Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe computer. HELP!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe computer. HELP!!

Theo, je haalt daar direct cpu's aan die bijna 500€ kosten.

Prijs/kwaliteit is de i7/920 of de i7/860(s) dan een pak beter, met een meer performantie voor de 860.

De 860 draait op 3.47GHz...
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
      Theo, je haalt daar direct cpu's aan die bijna 500€ kosten.

Prijs/kwaliteit is de i7/920 of de i7/860(s) dan een pak beter, met een meer performantie voor de 860.

De 860 draait op 3.47GHz...
      Ja ik weet het

i7 920 > 250 euro
      i7 930 > 270 euro
      i7 960 > 519 euro

Het verschil van de 960 naar de 975 is enorm.
      (is de bussnelheid en 3.33 GHz)

Hij zegt: "graphics en snelheid gecombineerd met budget-vriendelijkheid".
      Maar ik weet niet 100% wat hij ermee bedoelt.
      Als hij tevreden is met middelmaat ok dan hee
      Het is mijn persoonlijke mening maar al de rest is gemaakt voor een markt
      met een kleiner budget.
      En nu kan men gaan discussiëren he maar men moet eerlijk blijven en met beide
      voeten op grond blijven staan: een i5 is minder dan een i7
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Ja ik weet het

i7 920 > 250 euro
        i7 930 > 270 euro
        i7 960 > 519 euro

Het verschil van de 960 naar de 975 is enorm.
        (is de bussnelheid en 3.33 GHz)

Hij zegt: "graphics en snelheid gecombineerd met budget-vriendelijkheid".
        Maar ik weet niet 100% wat hij ermee bedoelt.
        Als hij tevreden is met middelmaat ok dan hee
        Het is mijn persoonlijke mening maar al de rest is gemaakt voor een markt
        met een kleiner budget.
        En nu kan men gaan discussiëren he maar men moet eerlijk blijven en met beide
        voeten op grond blijven staan: een i5 is minder dan een i7
        Natuurlijk.. vandaar dat ik sowieso naar i7 zou gaan.
        MAar eigenlijk kunnen we hierover niet verder over discussieren zolang we niet weten uit welke budgetklasse we mogen kiezen
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Maar eigenlijk kunnen we hierover niet verder over discussiëren zolang we niet weten uit welke budgetklasse we mogen kiezen
          Voilà.
          De betere conclusie
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Uiteraard is een i5 minder dan een i7, maar hang er eens het prijskaartje neven. Je moet meer in rekening brengen dan enkel het prijskaartje van de processor, hé.
            Ik heb voor mijn laptop ook een i7 genomen, maar ik draai zwaardere software dan Photoshop en lightroom...
            Als je kan leven met het prijskaartje, dan moet je een i7 nemen, maar de i5 is een heel degelijk alternatief. Prijs/prestatie scoort je systeem beter op een i5, als enkel het 2e telt, moet je ook niet twijfelen, en de 7 nemen.

PS : sinds windows NT in al z'n vormen, heb ik windows nog enkel kunnen laten vastlopen door hardware fouten, maar misschien ligt dat ook aan mezelf natuurlijk...
            Groeten,

Polleke

Comment

MAar eigenlijk kunnen we hierover niet verder over discussieren zolang we niet weten uit welke budgetklasse we mogen kiezen
              Voor zover ik had begrepen was de i7 idd een betere optie boven de i5... Is er een érg groot verschil tussen de i7860 en de i7960? (aangezien de benchmarks voor de i7860 blijkbaar meestal even goed (of zelfs sneller) zijn als de i7920 reken ik die laatste even niet mee). En waar bevindt die i7930 zich op die lijn?

Budget: voor het systeem (zonder scherm) zou ik graag zo dicht mogelijk bij de 1000€ blijven. 1250 is ook wel haalbaar. Meer is niet onmogelijk, maar lijkt me wat veel voor louter fotobewerking, surfen en es een filmpje. Ik wil enkel gerust zijn dat met wat ik nu koop de software genre lightroom VLOT loopt, ook binnen 2-3 jaar, met een redelijke database en ook als er nog een ander programma opstaat...

daarom ook vraag ik me bvb af of in dat opzicht die extra 250€ gerechtvaardigd is voor een i7960?

bedankt voor jullie antwoorden alvast!

(en misschien nog es het vraagje: zijn Dell-systemen een goede koop, of kijk ik liever bij een kleine pc-boer die ze zelf samenpropt?)
              Niet geschoten is altijd mis!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Uiteraard is een i5 minder dan een i7, maar hang er eens het prijskaartje neven. Je moet meer in rekening brengen dan enkel het prijskaartje van de processor, hé.
                Ik heb voor mijn laptop ook een i7 genomen, maar ik draai zwaardere software dan Photoshop en lightroom...
                Als je kan leven met het prijskaartje, dan moet je een i7 nemen, maar de i5 is een heel degelijk alternatief. Prijs/prestatie scoort je systeem beter op een i5, als enkel het 2e telt, moet je ook niet twijfelen, en de 7 nemen.

PS : sinds windows NT in al z'n vormen, heb ik windows nog enkel kunnen laten vastlopen door hardware fouten, maar misschien ligt dat ook aan mezelf natuurlijk...
                Jaren mee gewerkt nete met die NT.

Prestatie is alles nete
                Mijn bezwaar is dat de softwaremakers de capaciteiten van de cpu's niet volgen
                of benutten.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Jaren mee gewerkt nete met die NT.

Prestatie is alles nete
                  Mijn bezwaar is dat de softwaremakers de capaciteiten van de cpu's niet volgen
                  of benutten.
                  K'zou het geloven dat je er jaren mee gewerkt hebt : je werkt er namelijk nog mee :
                  Windows 2000, XP, Vista, 7 : allemaal windows-versies die gebaseerd zijn op NT...
                  Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zoomb Bekijk bericht
                    Voor zover ik had begrepen was de i7 idd een betere optie boven de i5... Is er een érg groot verschil tussen de i7860 en de i7960? (aangezien de benchmarks voor de i7860 blijkbaar meestal even goed (of zelfs sneller) zijn als de i7920 reken ik die laatste even niet mee). En waar bevindt die i7930 zich op die lijn?

Budget: voor het systeem (zonder scherm) zou ik graag zo dicht mogelijk bij de 1000€ blijven. 1250 is ook wel haalbaar. Meer is niet onmogelijk, maar lijkt me wat veel voor louter fotobewerking, surfen en es een filmpje. Ik wil enkel gerust zijn dat met wat ik nu koop de software genre lightroom VLOT loopt, ook binnen 2-3 jaar, met een redelijke database en ook als er nog een ander programma opstaat...

daarom ook vraag ik me bvb af of in dat opzicht die extra 250€ gerechtvaardigd is voor een i7960?

bedankt voor jullie antwoorden alvast!

(en misschien nog es het vraagje: zijn Dell-systemen een goede koop, of kijk ik liever bij een kleine pc-boer die ze zelf samenpropt?)
                    Een pc is zo goed als zijn zwakste schakel want die houdt alles "tegen".
                    Momenteel is dat de harde schijf waarop de besturing staat.
                    Daarom dat ik ook een SSD van Intel heb.
                    Die kan je later nog aanschaffen om momenteel wat centen te sparen.

Als je niet fors gaat gamen dan is een i7920 een goede keuze.

Als ik mag?
                    Zelf heb ik slechts een Q6600 op 2.4 GHz en ik draai alle zakelijke software "gezwind"
                    Samen dus met Windows 7 op 64 bit.

Als ik de zaken zo bekijk dat moet je toekomen met jouw centjes.
                    Daar heb je een zeer behoorlijke zelfbouw-pc voor.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      K'zou het geloven dat je er jaren mee gewerkt hebt : je werkt er namelijk nog mee :
                      Windows 2000, XP, Vista, 7 : allemaal windows-versies die gebaseerd zijn op NT...
                      NT 4 nete euh... sorry Pol dus.
                      Last edited by theokus; 18 maart 2010, 01:16.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Een pc is zo goed als zijn zwakste schakel want die houdt alles "tegen".
                        Momenteel is dat de harde schijf waarop de besturing staat.
                        Daarom dat ik ook een SSD van Intel heb.
                        Die kan je later nog aanschaffen om momenteel wat centen te sparen.

Als je niet fors gaat gamen dan is een i7920 een goede keuze.

Als ik mag?
                        Zelf heb ik slechts een Q6600 op 2.4 GHz en ik draai alle zakelijke software "gezwind"
                        Samen dus met Windows 7 op 64 bit.

Als ik de zaken zo bekijk dat moet je toekomen met jouw centjes.
                        Daar heb je een zeer behoorlijke zelfbouw-pc voor.
                        En toch zou ik dan eerder voor de i7/8xx reeks gaan (met een SSD OS disk).

Comment

En toch zou ik dan eerder voor de i7/8xx reeks gaan (met een SSD OS disk).
                          Haha, ok.

Is wel inboeten op (bus-) snelheid en nog geen klein beetje.
                          Terwijl de prijzen ongeveer gelijk liggen.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Haha, ok.

Is wel inboeten op (bus-) snelheid en nog geen klein beetje.
                            Terwijl de prijzen ongeveer gelijk liggen.
                            Ja maar de 8xx heeft een betere Turbo mode waardoor hij in principe sneller is dan een vergelijkbare 9xx .

Die bussnelheid is pas echt belangrijk als je met SLI of Crossfire wil werken. De 9xx reeks beschikt dan over 2 volledige 16x PCIe bussen terwijl de 8xx reeks het dan moet verdelen over 2 x 8.
                            Maar als je geen 2 graka's gaat gebruiken zie ik niet echt een reden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zoomb Bekijk bericht
                              Ik keek eens bij Dell:
                              Dit is echt héél grappig, ik heb net deze config besteld, maar dan met de standaard videokaart en Win7 in het Engels en zonder de wireless kaart, de ATI HD5770 is toch niet zo denderend als ze zeggen heb ik overal gehoord.

Wat wel met de ATI kaart kan is drie schermen aansluiten, als je er eentje met de speciale connector hebt ... heb er lang over getwijfeld, maar denk dat de 'gewone' 1gb kaart zeker voldoet voor twee 24" UltraSharp schermen van Dell

Ik had nog 5% extra korting gekregen via email, dus zat net onder de 1000 Euro in totaal

Mark
                              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Bedankt iedereen voor de replies!

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                                Dit is echt héél grappig, ik heb net deze config besteld, maar dan met de standaard videokaart en Win7 in het Engels en zonder de wireless kaart, de ATI HD5770 is toch niet zo denderend als ze zeggen heb ik overal gehoord.

Wat wel met de ATI kaart kan is drie schermen aansluiten, als je er eentje met de speciale connector hebt ... heb er lang over getwijfeld, maar denk dat de 'gewone' 1gb kaart zeker voldoet voor twee 24" UltraSharp schermen van Dell

Ik had nog 5% extra korting gekregen via email, dus zat net onder de 1000 Euro in totaal

Mark
                                het lijkt me een goeie combinatie, maar vroeg me idd af of er nog wat aan te passen was...
                                Grafische kaart; zou die dan ATI niet beter zijn dan de 1 GB NVIDIA GeForce GTS 240? scheelt 80€, maar als er een verschil is...

bij deze combo zitten standaard 2x1TB hdd's. ik veronderstel dat je er dan één moet uithalen om er een SSD in te stoppen? (kan blijkbaar niet bestellen met slechts één schijf erin...)

En wie heb je moeten $¨£ùµ#@en om die 5% korting te krijgen?
                                Niet geschoten is altijd mis!

Comment

Working...
                                X