Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel stroomadapters heeft u.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoeveel stroomadapters heeft u.

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Op die manier verbruik je al stroom zonder dat er een toestel op het stopcontact aangesloten is. Een transformator verbruikt ook stroom als die gewoon op het net aangesloten is (dat is de reden waarom adapters ook warm worden als het toestel dat ermee gevoed wordt niet ingeschakeld is).
    De schakelende voedingen hebben een kleiner stroomverlies, het rendement onder belasting is ook veel hoger dan bij een andere gestabiliseerde voeding. Die adapters haal je er zo uit als er een paar naast elkaar in een stekkerblok zitten, want die worden veel minder warm.
    Ik gebruik een stekkerblok met schakelaar, zo kan ik alle adapters uitschakelen als de computer uit staat. De adapters van de draadloze telefoon en de modem (die heb ik ook nodig voor de telefoon en de tv) steken in een stekkerblok dat niet uitgeschakeld wordt.
    Onder de computertafel is het hier ook een flinke warboel van kabels...
    Tjiens?
    Ik dacht me toch te herinneren dat een transfo die niet belast wordt op desecundaire geen verbruik heeft op de primaire? Mss verwar ik het met iets anders, tzou kunnen.

Grtz
    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
    BE-Wommelgem
    .: 20D & D700 :.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
      Tjiens?
      Ik dacht me toch te herinneren dat een transfo die niet belast wordt op desecundaire geen verbruik heeft op de primaire? Mss verwar ik het met iets anders, tzou kunnen.

Grtz
      de wervelstroom en weerstand van de primaire spoel zal altijd 'n verliesstroom hebben met bijgevolg 'n verbruik.
      wervelstromen worden minimaal gehouden door de kern te lamineren.
      de weerstand van de primaire wikkeling is daar onderhevig aan.
      dit is basis elenktriek ....
      Last edited by w00ha; 6 februari 2010, 09:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
        Tjiens?

Grtz
        Hoe meer een gewikkelde trafo belast wordt hoe beter zijn cos phi wordt. En ja, hoe slechter de cos phi hoe slechter en meer je zal betalen voor je verbruik.

In bijgevoegde link zie je trouwens wat een trafo gebruikt bij nullast:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
          Hoe meer een gewikkelde trafo belast wordt hoe beter zijn cos phi wordt. En ja, hoe slechter de cos phi hoe slechter en meer je zal betalen voor je verbruik.

In bijgevoegde link zie je trouwens wat een trafo gebruikt bij nullast:
          http://www.olino.org/articles/2009/0...-transformator
          ik kan me vergissen maar hoe slechter je cos phi is hoe meer je verbruikt(dat klopt).
          dit moet je niet betalen dacht ik, omdat de KW meters om de tuin worden geleid door de faseverschuiving van spanning en stroom.
          dit is ook vaak de misrekening die veel installateurs maken bij sectie kabel bij TL verlichting in grotere ruimtes.
          meestal zijn de leidingen op theoretisch verbruik berekend , zonder rekening te houden met de cos phi (staat vermeld op de balast)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
            ik kan me vergissen maar hoe slechter je cos phi is hoe meer je verbruikt(dat klopt).
            dit moet je niet betalen dacht ik, omdat de KW meters om de tuin worden geleid door de faseverschuiving van spanning en stroom.
            dit is ook vaak de misrekening die veel installateurs maken bij sectie kabel bij TL verlichting in grotere ruimtes.
            Wat TL verlichting betreft is het daarom ook verplicht door de stroomleverancier dat er en bij meer lampen armaturen vanwege de faseverschuiving een condensator is in gebouwd die het verschil opheft.
            Enkel lamp armaturen in grote gebouwen moeten om en om voorzien zijn van een condensator.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
              Wat TL verlichting betreft is het daarom ook verplicht door de stroomleverancier dat er en bij meer lampen armaturen vanwege de faseverschuiving een condensator is in gebouwd die het verschil opheft.
              Enkel lamp armaturen in grote gebouwen moeten om en om voorzien zijn van een condensator.
              dat klopt en bij natriumverlichting zit er standaard in iedere armatuur 'n condensator in.

Comment

Working...
              X