Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

diamondshake-->maximum 1pc draadloos??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: diamondshake-->maximum 1pc draadloos??

    Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
    De switch die telenet plaatst moet blijven zitten, anders werkt je digicorder niet (deze ontvangt enkel al zijn gegevens als deze via een switch of hub aangesloten is op de kabelmodel, via een router niet (ik spreek uit ondervinding). Je kan hierdoor geen opnames een week vooruit meer programmeren enzo
    Ik zeg ook niet dat hij die switch moet wegdoen.

    Bij mij hangt die er ook, om al mijn digibox/corders te verbinden en mijn wifi router die dan tevens ook mijn LAN van Gigabit voorziet.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #32
      Re: diamondshake-->maximum 1pc draadloos??

      Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
      Het zal inderdaad een ADSL Modem zijn. Maar een kabelmodem hebben wij al aangezien wij voor onze TV, Telenet hebben. Met een Digicorder weliswaar, geen HD, maar dat zouden we dan ook veranderen. Ik versta hieruit dus dat onze huidige router voor zijn routergedeelte nog bruikbaar is.
      Maar volgens mij is er nog een probleem. De modem van Telenet is in onze garage geïnstaleerd waar de kabel binnenkomt. Waar onze vaste computer staat is er geen contactdoos voor de kabel. Ik wil echter vermijden dat er kabels op muren moeten geplaatst worden en opnieuw gaten moeten geboord worden met opbouwdozen om onze PC te verbinden. Hoe leg ik dan contact tussen de modem in onze garage en de Router ? Moet ik die Router nu in de omgeving van de modem brengen om aan de modem aan te sluiten ? Zal er dan nog een goeie draadloze verbinding zijn naar zowel mijn PC en mijn laptop ? Het lijkt toch allemaal niet zo eenvoudig als je het vanuit je eigen situatie bekijkt...
      Die "contactdoos voor de kabel" voor je vaste PC. Wat bedoel je daar juist mee ? Die PC heeft een ethernetverbinding nodig, geen "kabelverbinding". Telenet plaatst maar 1 modem, en dat "ethernet"-signaal wordt dan verdeeld via switch en router over de verschillende PC's/digicorders enz.
      De beste oplossing is naar die PC een ethernetkabel te trekken naar de dichtsbijzijnde router/switch. Maar een vaste PC kan je ook draadloos aansluiten (met een draadloze netwerkkaart), je kan die verbinden via het elektriciteitsnet met van die "blokjes"... Maar eigenlijk, vermoed ik dat je met je huidige Belgacom situatie al zo'n kabel moet liggen hebben. Of staat je Belgacom modem/router naast die PC ?
      Er zal wel een oplossing uit de bus komen...

      PS ook na een router kan je internetprovider perfect te weten komen hoeveel PC's in je netwerk zitten. Maar ik ken er wel geen die zich daarmee bezighouden...
      Last edited by polleke_cgc; 8 februari 2010, 17:47.
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #33
        Re: diamondshake-->maximum 1pc draadloos??

        Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
        De switch die telenet plaatst moet blijven zitten, anders werkt je digicorder niet (deze ontvangt enkel al zijn gegevens als deze via een switch of hub aangesloten is op de kabelmodel, via een router niet (ik spreek uit ondervinding). Je kan hierdoor geen opnames een week vooruit meer programmeren enzo
        Ik heb hier de switch weggedaan en vervangen door mijn eigen router met WLAN-mogelijkheid. Geeft totaal geen probleem hoor...

        De switch van telenet heb ik elders in huis gebruikt om 1 netwerkkabel weer op te splitsen naar enkele uitgangen (NAS, andere pc, ...).
        - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

        Comment


        • #34
          Re: diamondshake-->maximum 1pc draadloos??

          Oorspronkelijk geplaatst door Thomasho Bekijk bericht
          Ik heb hier de switch weggedaan en vervangen door mijn eigen router met WLAN-mogelijkheid. Geeft totaal geen probleem hoor...

          De switch van telenet heb ik elders in huis gebruikt om 1 netwerkkabel weer op te splitsen naar enkele uitgangen (NAS, andere pc, ...).
          Ik zou toch maar eens zien of uw digibox/corder een juist ip heeft gekregen en of je bijvoorbeeld de tvgids van volgende week kan opvragen ;-)
          Uw digibox/corder heeft namelijke een ip nodig dat rechtstreeks uit de telenet modem komt en dus ook op HUN netwerk moet zitten.
          Als jij jouw router met switch voor uw digibox/corder gaat plaatsen krijgt uw digibox/corder een ip dat gegenereerd is door de DHCP van uw router.. Een intern IP dus.
          Kans is groot dat dit problemen zal opleveren.
          Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

          Comment


          • #35
            Re: diamondshake-->maximum 1pc draadloos??

            Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
            Het zal inderdaad een ADSL Modem zijn. Maar een kabelmodem hebben wij al aangezien wij voor onze TV, Telenet hebben. Met een Digicorder weliswaar, geen HD, maar dat zouden we dan ook veranderen. Ik versta hieruit dus dat onze huidige router voor zijn routergedeelte nog bruikbaar is.
            Maar volgens mij is er nog een probleem. De modem van Telenet is in onze garage geïnstaleerd waar de kabel binnenkomt. Waar onze vaste computer staat is er geen contactdoos voor de kabel. Ik wil echter vermijden dat er kabels op muren moeten geplaatst worden en opnieuw gaten moeten geboord worden met opbouwdozen om onze PC te verbinden. Hoe leg ik dan contact tussen de modem in onze garage en de Router ? Moet ik die Router nu in de omgeving van de modem brengen om aan de modem aan te sluiten ? Zal er dan nog een goeie draadloze verbinding zijn naar zowel mijn PC en mijn laptop ? Het lijkt toch allemaal niet zo eenvoudig als je het vanuit je eigen situatie bekijkt...
            Wel je kan eens bekijken of je de nieuwe kabel niet in de plaats van de oude kan leggen. Ik vermoed dat er nu een telefoondraad tot aan je PC loopt. Daar stond dan waarschijnlijk de ADLS modem/router. En zo ging dat naar de PC. Dus is die telefoondraad daar nog nodig? Loopt die naar de garage? Kan je misschien de kabel verwisselen?

            Anders inderdaad de router in de garage. En inderdaad draadloos signaal neemt af met de afstand en de muren/vloeren waar het door moet. Hang af van hoe die vloeren/muren zijn gemaakt. Gewapend beton is slechter voor het signaal dan hout. Maar dan kan dan een betere sterkere router helpen. Maar het vooraf berekenen is niet zo eenvoudig. Is de huidige goed genoeg daarvoor of niet? Dat is niet eenvoudig te zeggen denk ik.
            Tot sluitertijd, Dirk

            Comment


            • #36
              Re: diamondshake-->maximum 1pc draadloos??

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Die "contactdoos voor de kabel" voor je vaste PC. Wat bedoel je daar juist mee ? Die PC heeft een ethernetverbinding nodig, geen "kabelverbinding". Telenet plaatst maar 1 modem, en dat "ethernet"-signaal wordt dan verdeeld via switch en router over de verschillende PC's/digicorders enz.
              De beste oplossing is naar die PC een ethernetkabel te trekken naar de dichtsbijzijnde router/switch. Maar een vaste PC kan je ook draadloos aansluiten (met een draadloze netwerkkaart), je kan die verbinden via het elektriciteitsnet met van die "blokjes"... Maar eigenlijk, vermoed ik dat je met je huidige Belgacom situatie al zo'n kabel moet liggen hebben. Of staat je Belgacom modem/router naast die PC ?
              Er zal wel een oplossing uit de bus komen...

              PS ook na een router kan je internetprovider perfect te weten komen hoeveel PC's in je netwerk zitten. Maar ik ken er wel geen die zich daarmee bezighouden...
              Het probleem is dat ik een ethernetkabel tot aan één van de versterkers ofwel tot aan de router zou moeten kunnen brengen en dat liest zonder te moeten boren op leidingen op de muur te moeten leggen. De router tot bij de modem in de garage brengen lijkt mij geen oplossing omdat die nu op zijn beste plaats staat, ttz boven.
              Kan/mag je die ethernetkabel door een bestaande telefoonleiding laten trekken ? Dan zou ik in ons bureau aan de PC kunnen uitkomen zonder opbouw van kabels of boorwerk. Maar je zit daar dan met je ingebouwde telefooncontactdoos ? Hoe los je dat op?
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #37
                Re: diamondshake-->maximum 1pc draadloos??

                Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                Wel je kan eens bekijken of je de nieuwe kabel niet in de plaats van de oude kan leggen. Ik vermoed dat er nu een telefoondraad tot aan je PC loopt. Daar stond dan waarschijnlijk de ADLS modem/router. En zo ging dat naar de PC. Dus is die telefoondraad daar nog nodig? Loopt die naar de garage? Kan je misschien de kabel verwisselen?
                Die telefoondraad is inderdaad nog nodig in ons bureau. (Tel. en Fax). En een ethernet verbinding in de bestaande tel. leiding zal mijns inziens niet mogelijk (geen plaats) zijn of zelfs niet mogen.
                En een draadloos signaal vanuit de garage wordt wellicht niet haalbaar (veel beton en dikke muren) aangezien de snelheid van ons signaal nu juist aanvaardbaar is, maar zeker niet schitterend.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #38
                  Re: diamondshake-->maximum 1pc draadloos??

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                  Ik dacht dat dit een ander type router was, specifiek voor Belgcomsignaal, of zijn dat dezelfde ? Ik herinner mij nog, toen ik een router ging kopen vroegen ze mij of het voor Telenet was, of vor Belgacom. Of is dit een fabeltje ?
                  Jij zit hoogstwaarschijnlijk nu met een ADSL modem-router in één en die is inderdaad niet geschikt als Telenet router, omdat je daar een telefoonlijn vanuit je ADSL filter moet inpluggen.
                  Telenet plaatst zelf een modem en van daaruit vertrekt een netwerkkabel naar een eventuele eigen router.
                  Je moet dus een "pure" router kopen zonder modem (of je zou moeten kunnen intern in je huidige gaan ontdekken waar het signaal de modem verlaat en de route binnengaat).
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #39
                    Re: diamondshake-->maximum 1pc draadloos??

                    Wie kent van Belgacom nog die groene rog, wel dit beestje aangesloten op een draadloze router die ook nog eens 6 kabelaansluitingen had, geen probleem vermits de rog alleen de router bediende die het signaal verdeeld over de in mijn geval 4pc plus een kanaalverbinding, enig probleem je limieten als je ze hebt zijn sneller bereikt, en nu die box van BG kan je zo door een andere vervangen,of uitbreiden, grt
                    https://ggpics.be/

                    Comment


                    • #40
                      Re: diamondshake-->maximum 1pc draadloos??

                      Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
                      Beetje onduidelijk, hier zie ik toch dat je met computers online kan ...
                      klopt, expressnet XL is met 4 pc's.
                      had ik over 't hoofd gezien.

                      Comment


                      • #41
                        Re: diamondshake-->maximum 1pc draadloos??

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                        Ik dacht dat dit een ander type router was, specifiek voor Belgcomsignaal, of zijn dat dezelfde ? Ik herinner mij nog, toen ik een router ging kopen vroegen ze mij of het voor Telenet was, of vor Belgacom. Of is dit een fabeltje ?
                        Pol, de "belgacom" router heeft een ADSL modem ingebouwd. Deze voor Telenet heeft enkel een RJ-45 aansluiting (WAN) die je op de telenet kabelmodem aansluit. De "belgacom"-versie gaat met een RJ-11 (telefoonplug) naar je telefoonaansluiting. Vandaar dat je een specifiek model nodig hebt.
                        Een vriend wist nog niet of hij bij ADSL ging blijven. Hem heb ik een modem voor kabel aangeraden en een losse ADSL-modem met RJ-45 aansluiting aangeraden, zodat hij bij omschakeling naar Telenet, enkel zijn ADSL-modem moest afkoppelen.

                        Comment


                        • #42
                          Re: diamondshake-->maximum 1pc draadloos??

                          dat Telenet - Belgacom is omdat er routers zijn die aan de WAN zijde (de kant aan naar het internet) een ADSL aansluiting.
                          Zoals bvb. de DG834G van Netgear. Die is TEGELIJKERTIJD modem, LANrouter en AP voor WLAN. Een router an sich maakt niks uit, die heeft een RJ-45 ethernet aansluiting... terwijl bij een modem een RJ-11 telefoonaansluiting zit. De modem komt eerst, zelfs bij Telenet, dan volgt de router / switch. Bij een Telenet aansluiting krijg je al snel een switchke in de aansluiting, bij Belgacom (of ansluiting via telefoonnetwerk) heb je een ADSL-modem nodig, of evt. zelfs nog een gewone analoge modem...
                          Allez, nu duidelijk?
                          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                          www.musicinframe.be

                          Comment


                          • #43
                            Re: diamondshake-->maximum 1pc draadloos??

                            even wat moeilijk doen..

                            sinds midden december worden alle nieuwe klanten (met draadloos geboekt uiteraard) voorzien van een wifi-router-modem

                            deze laat onbeperkt aantal pc's toe, ongeacht het abbonement, en is ineens een router (dus geen speciale apperatuur dient aangeschaft te worden)

                            betreft dit model :

                            (

                            deze modem heeft 4 vaste kabelaansluitingen en draadloos ingebouwd (met WPA-PSK beveiligd al)
                            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                            Comment


                            • #44
                              Re: diamondshake-->maximum 1pc draadloos??

                              Ik denk Telenet pas echt in de problemen komt als ze die beperking van 2 of 4 PC's echt hard zou maken.

                              Hier in huis zijn er 6 computers, een Wii en twee iPod-touch. Alles draadloos, en proper achter een D-link router.
                              Natuurlijk kunnen ze gaan uitzoeken wat er achterhangt, maar als ze dat doen, en me verplichten een zwaarder abo te nemen, dan verliezen ze er direct één.

                              Comment


                              • #45
                                Re: diamondshake-->maximum 1pc draadloos??

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Ik denk Telenet pas echt in de problemen komt als ze die beperking van 2 of 4 PC's echt hard zou maken.

                                Hier in huis zijn er 6 computers, een Wii en twee iPod-touch. Alles draadloos, en proper achter een D-link router.
                                Natuurlijk kunnen ze gaan uitzoeken wat er achterhangt, maar als ze dat doen, en me verplichten een zwaarder abo te nemen, dan verliezen ze er direct één.
                                moet voor de grap maar is proberen hoeveel IP adressen ge krijgt bij eender welk telenet abbonement
                                Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                                Comment

                                Working...
                                X