Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet sneller .. Belgacom ook?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telenet sneller .. Belgacom ook?

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
    Conclusie: Telenet is technisch superieur aan Belgacom
    Logisch denk ik, tenzij Belgacom totaal op glazvezel overstapt.
    Wat zij allemaal door die 19de eeuwse koperdraadjes persen..... een wonder dat het sowieso al kan werken.
    Tot nader order zit Telenet met zijn coax qua mogelijkheden mijlenver voor. Niet zozeer technisch, maar wel qua medium voor de overdracht.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Als je wil weten waar die centrales en aanverwanten van Belgacom juist liggen, moet je hier maar eens kijken. (wel even geduld hebben : want de eerste keer laden, duurt behoorlijk lang).

Om VDSLx echt snel te laten werken zijn korte afstanden nodig (ik dacht max. een 300 m.). Ze hebben dus nog wat werk, maar ze zullen er wel geraken...
      Groeten,

Polleke

Comment

Na sinds 8 november twee afspraken aan zijn laars te hebben gelapt, stond gisteren een scarlet-technieker onaangekondigd voor de deur met mijn nieuw modem. Op dit moment geeft die 8,85 Mb/s down, en 1,04 up.
        De centrale is op ongeveer anderhalve kilometer en het kaske op ongeveer 500 meter.

Ik baal nu al behoorlijk van het levensgroot Belgacom-logo dat telkens ik van zender verander, gedeurende 4 seconden op mijn scherm wordt gebrand.
        En,... nee ik wil nog steeds geen film, nee. En binnen vijf minuten ook niet!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Logisch denk ik, tenzij Belgacom totaal op glazvezel overstapt.
          Wat zij allemaal door die 19de eeuwse koperdraadjes persen..... een wonder dat het sowieso al kan werken.
          Tot nader order zit Telenet met zijn coax qua mogelijkheden mijlenver voor. Niet zozeer technisch, maar wel qua medium voor de overdracht.
          In ons appartementsgebouw is geen glasvezel aangelegd, geen Telenet mogelijk. En ik denk dat dit voor veel gebouwen geldt... niet? Wel jammer..
          Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Hier draait die ondertussen ook al een paar jaar zonder problemen.

Mvg.
            Robert
            Mijn Belgacomverbinding laat het al op dag twee afweten: Op dit ogenblik heb ik een zeer wazig monochroom beeld, en geen geluid.
            11 lampen in drie kleuren, waarvan er vier met een oppervlakte van meer dan een vierkante centimeter, zeggen met dat alles in orde is. Ik word op het scherm gevraagd dat lichtspel ook s' nachts te laten draaien, want dan laadt mijn provider belangrijke bestanden. 't is hier kermis in de disco,... maar zonder geluid!
            Last edited by Poza; 14 februari 2010, 15:15. Reden: meer uitleg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
              Mijn Belgacomverbinding laat het al op dag twee afweten: Op dit ogenblik heb ik een zeer wazig monochroom beeld, en geen geluid.
              11 lampen in drie kleuren, waarvan er vier met een oppervlakte van meer dan een vierkante centimeter, zeggen met dat alles in orde is. Ik word op het scherm gevraagd dat lichtspel ook s' nachts te laten draaien, want dan laadt mijn provider belangrijke bestanden. 't is hier kermis in de disco,... maar zonder geluid!
              Heb je al geprobeerd om de stekker (voeding) uit te trekken zodat de decoder een update doet?

Je moet dan wel 15-20 minuten geduld hebben...

Als dat niet helpt zal je morgen toch naar de helpdesk moeten bellen (en dan moet je ook veel geduld hebben...).

Hier werkt alles tot nu toe wel prima, en de downloadsnelheid is ook wat hoger dan 8,85Mb/sec (eerder tegen 12 Mb/sec). De centrale staat hier in vogelvlucht zo'n kilometer vandaan, maar voor zover ik gehoord heb zouden de kabels niet langs de kortst mogelijke weg naar hier komen (dan is de afstand bijna 2km als dat waar is).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Nee, dat had ik nog niet geprobeerd.
                Na nog eens 10 minuten "patientez svp", krijg ik nu hetzelfde felrode, wazige beeld, zonder geluid.
                Toch bedankt voor de tip.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                  In ons appartementsgebouw is geen glasvezel aangelegd, geen Telenet mogelijk. En ik denk dat dit voor veel gebouwen geldt... niet? Wel jammer..
                  je hebt geen glasvezel nodig in je gebouw. De laatste meters (of kilometers) bestaan nog altijd uit coax voor telenet; en telefoondraad voor belgacom.

Comment

Ah ok, dan heb ik het verkeerd geïnterpreteerd. Maar in ieder geval is in ons gebouw geen Telenet-internet mogelijk, wist Telenet ons te vertellen.
                    Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Ik heb net iets vreemds vastgesteld.
                      Ik heb een Telenet Comfortnet XL verbinding (12 Mb down, 400kb up)

Als ik met één van de huiscomputers een testje doe, dan haal ik die snelheiden probleemloos.

Af en toe werk ik van thuis, met mijn werk laptop via een VPN verbinding.
                      Als ik daarmee een snelheidstest doe, dan haal ik 5M down, en 1,25M up.

Die 5 down zal wel een beperking zijn op één van de servers van mijn werkgever, maar het verwondert mij dat de UP snelheid hoger ligt dan de door Telenet toegelaten lijnsnelheid.

In elk geval weet ik wat ik moet doen als ik eens een boel foto's moet uploaden...

Comment

Dubbelpost!

KLIK
                        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                          Dubbelpost!

KLIK
                          misschien eens de datums van de originele postings vergelijken ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            misschien eens de datums van de originele postings vergelijken ?
                            nope, er staat "ergens" geschreven dat je best de search functie gebruikt voor je een nieuw topic opent...
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                              nope, er staat "ergens" geschreven dat je best de search functie gebruikt voor je een nieuw topic opent...
                              OMG .. ik zal het even voor u uitspellen .. de topic waar je in antwoord met "dubbelpost" is gestart op 10/2 en die waar je naar verwijst start op 27/2 .. tenzij ik mij zwaar vergis natuurlijk ..

Comment

Working...
                              X