Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
opening.
Collapse
X
-
-
Re: opening.
Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
Enne mijn Motto(maar op sommige dagen al rap genoeg
)
perman
canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk berichtOoit in Vancouver geweest?
(Ik vraag dit niet om de wijsneus uit hangen, of om vervelend te doen).
Het gaat hier over de "natives"...
Als de politie die dronken aantreft worden ze opgepakt.
En een gewone Canadees in dezelfde toestand wordt met rust gelaten.
Hoe heet je zoiets?
Sorry dat ik hier even op ga ingrijpen. En zie dit zeker niet als een persoonlijke aanval! Ja, ik ben al in Vancouver geweest...ik woon er namelijk al 10 jaar (zoals je wel zal weten) en ben goed bekend met een groot deel van de hele provincie. Ik weet niet vanwaar je je informatie hebt, maar die informatie klopt toch niet helemaal. In het geval van de "Native" en de Canadees is het eerder andersom hier. De Canadees wordt opgepakt en de "native" laten ze gerust. Zo gaat dat nu eenmaal hier aan de westkust van Canada. De "Natives" mogen hier alles, niet de Canadezen. De "natives" moeten hier GEEN taxen betalen, maar de Canadezen die niet "native" zijn dus WEL! De natives mogen op zalmen vissen (ookal is de zalm populatie erg verminderd) voordat de Canadezen dat mogen.
Natuurlijk zijn de natives de eerste bewoners van Canada, maar die oorlog was toch al heel lang geleden gewonnen door de "white man". Je ziet ook maar heel weinig "natives" die er een goede job op na houden, want ze leven gewoon van de regering omdat de regering hen alles geeft wat ze nodig hebben...dus waarom zouden ze toch gaan werken? Nu ik wil niet elke "native" over dezelfde kam scheren, maar het is voor het groot deel wel zo. En verder zijn het wel de Canadezen die erg verdraagzaam zijn ten opzichte van andere culturen die hier jammer genoeg soms veel meer mogen dan de Canadezen zelf. Een voorbeeldje is dat de "Sikh" (van India) hun grote tulband op hun hoofd mogen houden als ze bij de politie werken en op paspoort foto's, ze mogen ook hun "zwaard" mee het vliegtuig op omdat het deel uitmaakt van hun godsdienst. Ga eens naar hun land en doe daar eens wat jij wil, ik denk niet dat ze daar zo verdraagzaam zouden zijn.
Nee, ik heb niets tegen "natives" en andere culturen...integendeel ik vind het net mooi dat iedereen hier in Canada (of het nu natives zijn, emigranten van god weet waar of Canadeze zijn) vrij goed en verdraagzaam naast elkaar kan leven zonder al te veel problemen. Ik ben ook meestal wel van het motto "leven en laat leven"...maar dat ben ik nu eenmaal. In Belgie gaat het er toch wat erger aan toe op dat gebied, denk ik.
De verscheidenheid van de zovele culturen in Canada maakt het net interessant, elk land bracht/brengt het beste van hun land naar hier zodat de rest ervan mag meegenieten.
Daklozen en drugverslaafden heb je overal in grote steden en daar hebben ze speciale "housing" voor gebouwd. Zo'n problemen zal elk land wel hebben.
En dan nog even wat over de Olympische Spelen, vooral dan die openingsceremonie. Persoonlijk vond ik het prachtig, het had inderdaad wat korter gemogen en sommige stukken waren iets minder interessant, maar toch een prachtig lichtshow vond ik! En tja, dat is nu eenmaal zo met Olympische Spelen, elk land wilt het beter doen dan het vorige land. Ik zeg maar...de spelen zijn hier en we gaan ervan genieten!
Groetjes,
Ann
PS: Het is een hele triestige zaak voor die man die verongelukt is en zeker vlak voor de spelen begonnen! Ze hebben de ceremonie toch voor een groot deel aan hem opgedragen. Naar het schijnt is deze baan de snelste ooit gebouwd en er waren een paar athleten die moeilijkheden hadden in diezelfde bocht. Ze hebben het nu wat meer aangepast en de mannen vertrekken nu ook wat lager zodat hun snelheid iets minder is. Toch blijven ze beweren dat het kwam omdat hij nog niet zo ervaren was in deze sport en dat hij nog niet zoveel had kunnen trainen.Last edited by Ann75; 14 februari 2010, 05:50.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk berichtStraks toch duimen voor Sven de dood-geverfde favoriet...
Vriendelijke groet,
Jos
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk berichtStraks toch duimen voor Sven de dood-geverfde favoriet
(5000 meter)Het zag er nogal oranje uit in het publiek.
Die zullen achteraf wel allemaal afgezakt zijn naar het "Holland Heineken House" om te vieren.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk berichtJe ziet ook maar heel weinig "natives" die er een goede job op na houden, want ze leven gewoon van de regering omdat de regering hen alles geeft wat ze nodig hebben...dus waarom zouden ze toch gaan werken? Nu ik wil niet elke "native" over dezelfde kam scheren, maar het is voor het groot deel wel zo.
Sorry dat ik hier even mijn ervaring deel. (Zie dit evenmin als een persoonlijke aanval)
Als ik de "Canadese"-familietak van mijn echtgenoot's familie en hun ruime vrienden- en kennissenkring bezig hoor, heb ik zo mij bedenkingen omtrent de "Canadese verdraagzaamheid". ... Ondanks dat ze daar zg. ook niet "elke native over dezelfde kam willen scheren", bezondigen ze zich toch maar vrolijk aan ronduit racistische praat. Zij hebben mij ervan overtuigd dat native's nauwelijks kans op een goede job maken in de wereld van de ingeweken en goedverdienende "white man".
Laten we het er maar op houden dat er een verschil is tussen de "officiële" en "reële" verdraagzaamheid van de Canadezen! (Waarbij wij dan ook weer niet "elke Canadees over de zelfde kam willen scheren")
Comment
-
Er wordt hier over Canada en zijn oorspronkelijke bevolking met de natte vinger dingen verkondigt die toch wat onnauwkeurig zijn. Voor wie zich echt wil informeren over Canada en de "Native people": Klik hierEOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk berichtEr wordt hier over Canada en zijn oorspronkelijke bevolking met de natte vinger dingen verkondigt die toch wat onnauwkeurig zijn. Voor wie zich echt wil informeren over Canada en de "Native people": Klik hier
(weet niet meer of dit canvas was of een Duitse zender)
En in het vervolg ga ik deze zaken beter bijhouden
Comment
-
Eerst en vooral wil ik me verontschuldigen als ik hier wat TE hard van stapel gelopen ben. Ik geef toe dat ik zelf ook niet genoeg weet over de "First Nations" van Canada en wil dus liever geen "statements" meer maken zoals ik eerder gedaan heb.Het is eerder hoe ik persoonlijke deze dingen ervaar van kranten artikelen, het nieuws op TV hier en dergelijke...en soms zal ik zelf ook niet aandachtig genoeg meevolgen en maak ik mijn eigen conclusies eruit.
Ik denk dat de regering zulke dingen ook soms verkeerd aan pakt, zoals vele regeringen in deze wereld.
In elk geval vind ik wel dat Canada een erg multicultureel land is (voor hier in Vancouver en omgeving) en iedereen woont hier vrij goed samen zonder al teveel problemen. Al die verschillende culturen of dat nu First Nations zijn, European, Aziaten, Canadezen, enzovoort...iedereen is hier vrij verdraagzaam ten opzichte van elkaar. Op mijn werk alleen al is het een mengelmoes van nationaliteiten: Canadezen, Chinezen, Japanezen, Hindu's, Russen, Polen, Zuid-Amerikanen, Grieken, Filipijnen, noem maar op. Niemand heeft er problemen met elkaar en dat vind ik nu net mooi aan dit land.
Groetjes,
Ann
Comment
Comment