Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Multimeter hulp gevraagd (Elix LX-830B)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Multimeter hulp gevraagd (Elix LX-830B)

    Ondertussen het toestel ingeruild... en wat bleek het eerste was defect. Nu werkt alles zoals jullie zeiden. Toch heb ik nog een vraagje... als ik een oude 9 volt batterij test dan heb ik 7,5 volt, deze batterij zat in een rookdetectie apparaat, en zoals jullie misschien weten gaat die "beepen" wanneer de batterij moet vervangen worden. Maar 7,5 volt is toch nog niet "plat"? Andere soortgelijke batterijen staan zelfs op 8,3 volt. Is het volt meten nu geen echte referentie om te weten of een batterij nog goed is of niet?
    Kan er mij iemand hier verduidelijking in brengen... Alvast bedankt!
    Le talent n’existe pas. Le talent, c’est d’avoir l’envie de faire quelque chose (Jaques Brel).

    Comment


    • #17
      Re: Multimeter hulp gevraagd (Elix LX-830B)

      Oorspronkelijk geplaatst door DIDE Bekijk bericht
      Ondertussen het toestel ingeruild... en wat bleek het eerste was defect. Nu werkt alles zoals jullie zeiden. Toch heb ik nog een vraagje... als ik een oude 9 volt batterij test dan heb ik 7,5 volt, deze batterij zat in een rookdetectie apparaat, en zoals jullie misschien weten gaat die "beepen" wanneer de batterij moet vervangen worden. Maar 7,5 volt is toch nog niet "plat"? Andere soortgelijke batterijen staan zelfs op 8,3 volt. Is het volt meten nu geen echte referentie om te weten of een batterij nog goed is of niet?
      Kan er mij iemand hier verduidelijking in brengen... Alvast bedankt!
      Laat ons zeggen dat 5% beneden de nominale spanning als "plat" mag beschouwd worden bij een spanningsmeting op een onbelaste batterij.

      Comment


      • #18
        Re: Multimeter hulp gevraagd (Elix LX-830B)

        OT ..
        Weet er iemand waar men een Fluke MM kan laten herstellen?
        Ik heb een "oude" (destijds afgrijselijk dure ) 8062A, en ik denk dat de wisselspanningsmeetrug kapot is ..
        TIA

        Comment

        Working...
        X