Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe lang geleden......

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hoe lang geleden......

    In mijn jeugdjaren met een oud Agfaatje.
    Een goede 30 jaar geleden met de Pentax Asahi > zwart-wit.
    Ik heb eigenlijk weinig foto's laten afdrukken.
    Er is wel een periode geweest van een jaar dat ik allemaal zelf deed samen
    met een goede vriend. Die had een donkere bad-kamer met een "dikke Durst"

    Vanaf 1988 uitsluitend dia's.
    Mijn eerste digitale camera was een Kodak DC4800.
    Daarna een Nikon CoolPix 995.
    Dan een Fuji S2 Pro en even later een Nikon D70.
    DIe S2 is nog steeds een geweldige camera die goede foto's maakt dank zijn die
    goede sensor.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #17
      Re: Hoe lang geleden......

      Heb hier nog ergens een oude Voightlander liggen. Heeft nog toebehoord aan mijn vader, en ben ondertussen zelf al bijna grootvader
      Nikon Df

      Comment


      • #18
        Re: Hoe lang geleden......

        Laatste analoge foto's gemaakt in 2004. Nadien alles (analoge spullen) verkocht aan belachelijk lage prijs.
        EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

        Comment


        • #19
          Re: Hoe lang geleden......

          In 1998 mijn eerste DSLR aangeschaft (Minolta RD-175 van 1.75Mp) en sindsdien geen filmrolletje meer gebruikt. Toen werd beweerd dat je minimum 10Mp moest hebben om de kwaliteit van analoge opnames te verkrijgen. Die 10Mp zou nooit gefabriceerd kunnen worden, terwijl we nu toch al aan 25Mp zitten.

          Comment


          • #20
            Re: Hoe lang geleden......

            Laatste keer in 2003 dacht ik, met een Nikon F5 en op Fuji Velvia 50 ISO, dat is dan ook zwaar tegengevallen, na ontwikkeling bleken practisch alle Dia's gekrast te zijn, het ging om een dertigtal filmpjes van 36, en de foto's waren gemaakt in Zuid-Afrika.

            Het lag zeker niet aan de camera, maar aan een Spector lab.

            Comment


            • #21
              Re: Hoe lang geleden......

              mijn laatste: filmrolletje.


              grt,bouk
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #22
                Re: Hoe lang geleden......

                3 dagen geleden, lang leve analoge zwart-wit met eigen doka ;-)
                De gustibus et coloribus non est disputandum
                Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                Comment


                • #23
                  Re: Hoe lang geleden......

                  Gisteren, met mijn Kiev 88 en Zenit TTL.
                  Ik ben met digitale fotografie begonnen, maar het is ongeveer een jaar dat ik echt een voorliefde heb ontwikkeld voor de analoge fotografie. Ik vind het ook altijd spannend als ik een filmrol naar de lab breng.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Hoe lang geleden......

                    Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
                    Gisteren, met mijn Kiev 88 en Zenit TTL.
                    Ik ben met digitale fotografie begonnen, maar het is ongeveer een jaar dat ik echt een voorliefde heb ontwikkeld voor de analoge fotografie. Ik vind het ook altijd spannend als ik een filmrol naar de lab breng.
                    Het is NOG spannender als je alles zelf doet. Geeft mij meer voldoening dan curves toe te passen via PS of een lening uitrekenen met Excel.

                    Just my 2 cents
                    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Hoe lang geleden......

                      1987 , voorheen sinds 1975 altijd alles zelf gedaan kleurdoka, zwart wit....
                      filmrolletjes ontwikkelen, foto's ontwikkelen
                      in 1987 word ik ziek en krijg te horen dat ik een allergie heb ontwikkelt aan de dampen van mijn doka......(twijfel nog aan de uitslag)
                      alles in de kast gestopt, een jaartje gewacht, weer opnieuw geprobeerd en ja, weer symptonen, alles dan maar verkocht en een videocamera aangeschaft.....
                      die hobby verder ontwikkelt tot ik in 2001 ik een cybershot sony heb aangeschaft
                      in 2005 ga ik half tijds werken, en koop me een canon 20d..........en het leven straalde weer
                      sindsdien in de wolken met het programma photoshop cs......
                      kan weer zelf creatief uit de hoek komen , kan me weer uitleven
                      voor mij is digitaal fotograferen de max.......
                      vorig jaar de canon 5d2 aanschaft, nu kan ik naar hartelust alletwee mijn hobby 's uitvoeren, en filmen en fotograferen.....
                      groetjes aline
                      groetjes aline

                      Comment


                      • #26
                        Re: Hoe lang geleden......

                        Tot 2000 uitsluitend analoog
                        Sedert 2000 digitaal bezig, toen nog 1 megapixel.
                        Ondertussen wel analoog blijven verderdoen voor de hogere resoluties
                        Volgende digitale passeerden de revue: een Olympus E-10, Nikon D100, Nikon D200
                        Sedert 2007, toen ik de D300 aanschafte is analoog veel, héél veel verminderd, maar toch gebruik ik de F5 en F6 nog steeds.
                        Laatste rolletje: december 2009.
                        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                        "Casu Consulto - Modo Fac"

                        Comment


                        • #27
                          Re: Hoe lang geleden......

                          Eind 2004.....
                          Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                          Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                          Comment


                          • #28
                            Re: Hoe lang geleden......

                            Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
                            én ik kan terug schieten op één van m'n favoriete films van weleer; Kodak Tech-pan (via eBay een 150ft rol gekocht) aan ISO 25
                            Allez, bestaan die dingen nog. Ik heb vroeger, tot 2000, niets anders gebruikt.
                            Schitterende resultaten. Opwaarderen tot 80 iso en overontwikkelen (veel experimenteren)
                            Tot voor kort had ik een print op 40x50 tegen de muur hangen. (nikon FE)
                            Die deze week vervangen door een 40x50 print gemaakt met een nikon D80
                            Dat is toch wel een gigantisch verschil (in het voordeel van de digitale)

                            Maar, on topic, Laatste analoge foto's dateren van 2002. Daarna camera kapot, te kostbaar om te repareren, digitaal nog in de kinderschoenen dus een paar jaar niks gedaan, tot 2007.

                            Groeten, Bert
                            Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                            www.bertofotografie.be

                            Comment

                            Working...
                            X