Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Taxipost levert zonder handtekening

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Taxipost levert zonder handtekening

Verseg.. Het eerste geval dat ik aankaartte is gisteren gebeurd.
    Het geval van de postbode met zijn kaartje was op een andere datum.

En ja, eerlijkheid duurt het langst...
    Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
      Verseg.. Het eerste geval dat ik aankaartte is gisteren gebeurd.
      Het geval van de postbode met zijn kaartje was op een andere datum.
      Ik reageerde op je eerste post en jij antwoordt met :
      Dat kan, maar was het in dit geval zeker niet.
      Geef toe ... nogal verwarrend.

Je bent wel een echte pechvogel ... bij elk pakje een probleem.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Ik reageerde op je eerste post en jij antwoordt met :
        Geef toe ... nogal verwarrend.

Je bent wel een echte pechvogel ... bij elk pakje een probleem.
        Laat me wel toegeven dat ik niet al te hoog oploop van de betalende service die de post aan zijn klanten biedt. En daarbij komt inderdaad dat ongeveer bij elk pakje wel IETS fout gaat.

Die dienst is toch simpel denk ik, hun tas zit vol met brieven en pakjes.
        Die pakjes hebben allemaal een naam, straat en huisnummer.
        Diezelfde straat en huisnummer is op HUN ronde, tis maar een kwestie van het juiste briefje in het juiste gleufje te laten vallen.
        Bij pakjes is de procedure ook vrij simpel, je belt aan, wacht even, geen antwoord >> briefje
        Wel antwoord? vragen om een handtekening en pakje afgeven.

Bij appartementsgebouwen geef ik toe dat het niet altijd even duidelijk is, maar in een gewone straat.. kom kom...

Geef nu toe, zo'n moeilijke job is dat nu toch ook weer niet he.. Daar heb je geen Master voor nodig.

Als eender welk bedrijf zijn klanten zo behandeld en bedient zoals menig overheidsbedrijf het doet
        dan verliezen die klanten bij de vleet. Ook ik moet zo'n dingen met mijn klanten niet uithalen, die staan sneller bij de concurrentie dan gedacht.
        Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Die dienst is toch simpel denk ik, hun tas zit vol met brieven en pakjes.
          Die pakjes hebben allemaal een naam, straat en huisnummer.
          Diezelfde straat en huisnummer is op HUN ronde, tis maar een kwestie van het juiste briefje in het juiste gleufje te laten vallen.
          Bij pakjes is de procedure ook vrij simpel, je belt aan, wacht even, geen antwoord >> briefje
          Wel antwoord? vragen om een handtekening en pakje afgeven.
          U bent geslaagd voor het examen Postbesteller.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Eerlijkheid duurt nog altijd het langst.
            Hebben ze jou ook niet het complete gezegde geleerd.
            Eindigt op: ",om rijk te worden."

Mvg.
            Robert
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Ik heb eigenlijk nog nooit problemen ondervonden met pakjes, had onlangs een externe HD besteld, werd 2 maal geleverd en telkens was ik niet thuis, hadden ze een briefje gelegd waarop ik moest invullen wat ze de 3e keer moesten doen (zijkant van het huis neerleggen), was mooi gebeurd. Hoe de doos eruit zag kon echt wel niet.

Comment

euhmmmm... waarover doen jullie zo moeilijk?

Als je een pakketje zelf op het postkantoor gaat ophalen volstaat het tegenwoordig
                om het "afwezigheidsbewijs" voor te leggen, je krijgt het pakketje zo mee; geen
                handtekening, geen identiteitscontrole, niks....

Vorige zelf nog mogen ondervinden.

dus wat zou je dan verwachten dat mijnheer facteur hiervoor gaat aanbellen?

Of het normaal te noemen is is een andere zaak maar blijkbaar werken ze bij De Post
                op deze manier.
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                  Als je een pakketje zelf op het postkantoor gaat ophalen volstaat het tegenwoordig om het "afwezigheidsbewijs" voor te leggen, je krijgt het pakketje zo mee; geen handtekening, geen identiteitscontrole, niks....
                  Ik ga verhuizen ... waar is dat postkantoor?

Hier telkens alles te bewijzen en als er iets enkel op uw familienaam staat kunt ge maar best uw vrouw meenemen want anders komen ze af dat ze niet weten of mijnheer of mevrouw xyz moet tekenen.

Voor de rest al heel veel pakjes verstuurd via De Post en tot nu toe nog nooit miserie gehad met de levering, wel met de gedienstigheid van sommige postbedienden.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Hier worden toch wel heel wat zaken door elkaar gehaald.

Zowel de post als de andere pakjesdiensten hebben heel wat verschillende producten.
                    - Bij Taxipost moet niet zomaar getekend worden voor elk pakket dat wordt afgeleverd aan huis of opgehaald in het postkantoor. Dat hangt puur af van waarvoor de verzender al dan niet betaald heeft; voor een gewoon pakket buiten formaat (de goedkoopste optie) hoeft bijvoorbeeld nooit getekend te worden. De verzender heeft in dat geval ook nooit een bewijs van aflevering in zijn handen (net zoals je nooit een bewijs kan heb dat een GEWONE brief door de ontvanger ontvangen is).
                    - Daarnaast bestaat er ook nog wel een gigantisch verschil tussen verschillende diensten/producten waarvoor wel getekend moet worden. handtekening voor ontvangst, aangetekende zending, verzekerd vervoer, aangetekende zending met handtekening retour, handtekening voor ontvangst waarbij de verzender de zending tijdens het hele traject kan volgen.
                    - De inhoud van een pakket is (bij verlies of beschadiging) in lang niet alle gevallen verzekerd of gedekt. Bij taxipost kan je een pakket maximum tot een waarde van 500€ verzekeren.

De reden dat er nog steeds veel postbodes zijn die postpakketten bij afwezigheid toch achterlaten is gewoon dat er veel meer mensen zijn die dat als een extra service zien dan mensen die het afkeuren. In mijn studententijd heb ik jaren voor een vergelijkbare postdienst gewerkt en deed ik dit eigenlijk ook wel in sommige gevallen. Eén keer heb ik daardoor een incident gehad, meestal konden de klanten het net appreciëren.

Comment

Ik ga verhuizen ... waar is dat postkantoor?

Hier telkens alles te bewijzen en als er iets enkel op uw familienaam staat kunt ge maar best uw vrouw meenemen want anders komen ze af dat ze niet weten of mijnheer of mevrouw xyz moet tekenen.

Voor de rest al heel veel pakjes verstuurd via De Post en tot nu toe nog nooit miserie gehad met de levering, wel met de gedienstigheid van sommige postbedienden.
                      Onze postbode wilde het pakketje niet afleveren aan mijn echtgenote omdat ik niet thuis was. Onze beide achternamen stonden op het pakketje (had de leverancier gevonden via de bankrekening) en we moesten allebei tekenen. Ik heb dan een volmacht moeten schrijven met copy van ID-kaart zodat ze het pakketje (met 2 batterijen) kon ophalen in het postkantoor.

Comment

Dit is natuurlijk een afweging welke de postbodes moeten maken.
                        de ene persoon (zoals ik) is er blij mee als het ergens achterlaten (liefst uit het zicht natuurlijk), want voor hem/haar is het heel moeilijk binnen de openingsuren op een postkantoor te geraken.

De andere persoon heeft dat liever niet.

Zoals gezegd heb ik liever dat ze het wel ergens leggen, maar ik zal dan ook nooit iets duur zoals een body of lens via de post laten levern, of zoals iemand reeds aangaf op mijn werk, waar er steeds iemand is om het aan te nemen.

Een collega van mij heeft eens voorgehad dat prints die zij besteld had ovet het hek in de tuin gegooid werden, en niemand had dat direct in de gaten.
                        Een week later komt ze bij die prints uit, helemaal doorweekt en onbruikbaar uiteraard.
                        Gewoon een mailtje naar het fotolab gestuurd (was foto.com dacht ik) met de uitleg erin, en zij hebben zonder er een probleem van te maken een nieuwe zending opgestuurd.

Een camera of lens zal een winkel natuurlijk niet zomaar opnieuw opsturen, dan moet er waarschijnlijk een vermoeiende klachtenprocedure via de post gestart worden, maar ik vermoed dat je uiteindelijk wel vergoed zal worden, aangezien de post geen enkel bewijs van afelevering heeft (jou handetekening).
                        Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
                        Foto-Alex

Comment

Bij mijn buurman (werknemer bij SGS) hebben ze zelfs eens een pak van 50x50x50 cm met stalen van chemische produkten op de oprit laten staan.

Als iemand dat pikt en opendoet, is die ms verbrand of zo.

Dat doe je toch niet !
                          Canon-man. Concerten en natuur.
                          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                            Bij mijn buurman (werknemer bij SGS) hebben ze zelfs eens een pak van 50x50x50 cm met stalen van chemische produkten op de oprit laten staan.
                            Welke gek verstuurt zoiets per Post?
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Ik en mijn pa hebben dezelfde achternaam (duh)
                              onze voornaam begint met dezelfde letter.
                              Dus als er J. Achternaam staat en we beide iets verwachten, mogen we samen naar de post omdat we niet zeker weten voor wie het nu is . Komt niet vaak voor maar wel lullig.
                              Nu is alles véél beter geregeld: niet thuis? pakje wordt bij de dagbladhandel afgeleverd 500m verderop en je kan daar gaan afhalen op werkmensvriendelijke openingsuren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                                Dus als er J. Achternaam staat en we beide iets verwachten, mogen we samen naar de post omdat we niet zeker weten voor wie het nu is .
                                Komt gij dan zo slecht overeen met uwe pa dat ge elkaars pakje niet wil meebrengen?
                                Geef elkaar dan standaard een volmacht mee.
                                En dan moet het nog zijn dat het pakje zelf wel de volledige naam bevat en enkel het kaartje van de postbode niet ... anders kan de Post ook niet zeggen dat jij de juiste J. niet bent.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...