Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe computer. HELP!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe computer. HELP!!

Oorspronkelijk geplaatst door Zoomb Bekijk bericht
    het lijkt me een goeie combinatie, maar vroeg me idd af of er nog wat aan te passen was...
    Grafische kaart; zou die dan ATI niet beter zijn dan de 1 GB NVIDIA GeForce GTS 240? scheelt 80€, maar als er een verschil is...

bij deze combo zitten standaard 2x1TB hdd's. ik veronderstel dat je er dan één moet uithalen om er een SSD in te stoppen? (kan blijkbaar niet bestellen met slechts één schijf erin...)

En wie heb je moeten $¨£ùµ#@en om die 5% korting te krijgen?
    De ATI kaart zou ideaal zijn om te gamen over drie schermen om zo een 3D effect te krijgen, dat is wat ik op het internet ervan begrepen heb, ik heb nu ook een ATI kaart in mijn 'oude' Dell, en eerlijk gezegd ben ik niet zo happy met de drivers, daarom bewust niet voor de ATI gekozen, de Nvidia GTS 240 lijkt me een goede kaart voor fotobewerking, maar voor games zou ze te traag zijn (maar speel toch nooit op deze PC's) dus waarom dan die 80 Euro extra betalen. Los kost deze kaart trouwens rond de 150 Euro bij Pixmania.

Vermits dit al mijn vierde Dell PC wordt krijg ik sinds mijn vorige bestelling speciale mails van Dell met aanbiedingen, meestal niets interessant maar soms krijg je dus 5% of 10% korting, op mijn vorige PC kreeg in 10% korting en gratis verdubbeling van het geheugen

SSD zal zeker sneller zijn in opstarten, maar persoonlijk vind ik dat ze op dit moment nog iets te duur zijn, ik kan gerust enkele seconden wachten voor het opstarten, mijn huidige Vista heeft exact 70 seconden nodig, en dan wordt automatisch mijn mail, xampp en Firefox opgestart bij het booten omdat ik die toch meestal nodig heb, eerst had ik ook PhotoShop bij StartUp gezet, maar die heb ik er toch maar uitgehaald

Alleen als ik weer eens updates heb gekregen de avond tevoren duurt het langer, maar ik mag niet klagen, de portable XP van het werk heeft zo'n 10 minuten nodig om helemaal klaar te zijn ... dat is pas lang

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
      SSD zal zeker sneller zijn in opstarten, maar persoonlijk vind ik dat ze op dit moment nog iets te duur zijn, ik kan gerust enkele seconden wachten voor het opstarten,
      Volg ik helemaal; maar hier zag ik dat intel met 'goedkopere' modellen afkomt, dus 't zal waarschijnlijk wel nog voor mijn volgende pc zijn dat die erin komt. dan heb 'k er graag de plaats voor...
      Niet geschoten is altijd mis!

Comment

Volg ik helemaal; maar hier zag ik dat intel met 'goedkopere' modellen afkomt, dus 't zal waarschijnlijk wel nog voor mijn volgende pc zijn dat die erin komt. dan heb 'k er graag de plaats voor...
        Tel de prijs eens uit per gb.
        Ik heb eentje van 160 gb.

En 40 is toch wel wat weinig.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Hier vermelden ze dat hij vier keer sneller is dan een 7200rpm schijf, dus als ik die nu zou steken start mijn pc in pakweg 20 seconden op in plaats van 70 ... dat is bijna een minuut sneller ... maar zoals theokus al aangeeft moet je eigenlijk meer hebben, dus naar een 160gb vertaald zou dit op 400 Euro komen, terwijl ik nu 2x 1tb intern heb.

Met die prijzen kan ik nog wel een minuutje wachten tot hij opstart ... is wel bijna 6 uur op een jaar hé (elke dag een minuut ... 365 minuten dus), als je het zo bekijkt is het verschil wel groot hé.

Mark

Comment

de intel i7 920 raad ik af omdat je dan met een andere socket zit en veel te dure moederborden

als je intel wilt is een i7 860 een aanrader

in het goedkopere segment is amd met zijn phenom II dan weer een absolute aanrader. net iets trager dan een intel i5, maar wel veel goedkoper.

binnen uw budget is volgende pc dan ook een echte aanrader in mijn ogen: http://www.tones.be/pdf/offerte/8620...01915341a4.pdf
            Last edited by dengregg; 16 maart 2010, 22:47.
            http://www.mimoza.be/

Comment

Hier vermelden ze dat hij vier keer sneller is dan een 7200rpm schijf, dus als ik die nu zou steken start mijn pc in pakweg 20 seconden op in plaats van 70 ... dat is bijna een minuut sneller ... maar zoals theokus al aangeeft moet je eigenlijk meer hebben, dus naar een 160gb vertaald zou dit op 400 Euro komen, terwijl ik nu 2x 1tb intern heb.

Met die prijzen kan ik nog wel een minuutje wachten tot hij opstart ... is wel bijna 6 uur op een jaar hé (elke dag een minuut ... 365 minuten dus), als je het zo bekijkt is het verschil wel groot hé.

Mark
              Ah kijk, toch eentje hier die zijn wiskunde kent
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Wie start er nu zijn PC alle dagen op? Hier is het alweer 30 dagen geleden dat er gereboot werd en behoudens 1 of andere software die een herstart nodig heeft zie ik hier niet direct een volgende reboot aankomen (P4 2.4GHz met W2Kpro SP4)
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

Comment

De ATI kaart zou ideaal zijn om te gamen over drie schermen om zo een 3D effect te krijgen, dat is wat ik op het internet ervan begrepen heb, ik heb nu ook een ATI kaart in mijn 'oude' Dell, en eerlijk gezegd ben ik niet zo happy met de drivers, daarom bewust niet voor de ATI gekozen, de Nvidia GTS 240 lijkt me een goede kaart voor fotobewerking, maar voor games zou ze te traag zijn (maar speel toch nooit op deze PC's) dus waarom dan die 80 Euro extra betalen. Los kost deze kaart trouwens rond de 150 Euro bij Pixmania.

Vermits dit al mijn vierde Dell PC wordt krijg ik sinds mijn vorige bestelling speciale mails van Dell met aanbiedingen, meestal niets interessant maar soms krijg je dus 5% of 10% korting, op mijn vorige PC kreeg in 10% korting en gratis verdubbeling van het geheugen

SSD zal zeker sneller zijn in opstarten, maar persoonlijk vind ik dat ze op dit moment nog iets te duur zijn, ik kan gerust enkele seconden wachten voor het opstarten, mijn huidige Vista heeft exact 70 seconden nodig, en dan wordt automatisch mijn mail, xampp en Firefox opgestart bij het booten omdat ik die toch meestal nodig heb, eerst had ik ook PhotoShop bij StartUp gezet, maar die heb ik er toch maar uitgehaald

Alleen als ik weer eens updates heb gekregen de avond tevoren duurt het langer, maar ik mag niet klagen, de portable XP van het werk heeft zo'n 10 minuten nodig om helemaal klaar te zijn ... dat is pas lang

Mark
                  Hm, je onderschat de 'power' van SSD.

Opstarten is niet het enige voordeel. Alles werkt gewoon zoals je eigenlijk verwacht dat het werkt.
                  Klik op iets en 't staat er. Photoshop (incl. plugins) in 5 seconden. Zoekactie, direct.
                  Akkoord het is veel geld en indien ik mijn schijf niet zou gekregen hebben dan had ik ze nu waarschijnlijk nog niet, alhoewel, met hetgene ik nu weet.
                  Ik had voordien een Raptor en die zijn echt aan te raden als OS disk (na SSD dan).
                  SSD als data schijf is zonde, maar apps en OS erop en het is
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Euh, efkes dit ter zijde, in mijn systeem zit een ATI kaart en niks problemen met drivers, OS is Win 7 64- BIT.
                    I7 920 niet goed? Allee kom dan eens kijken hoe vlot CS3 en LR hier draaien.
                    WDC Raptor 160GB scoort 'slecht' 5,9 in de prestatie index.

BTW, hoeveel kost nu zo'n SSD van Intel?
                    Die van Corsair zijn onbetaalbaar.
                    Wanneer passeren de klokken van Rome?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Euh, efkes dit ter zijde, in mijn systeem zit een ATI kaart en niks problemen met drivers, OS is Win 7 64- BIT.
                      I7 920 niet goed? Allee kom dan eens kijken hoe vlot CS3 en LR hier draaien.
                      WDC Raptor 160GB scoort 'slecht' 5,9 in de prestatie index.

Die van Corsair zijn onbetaalbaar.
                      Wanneer passeren de klokken van Rome?

Grtz, RF

3 april om één minuut na middernacht
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

EEN SSD voor OS en applicaties is een enorme SPEED-BOOSTER !
                        Neem het van mij aan... had mijn pc 4 maanden.... echt een snel bakske... maar toen de SSD erin kwam...... nu kan ik niet meer zonder !
                        Nikonian

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

3 april om één minuut na middernacht
                          Voor mij graag zo eentje van 1tb voor 4000 Euro als het effe kan
                          Ik moet toegeven dat het er allemaal knap uitziet, en ik begrijp dat het zeker veel sneller opgestart zal zijn (zowel boot als de software), maar als ik het allemaal een beetje goed lees zou het toch minstens 400 Euro kosten om een redelijke grootte te hebben en ook nog wat snelheid, want blijkbaar zijn de goedkopere toch een stuk trager.

Het valt te overwegen, maar ik ga toch nog even wachten, na mijn 5dII, een carbon driepikkel en nu weer een nieuwe PC ... zijn de centjes echt wel op ... zou ook nog graag mijn twee schermen vervangen, maar ook dat gaat toch nog enkele maanden duren vrees ik

Mark

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomLambrechts Bekijk bericht
                            EEN SSD voor OS en applicaties is een enorme SPEED-BOOSTER !
                            Neem het van mij aan... had mijn pc 4 maanden.... echt een snel bakske... maar toen de SSD erin kwam...... nu kan ik niet meer zonder !
                            Absoluut.
                            Ik draai ook de OS en de apps op SSD. Massa opslag (Data) op traditionele SATA II
                            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                            "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Na sluimer start mijn mac op in minder dan 2 seconden, en dat zonder SSD.
                              Vanuit 'uit' stand is dat in minder dan 10 seconden.

Mijn doel is helemaal niet om een MAC-PC discussie te starten, maar ik zou graag weten waar dit aan ligt? Ik heb gewoon de goedkoopste iMac gekocht voor 1099€.
                              Tot hiertoe vind ik dit nog steeds een bliksemsnel machien, maar ik draai ook geen zware grafische programma's.

Wat maakt Apple anders dat er toe leidt dat hun Mac's zo snel opstarten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Na sluimer start mijn mac op in minder dan 2 seconden, en dat zonder SSD.
                                Vanuit 'uit' stand is dat in minder dan 10 seconden.

Mijn doel is helemaal niet om een MAC-PC discussie te starten, maar ik zou graag weten waar dit aan ligt? Ik heb gewoon de goedkoopste iMac gekocht voor 1099€.
                                Tot hiertoe vind ik dit nog steeds een bliksemsnel machien, maar ik draai ook geen zware grafische programma's.

Wat maakt Apple anders dat er toe leidt dat hun Mac's zo snel opstarten.
                                Tjah het concept is anders eh.

Met SSD start mijn pc op in 20 sec (dat is met de BIOS erbij he).

Alleen is die startup niet zo belangrijk.
                                PC gaat meestal naar sleep mode enkel na de updates dient hij eens te worden herstart.
                                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
                                X