor ik zou kiezen...

    zou ik gaan voor de i5 2.66 quad core of voor de dual core 3.06ghz?

    Welke van de twee zal het snelste zijn? Bieden die 4 cores echt een voordeel?
    En ga ik voor bvb het bewerken van mijn 7D full HD films een meerwaarde hebben aan de ATI 512mb versie ipv de 256mb versie van 3D kaart?

    En last but not least, ga ik buiten het scherm een serieus verschil merken met mijn macbook pro? (2.5dual core, 4GB ram (667mhz) en 8600GT 512MB)

    Theo, waar ben je?
    Last edited by Matthias; 18 maart 2010, 10:39.
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: iMac - quad core of dual core?

    hier eens kijken...

    Voor Photoshop gaat de grafische kaart niet veel verschil uitmaken. Gewoon zorgen voor CS4 dat ze hardware matig ondersteund wordt (maar dat zijn ongeveer alle huidige grafische kaarten).

    Die i5 verslaat dus weldegelijk je 3.06 Ghz...
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: iMac - quad core of dual core?

      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      Ik ben al op het gemak aan het uitkijken naar een iMac 27" maar ik ben er niet meteen uit welke processor ik zou kiezen...

      zou ik gaan voor de i5 2.66 quad core of voor de dual core 3.06ghz?

      Welke van de twee zal het snelste zijn? Bieden die 4 cores echt een voordeel?
      En ga ik voor bvb het bewerken van mijn 7D full HD films een meerwaarde hebben aan de ATI 512mb versie ipv de 256mb versie van 3D kaart?

      En last but not least, ga ik buiten het scherm een serieus verschil merken met mijn macbook pro? (2.5dual core, 4GB ram (667mhz) en 8600GT 512MB)

      Theo, waar ben je?
      Ik kom ik kom

      Kijk eens naar het prijsverschil tussen die 2 van 27" > 300 euro.
      Zit in de grafische kaart en de cpu.
      Standaard cpu is die i5.

      Voor een i7 betaal je nog een extra 180 euro bovenop.
      Als als pure leek kon je & men zeggen: dat zal wel niet voor niets zijn
      Apple gaat je toch niet extra 180 euro vragen voor een cpu die minder zou presteren.

      Het zijn allemaal "quads" en de OS van Mac. kan die aansturen en dus nuttig gebruiken.

      Kan je wel niet zeggen van alle toepassingen maar dat is ook zo bij Windows.

      Als ik video hoor of "film" dan zou ik altijd voor krachtig materiaal kiezen.
      Het is verder ook een natuurlijke zaak dat iedereen het beste wil voor zijn centen.
      En toch is en blijft dit portemonnee-gevoelig
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: iMac - quad core of dual core?

        Eerst en vooral : ik ben overtuigd van de 'supremacy' van Mac (heb zelf een MacBook Pro 17" van de laatste generatie) maar als ik zo'n iMac samenstel zoals ik hem zou willen kom ik op 2443 Euro uit.

        Nu heb ik vorige week voor thuis een nieuwe Dell besteld, met i7 860 processor (2.8 Ghz, 8mb, dezelfde als in de iMac) met 8gb ram (1333Mhz ipv 1066 Mhz bij de iMac) een 2Tb hard disk en een Nvidia 1gb schermkaart (op de iMac is dit een ATI 4850 met 512mb) ... en kom op welgeteld 989.03 Euro uit ... heb ik nog bijna 1500 Euro over om een degelijk scherm te kopen

        Een Mac is in mijn ogen een ideale computer om beeldbewerking mee te doen, maar persoonlijk vind ik het prijsverschil met een PC toch nog altijd overdreven ... als ze bij Apple iets aan hun prijzen zouden doen denk ik dat hun verkoop helemaal zou exploderen, ik vind dat je nu wel een heel stevige premie moet betalen voor het merk en het design

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: iMac - quad core of dual core?

          Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
          Eerst en vooral : ik ben overtuigd van de 'supremacy' van Mac (heb zelf een MacBook Pro 17" van de laatste generatie) maar als ik zo'n iMac samenstel zoals ik hem zou willen kom ik op 2443 Euro uit.

          Nu heb ik vorige week voor thuis een nieuwe Dell besteld, met i7 860 processor (2.8 Ghz, 8mb, dezelfde als in de iMac) met 8gb ram (1333Mhz ipv 1066 Mhz bij de iMac) een 2Tb hard disk en een Nvidia 1gb schermkaart (op de iMac is dit een ATI 4850 met 512mb) ... en kom op welgeteld 989.03 Euro uit ... heb ik nog bijna 1500 Euro over om een degelijk scherm te kopen

          Een Mac is in mijn ogen een ideale computer om beeldbewerking mee te doen, maar persoonlijk vind ik het prijsverschil met een PC toch nog altijd overdreven ... als ze bij Apple iets aan hun prijzen zouden doen denk ik dat hun verkoop helemaal zou exploderen, ik vind dat je nu wel een heel stevige premie moet betalen voor het merk en het design

          Mark
          je hebt gelijk, en ik ben bereid om er wat voor te betalen, maar zoals je zegt is het echt een zure appel om door te bijten als je de prijzen vergelijkt met de windows toestellen. Hier zijn al boekkken over geschreven en tis een neverending discussie

          vanavond 500GB schijf in mn Macbook Pro steken en zien of ie dan wat opleeft want met 19GB op de HD vrij gaat ie echt ondermaats traag de laatste tijd (hopelijk ligt het daaraan)
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: iMac - quad core of dual core?

            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            je hebt gelijk, en ik ben bereid om er wat voor te betalen, maar zoals je zegt is het echt een zure appel om door te bijten als je de prijzen vergelijkt met de windows toestellen. Hier zijn al boekkken over geschreven en tis een neverending discussie

            vanavond 500GB schijf in mn Macbook Pro steken en zien of ie dan wat opleeft want met 19GB op de HD vrij gaat ie echt ondermaats traag de laatste tijd (hopelijk ligt het daaraan)
            Zal vast wel wat helpen. Ik heb zelf ook al geruime tijd een 500GB schijf in m'n MBP en da's toch wel erg lekker hoor

            Ik zit zelf ook al een tijdje over te dubben om er nog weer een nieuwe iMac erbij aan te schaffen (zou dan waarschijnlijk een 24" worden) maar ik vraag me af hoe de schermen kwalitatief zijn, in het bijzonder voor fotobewerking. 't Zijn natuurlijk wel IPS schermen maar toch... 'k vraag me ook af in hoeverre deze schermen te calibreren zijn. Ik heb eerder ook een iMac gehad (model 2007 o.i.d. geloof ik) en die was nu bepaald niet volledig in te stellen (RBG kleuren, kleurtemperatuur, etc. etc. was allemaal niet instelbaar). Alleen helderheid (en contrast ook geloof ik) was zelf te regelen... Als ik dat vergelijk met mijn huidige (goedkope) Eizo S2031W die wél volledig regelbaar is, vraag ik mij af of een iMac wel zo'n goed idee....
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: iMac - quad core of dual core?

              Hexacore! Ah nee, dat gaat enkel voor pc

              Alhoewel, ze zijn er toch relatief snel bij deze keer.

              http://tweakers.net/nieuws/66297/app...it-en-180.html

              Apple brengt naar verluidt in juni een 27"-versie van zijn Cinema Display met led-backlight uit. Ook zou de fabrikant tegen die tijd zijn Mac Pro een langverwachte update geven en dit workstation uitrusten met twee nieuwe Intel Xeon-hexacores.

              Comment


              • #8
                Re: iMac - quad core of dual core?

                Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                Zal vast wel wat helpen. Ik heb zelf ook al geruime tijd een 500GB schijf in m'n MBP en da's toch wel erg lekker hoor
                aah, eindelijk terug plaats op mn schijf nu, 260GB free
                laat die 7D RAW's maar komen!!
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: iMac - quad core of dual core?

                  Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                  Zal vast wel wat helpen. Ik heb zelf ook al geruime tijd een 500GB schijf in m'n MBP en da's toch wel erg lekker hoor

                  Ik zit zelf ook al een tijdje over te dubben om er nog weer een nieuwe iMac erbij aan te schaffen (zou dan waarschijnlijk een 24" worden) maar ik vraag me af hoe de schermen kwalitatief zijn, in het bijzonder voor fotobewerking. 't Zijn natuurlijk wel IPS schermen maar toch... 'k vraag me ook af in hoeverre deze schermen te calibreren zijn. Ik heb eerder ook een iMac gehad (model 2007 o.i.d. geloof ik) en die was nu bepaald niet volledig in te stellen (RBG kleuren, kleurtemperatuur, etc. etc. was allemaal niet instelbaar). Alleen helderheid (en contrast ook geloof ik) was zelf te regelen... Als ik dat vergelijk met mijn huidige (goedkope) Eizo S2031W die wél volledig regelbaar is, vraag ik mij af of een iMac wel zo'n goed idee....
                  het zou mij verbazen dat die iMac schermen beperkter te calibreren zijn dan mijn MacBook pro, waar ik alles perfect kan calibreren met zo'n spyder spul
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: iMac - quad core of dual core?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                    Ik ben al op het gemak aan het uitkijken naar een iMac 27" maar ik ben er niet meteen uit welke processor ik zou kiezen...

                    zou ik gaan voor de i5 2.66 quad core of voor de dual core 3.06ghz?

                    Welke van de twee zal het snelste zijn? Bieden die 4 cores echt een voordeel?
                    En ga ik voor bvb het bewerken van mijn 7D full HD films een meerwaarde hebben aan de ATI 512mb versie ipv de 256mb versie van 3D kaart?

                    En last but not least, ga ik buiten het scherm een serieus verschil merken met mijn macbook pro? (2.5dual core, 4GB ram (667mhz) en 8600GT 512MB)

                    Theo, waar ben je?
                    Matthias, kom eens kijken hé, ik heb de 27 sinds vorige week, zalig schermke....
                    Als geld geen bezwaar is zou ik voor de I5 gaan, je kan er niet meer mee, enkel alles wat sneller...Op termijn beter investering denk ik. (ik heb voor een "prikje" de 27 van iemand overgenomen, en dat was een C2D)

                    Comment


                    • #11
                      Re: iMac - quad core of dual core?

                      Zijn er ondertussen nog mensen die iets kunnen zeggen over het verschil tussen de dual core en de quad core? Ik sta ook op het punt om de iMac 27 aan te schaffen, maar twijfel tussen beide. Is het de moeite waard om te kiezen voor de krachtigere quad core?
                      GO ON...BE A TIGER!!!

                      Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: iMac - quad core of dual core?

                        Oorspronkelijk geplaatst door fcr-boy Bekijk bericht
                        Zijn er ondertussen nog mensen die iets kunnen zeggen over het verschil tussen de dual core en de quad core? Ik sta ook op het punt om de iMac 27 aan te schaffen, maar twijfel tussen beide. Is het de moeite waard om te kiezen voor de krachtigere quad core?
                        Ik denk dat het op langere termijn toch wel loont te investeren in een i5 (of i7.) Ik denk dat als je een iMac koopt dat toch voor langere termijn is en ie een tijdje kan meegaan (ook daarin zit een stukje prijsverschil tov een Win machine.)

                        Mijn iMac 24" is nog een witte Core2Duo 2,16GHz, maar wel met 3GB RAM. Hij zal het nog effe moeten uitzingen, want momenteel is er geen geld voor een 27"...
                        http://www.digifotofreak.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: iMac - quad core of dual core?

                          Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                          Ik denk dat het op langere termijn toch wel loont te investeren in een i5 (of i7.) Ik denk dat als je een iMac koopt dat toch voor langere termijn is en ie een tijdje kan meegaan (ook daarin zit een stukje prijsverschil tov een Win machine.)

                          Mijn iMac 24" is nog een witte Core2Duo 2,16GHz, maar wel met 3GB RAM. Hij zal het nog effe moeten uitzingen, want momenteel is er geen geld voor een 27"...
                          Heb gisteren de Imac 27" quadcore gekocht. Het is echt wel een indrukwekkende machine. Weet jij soms of er bij de nieuwe modellen ook nog zoveel problemen zijn met overheating? Of heeft Apple daar iets aan gedaan? Het viel me gisteren meteen op dat het scherm bovenaan na een tweetal uurtjes al behoorlijk warm was geworden. Ik veronderstel dat dit normaal is?
                          GO ON...BE A TIGER!!!

                          Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: iMac - quad core of dual core?

                            Van problemen met oververhitting heb ik nog niet gehoord, maar misschien kunnen anderen daarop antwoorden? In elk geval: mijn 24" kan soms ook behoorlijk warm worden...
                            http://www.digifotofreak.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: iMac - quad core of dual core?

                              ik heb ook sinds een maand of twee een 27 i5 en dat is gewoon zalig werken.
                              bij mij wordt het scherm bovenaan ook redelijk warm hoor maar hier staat hij in een kast dus de verluchting is niet optimaal.
                              Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

                              Comment

                              Working...
                              X