Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgacom boost : do or don't?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Belgacom boost : do or don't?

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
    Ikzelf ben in het zelfde geval en ben ook helemaal niet zeker dat ik nut zal hebben aan de nieuwe formule. Wanneer mijn zoon het "hotel mamma" verlaat heb ik waarschijnlijk zeker genoeg aan de formule er net onder (12Mb/sec?, 8GB download, 32,5 €)
    Als mijn surfgedrag niet wijzigt, tenminste. Aan de oude limieten (10GB) kwamen we al zelden. Momenteel verbruiken wij zo tussen 7GB en 12 GB per maand, dus die 8GB is net op het randje.
    Voor de kleinverbruikers is de verandering inderdaad overbodig. Ik ben noch BC, noch TN klant net vanwege de limieten. Ik heb nooit een provider met lage limieten gehad, ik kom toe met 80-120GB/maand dus waren de 2 duopolisten nooit een optie (samen met de geblokkeerde poorten).
    Veranderen van ISP is trouwens geen probleem met een eigen domein zo hoef je je website of email adressen niet te wijzigen.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Sorry filipo dat ik begin te zagen maar wat moet ik in godsnaam met 50 afdrukken om de twee maanden?
      Oei, jij als fotograaf misschien niets (heb je echt geen enkele afdruk van je foto's ?), maar ik hoor toch vaak mensen klagen (of is het zagen ) dat ze (bvb) hun vakantiefoto's niet kunnen tonen aan familie, dat oma vraagt naar foto's van de kleinkinderen, dat iemand vraagt naar de foto's van een feest...
      Die foto's bestaan wel, maar ja, ze staan ergens op de PC en die sleur je niet overal mee naartoe... Als men dus de kans heeft om 300 foto's op een jaar voor nul komma nul euro te laten afdrukken, dan laat men die gelegenheid toch niet schieten ? Oma zal er blij mee zijn en de familie en vrienden ook...
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
        Oei, jij als fotograaf misschien niets (heb je echt geen enkele afdruk van je foto's ?), maar ik hoor toch vaak mensen klagen (of is het zagen ) dat ze (bvb) hun vakantiefoto's niet kunnen tonen aan familie, dat oma vraagt naar foto's van de kleinkinderen, dat iemand vraagt naar de foto's van een feest...
        Die foto's bestaan wel, maar ja, ze staan ergens op de PC en die sleur je niet overal mee naartoe... Als men dus de kans heeft om 300 foto's op een jaar voor nul komma nul euro te laten afdrukken, dan laat men die gelegenheid toch niet schieten ? Oma zal er blij mee zijn en de familie en vrienden ook...
        Ah ja ok
        Dik in orde zo
        Ik heb zelf hier "slechts" 8 afdrukken "hangen".... (eigen foto's he).

Maar ik ben het eens met jou hoor omdat ik daar zelf niet aan gedacht heb.
        Mijn oma' s en opa's zijn in de hemel (hopelijk)
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          Mij dus wel Theo. Mijn eega heeft nog altijd het liefst foto's die dan per worden ingeplakt in een album. Daarbij de nodige tekst en souvenirs. Veel leuker dan foto's die geprojecteerd worden waar iedereen dan moet naar kijken.

Mvg.
          Robert
          Ok, ik kan dat begrijpen.
          Vrienden van mij hebben zo een ganse kast vol albums
          maar die hebben geen internet
          (echt waar he, moest er net aan denken).
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Wat mij stoort, is dat we blijkbaar te ver van een centrale wonen en daardoor niks merken van al hun snelheidsverhogingen... 4.5 Mbps is hier de downloadsnelheid ipv 12 en straks 20 Mbps. Maar we betalen wel evenveel als iedereen...
            Jups, hier in Lovendegem ook. Die 1.15 euro zou mij op zich niks kunnen schelen als de snelheid ook omhoog gaat. 75GB heb ik niet nodig maar wel de snelheid

Heb naar aanleiding van de verhoging van de volumes en snelheden eens een mail gestuurd naar Van Quickenborne met de vraag waar de eerlijkheid zit tussen de klanten van belgacom, de ene krijgt 20Mbps, de ander 4.6 of zelfs nog minder en allen voor de zelfde prijs. Pfff wat een belachlijk antwoord dat ik kreeg. Dat de adsl technologie(snelheid) afhankelijk is van de afstand van de centrale en bla bla bla (dat wist ik ondertussen zelf ook wel). Hij raadde mij aan om over te stappen naar een andere provider of een ander abonnement te nemen
            I love my D500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pdrke Bekijk bericht
              Hij raadde mij aan om over te stappen naar een andere provider of een ander abonnement te nemen
              Bij mijn weten is er maar 1 provider die niet via de telefoonlijn werkt ? Veel keuze is er dus niet echt...

@theokus : mijn opa's en oma's zijn daar ook (hopelijk)
              Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

@theokus : mijn opa's en oma's zijn daar ook (hopelijk)
                't Is OT. Ik heb ze niet gekend. Heb enkel een heel vaag beeld van hen.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Bij mijn weten is er maar 1 provider die niet via de telefoonlijn werkt ? Veel keuze is er dus niet echt...
                  Inderdaad
                  I love my D500

Comment

Ikzelf ben bij telenet en uiteraard kunnen deze ook niet uitblijven met een aanpassing van hun producten.
                    Ik heb deze extra snelheid en grotere datalimiet ook niet nodig, ik heb zelfs gedowngrade !
                    Van expressnet naar comfortnet.
                    Met de aanpassingen vervangt comfortnet eigenlijk expressnet, wat eigenschappen betreft.
                    Behalve de prijs, die is wel 12 euro per maand goedkoper ! 30 ipv 42 euro !

Comment

Dit is een contractaanpassing, en je kan bij gevolgd dus gewoon veranderen van abbo zonder meer. Dit is ook gezegd geweest door Belgacom, heb de brief (niet de brief die je gekregen hebt van hun, daar staat het niet in dacht ik) nu niet bij me, maar ik geloof dat je 3 maand hebt dus maart-april-mei als je wilt veranderen van abbo.
                      In jou geval kan je dus overwegen om naar een comfort pakket te gaan, 8GB in een maand voor 32€ (-10€/maand!), kijk eens in de vorige maanden hoeveel je verbruikt... Als je dan toch wenst een film te downloaden kan je een volume packs bestellen aan €1/1GB. Dit kan voor jou een oplossing zijn, naargelang je normaal surfgedrag, die jou toch aardig wat centjes kan besparen.
                      Beginner met een Nikon D60, 18-55, 55-200VR, 35 f1.8

Comment

ook wij hebben van belgacom zo een vriendelijke briefke ontvangen dat we mogen bij gaan betalen voor dat extra ,en ook wij hebben het niet nodig ,en wij zitten hier toch met 4 computers op de lijn en komen nooit boven de 8 gb per maand ,en nu om te gaan veranderen van abonnement ziet ik niet direct zitten weer dat geloop naar die belgacom winkel .

Het zou verdomd gratis moeten zijn hun bijkomende verhogingen van snelheid en extra meer voor je mailbox .

ze vergeten nog altijd dat we bij de duurste van europa zijn met al onze diensten van multimedia .

Groetjes

Ardesign
                        Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Klopt en die heeft dan ook nog eens het monopolie voor de kabel. Zijn netwerk staat niet open voor andere providers.

Mvg.
                          Robert
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Waarom betalen jullie 32 euro per maand aan Belgacom als het goedkoper en sneller kan via dezelfde draad?

Voor Scarlet internet betaal je 25 euro per maand, en daarvoor krijg je dit:

Een downloadsnelheid tot 12 Mbps.
                            Een uploadsnelheid tot 1 Mbps.
                            Een onbeperkt maandelijks datavolume (Fair Use Policy).
                            Aantal computers: ongelimiteerd.
                            5 mailboxen.
                            3 aliassen per mailbox.
                            100 MB webruimte.
                            Gratis antivirus en antispam op de e-mail server.
                            1 maand gratis Secure PC.
                            Contractduur: 12 maanden.

Wil je er ook nog telefoon, gsm of digitale tv bij, dan kan betaal je bij Scarlet ook altijd minder dan bij Belgacom.
                            Last edited by Black B@ndit; 28 februari 2010, 01:09.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dredalious Bekijk bericht
                              Dit is een contractaanpassing, en je kan bij gevolgd dus gewoon veranderen van abbo zonder meer. Dit is ook gezegd geweest door Belgacom, heb de brief (niet de brief die je gekregen hebt van hun, daar staat het niet in dacht ik) nu niet bij me, maar ik geloof dat je 3 maand hebt dus maart-april-mei als je wilt veranderen van abbo.
                              In jou geval kan je dus overwegen om naar een comfort pakket te gaan, 8GB in een maand voor 32€ (-10€/maand!), kijk eens in de vorige maanden hoeveel je verbruikt... Als je dan toch wenst een film te downloaden kan je een volume packs bestellen aan €1/1GB. Dit kan voor jou een oplossing zijn, naargelang je normaal surfgedrag, die jou toch aardig wat centjes kan besparen.
                              Mijn PC draait bijna zo goed als dag en nacht waarvan er ongeveer de helft van de tijd verbinding is met internet.
                              Toch heb ik "maar" een paar keer zo'n volume pack besteld, één keer doordat iemand met mijn bandbreedte was gaan lopen (was m'n eigen stommiteit) , en een andere keer omdat ik net iets teveel filmpjes had gedownload.

Dus zo'n extra volume is voor mij dan ook totaal overbodig, morgen eens contact
                              nemen met het Sales team van Belgacom en hen duidelijk maken dat ik geen behoefte heb aan het mooie verhaaltje in hun rondgestuurde brief.
                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pdrke Bekijk bericht
                                Heb naar aanleiding van de verhoging van de volumes en snelheden eens een mail gestuurd naar Van Quickenborne met de vraag waar de eerlijkheid zit tussen de klanten van belgacom, de ene krijgt 20Mbps, de ander 4.6 of zelfs nog minder en allen voor de zelfde prijs. Pfff wat een belachlijk antwoord dat ik kreeg. Dat de adsl technologie(snelheid) afhankelijk is van de afstand van de centrale en bla bla bla (dat wist ik ondertussen zelf ook wel). Hij raadde mij aan om over te stappen naar een andere provider of een ander abonnement te nemen
                                En wat is er juist verkeerd aan dat belachelijk antwoord ?
                                Het technische deel van het antwoord is weldegelijk juist.
                                en je kan het oplossen, door een andere provider te nemen...
                                Dus welk deel is belachelijk ???
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X