Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgacom - Onbeperkt internet!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Belgacom - Onbeperkt internet!

Misschien kan ik van de gelegenheid ook even gebruik maken om te melden dat je, om te weten wat je maximaal kan binnenhalen per tijdseenheid, best onderstaande berekening maakt:
    Aantal Mbit/sec. : 8 = aantal Mb/sec. (dus 1Mb is ongeveer gelijk aan 8Mbits)

Wie dit al eerder wist gelieve deze tip als onbestaande beschouwen.

Vroeger was ik ook één van die "domoren" die dacht dat Mbit quasi hetzelfde is als Mb.
    Of was ik gewoon weeral slachtoffer van gewiekste marketeers?

Dré

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
      Misschien kan ik van de gelegenheid ook even gebruik maken om te melden dat je, om te weten wat je maximaal kan binnenhalen per tijdseenheid, best onderstaande berekening maakt:

Wie dit al eerder wist gelieve deze tip als onbestaande beschouwen.

Vroeger was ik ook één van die "domoren" die dacht dat Mbit quasi hetzelfde is als Mb.
      Of was ik gewoon weeral slachtoffer van gewiekste marketeers?
      Hoewel je "in principe" gelijk hebt moet je ongeveer 10% "overhead" rekenen. 8Mb gaat een transfer van 1MB geven maar daarvan is ongeveer 900KB nuttig. De rest is de data die elk pakketje nodig heeft om te weten wat het is en waar het naartoe gaat.
      In de praktijk maakt dit niet zo veel uit maar "just is just"
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pdrke Bekijk bericht
        Zonder meer te betalen ?? volgens de site van belgacom wordt Go to favorite: 41.75€ naar 42.90€

Ander paketten dalen dan weer in prijs.

http://www.belgacom.be/private/hbsre...p?dcrName=adsl
        1,15€ per maand = zonder meer te betalen. Jaarlijks koop ik minimaal voor 15€ extra downloadvolume bij, had ik natuurlijk direct kunnen melden
        Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Onbeperkt? FUP... lees vooral de kleine lettertjes. De ISP bepaalt wat fair use is. Toch voorzichtig zijn als je grote volumes wil verzetten. (Mijn 175 GB abbo is nog steeds voldoende )
          Daarom heb ik er ook de kleine lettertjes bijgezet (én puntje twee nog es cursief).
          Idd, Fair Use Policy oftewel: zolang het niet lijkt alsof je daar thuis een serverpark staan hebt laten ze je wel met rust hoor.
          Ook buitenlandse providers, die al jaren abo's zonder limiet aanbieden, hanteren die FUP. Is ook logisch toch. Aanbod geldt ook alleen voor particulieren hé...

Zolang je niet maanden na elkaar over pakweg 300GB gaat zal je het netwerk nog wel niet overmatig belasten geloof 'k...
          Niet geschoten is altijd mis!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
            1,15€ per maand = zonder meer te betalen. Jaarlijks koop ik minimaal voor 15€ extra downloadvolume bij, had ik natuurlijk direct kunnen melden
            Dan is het voor u inderdaad voordeliger
            I love my D500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
              Als je het dan toch volledig correct wil vermelden ...
              Mb = Mbit = megabit
              MB = megabyte
              Of 1MB = 8Mb = 8Mbit

Mbit is hetzelfde als Mb.
              Voor de byte wordt hoofdletter B gebruikt, voor bit de kleine letter b.

Dan was je vroeger "quasi" slimmer dan nu!
              Ook nu is Mbit nog altijd hetzelfde als Mb en niet quasi maar helemaal.
              Last edited by VerSeg; 7 februari 2010, 04:56.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

pfff grote reclame en hoog van de toren blazen maar ik blijf wel op 4.6 Mbps zitten mijn lijn kan niet hoger gezet worden. Belgacom centrale is niet aangepast voor hogere snelheden. abonnement gaat wel 1.20 euro omhoog
                Kan er niet meer mee lachen, zal toch eens de overstap naar telenet moeten overwegen.
                Hier nog zo'n sukkelaar
                Ik zit in't zelfde schuitje.
                Ze maken maar reclame maar ze kunnen niks waarmaken.
                Digitale TV gratis zeggen ze dan.Sneller internet zeggen ze dan .

Niks, nada, nothing

Johan

Comment

pfff grote reclame en hoog van de toren blazen maar ik blijf wel op 4.6 Mbps zitten mijn lijn kan niet hoger gezet worden. Belgacom centrale is niet aangepast voor hogere snelheden. abonnement gaat wel 1.20 euro omhoog
                  Kan er niet meer mee lachen, zal toch eens de overstap naar telenet moeten overwegen.
                  Volgens wat ik heb gehoord is het de bedoeling dat tegen eind maart alle centrales worden aangepast naar VDSL, dan zou de snelheid dus ook flink omhoog moeten gaan.

Bij de vorige aanpassing (ik ben bij Scarlet) kreeg ik ook een nieuwe ADSL modem (die geregeld haperde) en was de snelheid ook niet merkbaar hoger.

In december is er hier dan een VDSL modem geinstalleerd, samen met digitale TV, en nu heb ik veel sneller internet + digitale tv voor maar 50 euro per maand (daar zit ook het telefoonabonnement in met gratis bellen naar een andere vaste lijn tijdens de daluren, en het gsm abonnement waarvoor ik gewoon betaal wat ik verbruik).
                  Scarlet levert hetzelfde als Belgacom, maar dan wel tegen een lagere prijs.

De downloadlimiet is 100GB per maand, en dat is voor mij op dit ogenblik ruim voldoende.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Dat wist ik op voorhand (tik forum ) maar eens je gëinstalleerd bent heb je geen service meer nodig, als er later ooit eens problemen zijn zien we wel, maar nu al 1.5j zonder problemen. Over de middag zijn ze wel snel bereikbaar tss 12-13u. Dus voor het moment heel tevreden met Dommel Homeconnect met telefonie, enkel de prijzen mag iedereen wat verlagen op Europees niveau, misschien €30 ipv €50/mnd.

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                    maar geen deftige service bij die mannen
                    ik kan daarvan meespreken, wegens het hosting bij dommel van een vrij grote site
                    tijdens het weekend krijg je daar dus al niemand te pakken voor een probleem op te lossen
                    Geen idee, nog nooit geen briefje in m'n bus gehad noch verbindingsproblemen.
                    Tickets moet je niet sturen, gewoon es bellen over de middag.
                    Sommigen hebben bij Telenet facturen van €80 in totaal door extra volume, laat maar zitten
                    Scarlet spreekt me niet aan, goede advertenties met goedkope prijzen om klanten te lokken, maar veel kleine lettertjes, ziet er tricky uit.

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Dat is ook niet onbeperkt zoals jij dat wil verstaan, dat is onbeperkt zoals "zij" dat willen verstaan.

Als jij meer gaat verbruiken dan de gemiddelde klant, dan krijg je ook een briefje of mailtje met het verzoek je downloadgedrag wat aan te passen ... soms krijg je niets maar merk je "toevallig" plots veel onderbrekingen of vertragingen op.
                    En daarbuiten is de gemiddelde responsetime tussen de 6 à 8 maand.
                    Last edited by 2010; 7 februari 2010, 13:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
                      Yep, hier ook van dat...

In de mailbox een bericht dat ik automatisch van Internet Go naar Internet Favorite ga met hogere down- en upload snelheden, groter volume tot 75gig zonder meer te betalen That's the way to go
                      Wij hebben momenteel ook Internet Go, dat vanaf 1 maart (ongevraagd) omgezet wordt in Internet Favorite. Het tabelletje in de mail geeft de verbeteringen aan (idd van 25GB naar 75GB).
                      Maar de eerste regel tekst onder het tabelletje gaat als volgt:
                      Met deze verbeteringen is uw Belgacom internetaansluiting helemaal klaar voor de toekomst. En dat voor slechts € 1,15 extra per maand.
                      D'er is dus wel degelijk een meerprijs.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Mb = Mbit = megabit
                        MB = megabyte
                        Of 1MB = 8Mb = 8Mbit

Ja, helemaal juist. Misschien had je gewoon kunnen zeggen dat dréten gemist was met z'n afkorting voor megabyte: mét hoofdletter 'b', dus MB i.p.v. Mb

Wat de rest betreft had dréten helemaal gelijk: verbindingssnelheid wordt uitgedrukt in Mb (megabit dus) en één byte is acht bit. Die 'overhead' waar on4bam van spreekt, het pakketgedeelte dat voor de gebruiker nutteloos is en enkel het pakket stuurt is ook helemaal juist. Om gemakkelijk te rekenen kan je dus de verbindingssnelheid delen door negen. (8 voor de bit-byte omzetting en +1 voor de overhead)

Een verbindingssnelheid van 20Mb/s geeft je dus de theoretische mogelijkheid om ( 20 / 9 = ) ongeveer 2,2MB te ontvangen per seconde. Wat toch mooi is hé

Ik weet niet waar de centrale hier in de buurt staat (Brugge) maar ik kan regelmatig downloaden aan ong. 1,8 megabytes per seconde. ( of dus een goeie 16 Mb/s)

Comment

Ik download hier regelmatig aan 24 Mbps

Lang leve (het dure) Telenet!
                          Die 2Mbps upload van Belgacom is wel leuk meegenomen.

Telenet claimt dat zij de snelste zijn, dus zullen zijn morgen waarschijnlijk 100Mbps aankondigen, alleen zal de prijs er wel naar zijn waarschijnlijk.

+/- 25Mbps vind ik perfect qua snelheid, nu nog +/- 10Mbps up ofzo
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                            Hier nog zo'n sukkelaar
                            Ik zit in't zelfde schuitje.
                            Ze maken maar reclame maar ze kunnen niks waarmaken.
                            Digitale TV gratis zeggen ze dan.Sneller internet zeggen ze dan .

Niks, nada, nothing

Johan
                            Ik mag hopen dat ze idd ook in de minder dichtbevolkte gebieden eens werk maken van hun infrastructuur. Het is natuurlijk wél logisch dat de centrales in dichtbevolkt gebied altijd eerst zullen worden geüpgrade hé. Daarvoor hoef je geen marketing gestudeerd te hebben.

Dat de huur van decoder en het abonnement gratis zijn is natuurlijk ook een marketing-slogan. Maar voor één keer een slogan die niet liegt. Wij hadden vroeger telefoon en internet van belgacom. De prijs van het pakket met digitale tv erbij was zelfs enkele centen minder dan onze vroegere factuur. En we kregen ook gratis een nieuwe (draadloze) modem en gratis installatie van diene vdsl. En nee, dat was niet voor 'goede klanten' maar een actie voor iedereen. Ik ben de eerste om te zeggen dat 't hier té duur en té traag (komen jaren achter op andere landen) maar als 't eens goed is, klaag ik toch wat minder hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                              Ik download hier regelmatig aan 24 Mbps

Lang leve (het dure) Telenet!
                              Die 2Mbps upload van Belgacom is wel leuk meegenomen.

Telenet claimt dat zij de snelste zijn, dus zullen zijn morgen waarschijnlijk 100Mbps aankondigen, alleen zal de prijs er wel naar zijn waarschijnlijk.

+/- 25Mbps vind ik perfect qua snelheid, nu nog +/- 10Mbps up ofzo
                              Ik denk dat belgacom idd bijna tegen zijn limiet aan zit op z'n kabeltjes. Telenet zal altijd wel sneller blijven denk'k. (tenzij belgacom overal glasvezel gaat komen leggen, maar we weten wat de kans daartoe is hé )

Comment

Mb = Mbit = megabit
                                MB = megabyte
                                Of 1MB = 8Mb = 8Mbit

Was dat nu echt nodig....purist

Comment

Working...
                                X