Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Muziek van PC naar versterker, alternatief?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Muziek van PC naar versterker, alternatief?

    de Airport doet dat inderdaad uitstekend.
    Bij mij via de Macbook naar de Sony-versterker die de B&W's aansturen.
    Werkt perfect, ook voor draadloos surfen en printen...
    Groeten,
    Koen
    Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

    Comment


    • #17
      Re: Muziek van PC naar versterker, alternatief?

      Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
      Mackies zijn klasse-speakers, maar zeker geen goedkope keuze...
      Maar je zet ze niet in je living ... en het blijven plastieken bakken ... als je iets meer investeerd heb je turbosounds en die blazen de mackies weg.

      @Dide ... alternatieven, hangt van je budget en wensen af. Voor 750 euro heb je een HK audio soundhouse ... subje en 2 satelites, klinkt als een klok.
      Als het alleen om wat thuis te mixen is zou ik sowieso geen PA speakers nemen.
      Mooie monitorset is de syrincs, wederom 2.1 set of een paar rokit 6 of 8 ... 6 is opener, 8 geeft een pak meer bas (400 en 500 euro voor een paartje)
      Behringer truth monitors zijn een goedkoper alternatief.

      Dat hercules dj gebeuren is spaalgoed ... als je een deftige controller wil al dan niet met heluidskaart kijk dan naar een vestax controller of een xone2d.

      Comment


      • #18
        Re: Muziek van PC naar versterker, alternatief?

        @davitch

        Keuze is gevallen op de KRK rokits 6 (tweedehands paar voor 250 euro leek me wel OK).
        Graag hierbij nog een vraagje, aangezien je er toch veel van weet...
        a) is het een goede keuze?
        b) je spreekt van "opener", heb ik dan heel weinig bas? IK zou maar investeren in 2.1 of heb ik wel degelijk meer nodig naast de 2 speakers? Of zou je sowieso naar de 8 gaan?
        c) hoe sluit je in hemelsnaam die speakers aan? maw welke kabel heb je nodig als je weet dat het via de HiFi link moet gebeuren?
        Le talent n’existe pas. Le talent, c’est d’avoir l’envie de faire quelque chose (Jaques Brel).

        Comment


        • #19
          Re: Muziek van PC naar versterker, alternatief?

          Ik heb zelf de KRK6 ... en ik ben daar heel tevreden over. Ik gebruik ze puur als monitor om mee te dj'en en als je jezelf niet wil doof draaien moet je niet te wild gaan met het volume. 250 is een juiste prijs.

          Als je de rokit 6 en 8 naast elkaar beluistert klinkt imo de 8 doffer. De 6 klinken helderder, bas heb je natuurlijk bij de 8 meer. 2" grotere luidspreker, meer luchtverplaatsing, meer bas.
          Als je echt tekort komt kan je nog altijd een sub erbij zetten.

          RCA - XLR of Jacks rokits hebben het allemaal

          Comment


          • #20
            Re: Muziek van PC naar versterker, alternatief?

            Oorspronkelijk geplaatst door davitch Bekijk bericht
            als je iets meer investeerd heb je turbosounds en die blazen de mackies weg.
            Waarom zou je die mackies niet in een living plaatsen?

            turbosound? da's toch enkel PA ?
            Mijn foto's
            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

            Comment


            • #21
              Re: Muziek van PC naar versterker, alternatief?

              Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
              Waarom zou je die mackies niet in een living plaatsen?

              turbosound? da's toch enkel PA ?
              Die turbosounds staan ook niet in mijn living ... die staan in de garage en komen alleen buiten als er discobars geplaatst moeten worden. Hetzelfde met van die srm450s ... ga je die in je living op een stel statieven zetten.
              Je hebt misschien een tolerante vriendin, maar dat krijgt niemand verkocht thuis vrees ik.

              Comment


              • #22
                Re: Muziek van PC naar versterker, alternatief?

                Oorspronkelijk geplaatst door davitch Bekijk bericht
                Die turbosounds staan ook niet in mijn living ... die staan in de garage en komen alleen buiten als er discobars geplaatst moeten worden. Hetzelfde met van die srm450s ... ga je die in je living op een stel statieven zetten.
                Je hebt misschien een tolerante vriendin, maar dat krijgt niemand verkocht thuis vrees ik.
                Ik bedoelde wel de Mackie studiomonitors
                zoals de "Mackie HR824mk2 " of zijn goedkopere broertjes...

                Mijn luidsprekers thuis zijn trouwens groter dan die mackies die jij bedoelt (B&w DM6), en mijn vrouw vind ze prachtig
                Height including stand: 931mm - Width: 410mm - Depth: 380mm
                Mijn foto's
                Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                Comment

                Working...
                X