Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem met huis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: probleem met huis

    Hey Sprobach,

    Het is of ik ons verhaal lees maar dan de horror versie ervan (Waar ik dus alleen maar nachtmeries van had maar nooit gebeurt is).

    Ook wij hebben een huis gekocht, in september de compromis, en exact 4 maanden later in januari de akte. Het huis was dan wel niet verhuurd, maar de vorige eigenaar zat ook diep in de schulden, en kreeg dagelijks deurwaarders aan de deur. Ook wij konden ons hier niet direct inschrijven, omdat het nog niet bewoonbaar was, we waren nog aan het verbouwen. Wel hebben we alle informatie ingewonnen toen. We zijn bij het hoofdkantoor van de politie geweest, hebben gemeld dat die man daar niet meer woont, en hebben reondgezwaaid met een brief die de notaris heeft opgemaakt voor ons waarin hij verklaard dat wij de nieuwe eigenaren zijn van dit adres. We hebben alle diensten gedwongen hier een kopie van te nemen en in de desbetreffende mappen te steken. Alle deurwaarders die aan de deur kwamen zo'n blad meegegeven, en alle brieven van deurwaarders open gemaakt en gebeld met de mededeling dat die persoon hier niet meer woondde, dat wij niet wisten waar hij wel woondde, en dat als zij daar achter zouden komen dat ze ons ook een seintje moesten geven (heel zijn spullen stonden hier nog, lees ALLES! en hij spoorloos verdwenen). Gelukkig konden wij ons in maart al inschrijven hier, en daardoor maar 2 maanden in de stress hoeven zitten, want (ondanks wat jij schrijft) je kunt je wel inschrijven op een adres waar een ander ingeschreven is, als jij maar kunt bewijzen dat het jouw adres is (middels een schrijven van je notaris). Op die manier is die persoon direct uitgeschreven en zul je dus fel minder deurwaarders over de vloer krijgen.

    Zie dat je zeker de wijkagent op de hoogte stelt, want die wordt er meestal bijgehaald als ze een huis met slotenmaker gaan betreden om spullen weg te halen. Als je hem dus verteld dat jij de nieuwe eigenaar bent, en zo'n papier van de notaris kan laten zien, heb je niets meer te vrezen! Evt. kun je ook met hem overleggen om je er toch al in te schrijven (of als je met twee bent 1 van de 2, wat bij ons geen optie was want dan zouden we de vreemdelingen dienst op ons dak hebben, want jaja, ik ben NLse in Be )

    Als je nog vragen hebt, stel ze maar, wij hebben nu alleen nog de post problemen, maar geen deurwaarders meer of niets...

    Succes!

    Ingeborg
    Meer foto's op Ingibjorg's Photobucket.
    Advies altijd welkom!

    Comment


    • #17
      Re: probleem met huis

      Ondertussen weten we meer weer:
      Normaal had de procedure reeds moeten afgelopen zijn. Maar door de situatie van de personen die ingeschreven staan op mijn adres is de gemeente niet bevoegd verklaard voor een ambtshalve schrapping uit te voeren.
      Het ministerie heeft het dossier bij de gemeente weggehaald, probleem is dat ze mij niet kunnen zeggen hoelang deze procedure kan en zal duren.
      Nu op de vraag of iemand zijn domicili kan plaatsen op een adres waar reeds iemand gedomicileerd is, is het antwoord neen, tezij je vergezeld bent van de reeds gedomicileerde, welke van de aardbodem verdwenen zijn.
      Allemaal wel goed en wel, dus ik stel de vraag of er iemand zich kan inschrijven (vanuit het standpunt: de procedure is lopende): het antwoord dat ik kreeg was: "geen enkel probleem", dit wil ik nu eens nagaan of dit wel degelijk het geval is.
      Want de gemeente heeft mij reeds foutieve informatie bij aanvang van de procedure gegeven (toen ik de eerste maal aan de gemeente vroeg of er iemand woonachtig was). Dus de betrouwbaarheid omtrent hun infomatie is voor mij nu: dubbelcheck.
      Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

      Comment

      Working...
      X