Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stockholm - Citytrip

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stockholm - Citytrip

Graag wat ervaringsinfo over STOCKHOLM.
    Prijzen van eten/drinken, inderdaad verschrikkelijk duur ?
    Beste periode om te gaan ?
    etc. etc.
    Hartelijk dank voor reaktie.

Re: Stockholm - Citytrip

Een tweetal jaar geleden in de zomer een citytrip naar Stockholm gedaan. We zijn in juli geweest, en we hebben veel geluk gehad met het weer: de hele tijd stralende zon en 25-30°C, terwijl het ervoor en erna veel geregend heeft.
    Enkele tips:
    - Doe zo'n oogcover mee om 's nachts te slapen. Door de lange dagen (in de zomer) wordt het nooit echt donker en als je kamer niet helemaal te verduisteren valt kan dat vervelend zijn. Idem voor een zonnebril, die was ik vergeten en dat heb ik me beklaagd.
    - Stockholm is mooi! Hou er rekening mee dat het op eilanden gebouwd is, dus dat betekent veel op bootjes varen. Er zijn nog vele tientallen eilanden in de omgeving van Stockholm, zeker de moeite om es een verder eiland te bezoeken, dan ben je es wat langer op de water.
    - Duur hoeft het niet te zijn, maar het kan wel. Alcohol e.d. is wel duur, maar als je wat uitkijkt en koopt in supermarkten is dat eigenlijk geen probleem. Goedkope vluchten kan je ook makkelijk vinden.

Was in elk geval één van de mooiere citytrips die ik al gedaan heb.

Succes, en veel plezier.

L.
    http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Comment

Ben een paar weekjes terug.
      Heel mooie stad, erg proper (!) en ik heb niks gemerkt van hangjongeren, criminaliteit, ..
      Veel politie op straat, heerlijke stad
      De kleine (gladde ) straatjes van Gamla Stan (oude stad) zeker eens bezoeken.
      En veel schoon vrouwen

Comment

Wij zijn 8 dagen naar Stockholm geweest in juli 2008. We hebben het ons geen moment beklaagd.

We hebben in dit hotel gelogeerd. http://www.scandichotels.com/Hotels/...ra-Bantorget/#

We hadden geluk met de formule 4 overnachtingen betalen en 3 gratis! Wat neer kwam op 400 euro per persoon (voor een viersterrenhotel). Rijkelijk ontbijt ingebrepen (echt alles, broodjes, croissants, pannekoeken, worst, spek, eieren,....) We namen onze broodjes voor de middag ook mee, dus dat bespaarde al redelijk wat uit.

De prijzen vallen ook redelijk mee. Ok, alcohol is wel wat duurder, maar daar kan men toch wel even zonder? Op restaurant krijg je bijvoorbeeld als je water bestelt een fles kraanwater, niks op aan te merken, en vooral gratis (kraanwater is daar even zuiver als flessenwater). Het hotel waar we gelogeerd hadden, had een eigen restaurant. Zeer goed, prijs viel mee. (gemiddeld 15 euro). Ook andere restaurants vielen mee qua prijs.

Wat het weer betreft: we hebben geluk gehad. In Keulen vertrokken (met german wings) aan 20 graden en regen. In Stockholm aangekomen aan 27°. De hele week zon gehad en +27°. (zelfs enkele dagen +30°)

Wij hebben eigenlijk veel afgewandeld, bijna geen gebruik gemaakt van openbaar vervoer. Alleen de laatste dag hebben we een tien-beurten kaart gekocht omdat we nog enkele dingen wilden zien, en het te voet veel te ver was.

Fietsenhuur valt ook aan te raden, hoewel het bij ons hotel gratis was (wel op tijd reserveren).

Comment

@ Stephanie: aan het weer en de periode te zien, waren we daar tegelijkertijd .

L.
          http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Comment

Working...
          X