Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geen goede zaak!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: geen goede zaak!

    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
    Je bent "steeds kapitein op je eigen schip...Een gezegde wat je zeker wel kent.
    Alleen ben je hier niet op een eigen schip maar op een openbare weg. Jij komt er op, een ander mag er ook op ... maar het is niet omdat jij stopt dat ook een ander moet stoppen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: geen goede zaak!

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Dat een topic om deze reden gesloten wordt (verzoek) vind ik een heel slachte zaak.
      Een forum is een openbare discussie waar iedereen zijn mening kan en mag geven.
      Als je dan op verzoek van één persoon een topic sluit, dan komt dit over als "Ik heb mijn zegje gehad, een ander moet nu maar het zwijgen opgelegd worden".
      Heel vaak heeft iemand anders ook nog een mening achteraf of wil die inpikken omdat hij een gelijkaardige vraag of probleem heeft.
      Als een bepaalde persoon negatief begint te reageren in een topic, dan is er mogelijkheid genoeg om die reactie alleen te verwijderen en de betreffende persoon te informeren.
      Je sluit ook geen snelweg af omdat enkelen te snel rijden.

      Natuurlijk als iets fameus uit de hand loopt is de situatie héél anders en kan een slotje de enige oplossing zijn.
      Ik zou het zelf niet beter kunnen verwoorden
      Dat is wat ik er ook van denk.

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #18
        Re: geen goede zaak!

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        in de regelementen, waar mee je hebt ingestemd bij het lid worden.
        grt,bouk.
        Ik ben al lid sinds 2004... en toen was ik inderdaad akkoord met de sticky's. Toen was het devies eerder dat wie verstand gebruikte, ook geen enkel probleem ondervond.

        Nu vind ik het eerder een last om alle sticky's te lezen en bij te houden. Laatst met de aanpassingen heb ik ook bevestigd (welke procedure hadden ze weer?), maar dat was eerder omdat ik hier te graag vertoef, niet omdat ik percé akkoord ga met de regeltjes.

        Comment


        • #19
          Re: geen goede zaak!

          Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht

          Nu vind ik het eerder een last om alle sticky's te lezen en bij te houden.
          en toch wel aan te raden hoor stel:
          op een weg waar je eerst 50km mocht rijden en nu maar 30km omdat de regels tussentijds zijn veranderd, gaat je een hoop geld kosten hoor.
          (tis maar een voorbeeld)
          wel eens met; dat niet iedere verandering ook een verbetering is.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #20
            Re: geen goede zaak!

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            op een weg waar je eerst 50km mocht rijden en nu maar 30km omdat de regels tussentijds zijn veranderd, gaat je een hoop geld kosten hoor.
            Chitchat is meer als een veldweg ... daar rijden ze al met wat ruwer materiaal rond dat niet alle dagen gepoetst wordt.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: geen goede zaak!

              Er wordt trouwens nogal goedkoop gesuggereerd dat iedere aanvraag-tot-sluiten aanleiding geeft door effectief sluiten van de thread. Misschien is de aanvraag gewoon aanleiding geweest tot evaluatie door een moderator die dan op basis van eigen oordeel een slot geplaatst heeft.

              Enfin, al dat gezeur lijkt me nogal overbodig. Er zijn andere problemen die relevanter zijn op dit forum.
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

              Comment


              • #22
                Re: geen goede zaak!

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                wordt meteen de weg afgesloten, of de mogelijkheid ontnomen voor een ieder die nog wel wil reageren.
                grt,bouk.
                bouk, ik start een topic.
                Er komen enkele reacties.
                Na een paar dagen bijv. pas ik mijn topic aan door alles te wissen en te vervangen
                door *******************, en dan?
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #23
                  Re: geen goede zaak!

                  Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                  Misschien is de aanvraag gewoon aanleiding geweest tot evaluatie door een moderator die dan op basis van eigen oordeel een slot geplaatst heeft.
                  heel juist en heb daar ook geen probleem mee.
                  maar zet er dan als MOD, niet bij dat het op verzoek is van TS.
                  zo denkt misschien een ieder, dat een berichtje naar een MOD voldoende is een topic te sluiten.
                  een MOD kan nl tot sluiten van een topic over gaan zonder nadere uitleg (volgens de regels).
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #24
                    Re: geen goede zaak!

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Na een paar dagen bijv. pas ik mijn topic aan door alles te wissen en te vervangen door *******************, en dan?
                    Dan ben jij een *****************.

                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: geen goede zaak!

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Alleen ben je hier niet op een eigen schip maar op een openbare weg. Jij komt er op, een ander mag er ook op ... maar het is niet omdat jij stopt dat ook een ander moet stoppen.
                      Toch vind ik dat er iets niet klopt
                      Vanaf het moment dat ik op de openbare weg kom moet ik me houden aan de wegcode.
                      Anders gebeuren er ongelukken.
                      Stel nu dat dit forum de openbare weg is dan kan ik deelnemen of niet.

                      Als een deelnemer nu vraagt om een topic te sluiten wat is dan het probleem?
                      Het gewone verkeer blijft toch zijn gang gaan niet? Het forum valt nooit stil net
                      zoals het verkeer op de openbare weg.

                      Stel dat een auto een topic is.
                      Als ik nu beslis om met mijn auto de voorgenomen rit te stoppen of te onderbreken dan is dat toch mijn zaak.
                      Ik heb in mijn leven nog nooit iemand weten vragen waarom ik zo'n beslissing nam.
                      Trouwens dit is ook géén overtreding van de wegcode of van het reglement van dit forum.
                      En de politie zal mij ook niet terecht wijzen omdat er niets terecht wijzen valt.

                      In dit topic echter, denk ik dat nadat het onderwerp met voldoening werd beantwoord
                      het eerder gaat over liever blijven "peuteren" dan zich willen neerleggen bij het
                      feit dat de zaak voor TS is afgesloten
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #26
                        Re: geen goede zaak!

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        heel juist en heb daar ook geen probleem mee.
                        maar zet er dan als MOD, niet bij dat het op verzoek is van TS.
                        zo denkt misschien een ieder, dat een berichtje naar een MOD voldoende is een topic te sluiten.
                        een MOD kan nl tot sluiten van een topic over gaan zonder nadere uitleg (volgens de regels).
                        grt,bouk.
                        Sorry bouk maar die regel trekt op niks imho.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #27
                          Re: geen goede zaak!

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Vanaf het moment dat ik op de openbare weg kom moet ik me houden aan de wegcode.
                          En één van die belangrijke regeltjes in de wegcode is ... dat je anderen niet mag hinderen.
                          Stel dat een auto een topic is.
                          Een topic is eerder als een bus ... iedereen kan er op en af maar die bus stopt niet zolang die niet op zijn eindbestemming gekomen is ... namelijk als de bus leeg is.
                          Het zou mooi zijn mocht de bestuurder in de helft van zijn rit zeggen "ik heb er genoeg van, ik sluit af".
                          Als een deelnemer nu vraagt om een topic te sluiten wat is dan het probleem?
                          Stel jij hebt een probleem met je Windows wegens foutmelding xyz.
                          Drie andere personen hebben hetzelfde probleem en voegen zich toe in het topic.
                          Plots zeg jij "laat maar ... doe het topic maar op slot".
                          Die andere drie personen zitten dan maar onnozel tegen een gesloten topic op te kijken alhoewel iemand anders misschien nog een oplossing kon posten.

                          Kijk maar even naar de meeste topics ... er heeft ene last van De Post en een ander schrijft ook zijn ervaring, er heeft ene last van de garagist en een ander heeft ook een verhaal, er heeft ene last tijdens de bouw of verbouwing van zijn huis en een ander post er ook iets van ...
                          Bijna geen enkel topic blijft behouden tot iets van de TS zelf maar anderen pikken daar op in ... daarom noemt men dit ook een openbaar forum omdat ook anderen daar iets aan (kunnen) hebben.
                          Last edited by VerSeg; 26 februari 2010, 16:21.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: geen goede zaak!

                            Dus het sluiten van een topic kan niet op aanvraag van een topicstarter. Hij kan best van de bus stappen En de andere reizigers verder laten reizen.

                            mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                            Comment


                            • #29
                              Re: geen goede zaak!

                              In dit specifieke geval moet ik Bouk wel gelijk geven: Hot Marijke kwam aan het woord en één of andere mod was plots heiliger dan de paus.
                              Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                              - Isaac Asimov-

                              Comment


                              • #30
                                Re: geen goede zaak!

                                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                bouk, ik start een topic.
                                Er komen enkele reacties.
                                Na een paar dagen bijv. pas ik mijn topic aan door alles te wissen en te vervangen
                                door *******************, en dan?
                                Normaal gesproken krijg je dan een ban.
                                Ik heb dat hier toch al diverse keren zien gebeuren.

                                Comment

                                Working...
                                X