Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

warmwaterboilers. Trop est trop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: warmwaterboilers. Trop est trop

    zou je niet aan de combinatie zonneboiler/electriciteit denken om het meerverbruik van een doorstromer te compenseren?
    'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

    Comment


    • #17
      Re: warmwaterboilers. Trop est trop

      Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
      zou je niet aan de combinatie zonneboiler/electriciteit denken om het meerverbruik van een doorstromer te compenseren?
      Lees de eerste post even door: TS is het "boiler" verhaal stilaan kotsbeu, helaas is een zonneboiler nog altijd een "boiler".
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #18
        Re: warmwaterboilers. Trop est trop

        Ik denk niet dat die doorstromers betrouwbaarder zijn.

        Zou je onthardingsinstallatie niet een beetje te agressief water afleveren?

        Probeer eens een andere boiler met RVS kuip?
        Bij mij hangt een 10l boiler in de keuken zonder ontharder en die gaat al 15 jaar mee.

        Comment


        • #19
          Re: warmwaterboilers. Trop est trop

          De vraag is of een boiler natuurlijk absoluut noodzakelijk is ... maar dat is een eigen keuze natuurlijk.

          Wat de garantie betreft ... toch nog niet echt een ramp omdat ook daar oplossingen voor zijn. Trouwens is het niet omdat de fabrieksgarantie voorbij is dat je geen garantie meer kan krijgen op verborgen gebreken of het feit dat het toestel onvoldoende meeging volgens zijn verwachtingen ... wel een lastigere procedure.

          Daarbij kan je zoiets aangeven aan je brandverzekering, dan betalen die de herstellingskosten, de opruimingswerken (uw eigen werk ook) en de eventuele bijkomende schade.
          Gewone slijtage valt daar niet onder maar springen van leidingen of toestellen wel, ook het doorroesten van binnen naar buiten omdat dit "inwerking" genoemd wordt.
          Het ligt gewoon aan uzelf de moeite te doen om van alles een fotoke te nemen (wat wel geen probleem zal zijn zeker) en de verzekering op de hoogte te brengen.

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Ik denk niet dat die doorstromers betrouwbaarder zijn.
          Die zijn iets betrouwbaarder omdat er geen waterreserve is en de druk op de wand dus kleiner is. Lekkage is natuurlijk nooit uitgesloten.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: warmwaterboilers. Trop est trop

            Dank aan allen,
            Verzekering voor de xde maal aangesproken en niet happy omdat dit nu de xde keer is ...

            Nu, de doorstromer hangt er en ik, we zijn uiterst tevreden.
            Met Electrabel gesproken en berekeningen gemaakt en het geheel zal me op jaarbasis 13 Euro meer kosten wat gezien de problemen in het verleden en de kosten meer dan rendabel is.

            Ondertussen toch al enkele testen gedaan en de doorstromer staat op 24KV (kan tot 28 KV) en ik kan dan nog drie directe verwarmingen opzetten, de waterboiler, een kookplaat (wel de kleinste) , de TV, de PC's en 80 % van de lichten ... De doorstromer kan dan zonder probleem gebruikt zonder spanningsdemping.
            Bij inschakelen van een tweede kookplaat (middelgrote) springt de hoofdschakelaar af na 6 minuten...

            Het vollopen van het bad duurt nu 3 minuten langer dan vroeger, maar de temperatuur van het water is even warm. De warmste positie levert even warm water aan als met de boiler en er zit geen debietsverlies op. Dit door het kiezen van een geschikte doorstromer en daarvoor moet ik de mensen van Electrabel, firma van doorstromer enorm dankbaar zijn.

            Enfin, de gaan wel 5A laten verzwaren, alhoewel daar momenteel niet echt noodzaak toe is...

            Dus van die dimmende lichten en ....
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment

            Working...
            X