Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vanavond topper RSCA-Club

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vanavond topper RSCA-Club

Tackles met het gestrekte been of die nu bal raken of niet , of die nu been raken of niet , de enig juiste bestraffing is ROOD .
    Stel u maar eens even voor dat het uw zoon is ! Iedereen die een zoon heeft die het zover heeft gebracht weet wat voor opofferingen daar aan vooraf zijn gegaan .
    Misschien kunnen we nog iets uitvinden zoals bij ijshockey ; Teveel van uwen dikke gaan maken bij de scheids --> 5 minuten van het veld
    Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
    http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
      Reglement is reglement ! Als de scheidsrechters allemaal accuraat zouden optreden zou het voetbal héél wat aangenamer worden om naar te kijken.
      Ik lees dat een jongetje die de doodschop van Witsel live van dichtbij zag zelfs niet meer naar het voetbal wil kijken. Inderdaad, een voorbeeld voor de jeugd is héél belangrijk.
      Tom Boonen, remember, werd ook beschimpt om zijn misstap als voorbeeld voor de jeugd.
      Ik denk dat we onze voetballers, en zeker de "toppers" zeker als voorbeelden mogen beschouwen.
      Flink zo, en in het reglement staat het volgende:

Een speler, wisselspeler of vervangen speler wordt van het
      speelveld gezonden en wordt de rode kaart getoond, indien hij
      één van de zeven volgende overtredingen begaat :
      1. zich schuldig maakt aan ernstig gemeen spel
      2. zich schuldig maakt aan een gewelddadige handeling
      3. op of naar een tegenstander of een ander persoon spuwt
      4. de tegenpartij een doelpunt of een duidelijke scoringskans
      ontneemt door opzettelijk de bal met de hand te spelen
      (dit geldt niet voor de doelverdediger binnen zijn eigen
      strafschopgebied)
      5. een tegenstander die zich in de richting van het doel van de
      tegenpartij begeeft, een duidelijke scoringskans ontneemt
      door middel van een overtreding waarvoor een vrije schop
      of strafschop moet worden toegekend
      6. grove, beledigende taal of een scheldwoord gebruikt en/of
      beledigende gebaren maakt
      7. een tweede waarschuwing ontvangt in dezelfde wedstrijd
      Geen rood dus. Over gestrekte beentjes staat niks in het reglement.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht

Geen rood dus. Over gestrekte beentjes staat niks in het reglement.
        Jij hebt er dus geen probleem mee dat er met gestrekte beentjes getackeld wordt ?
        Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...

Comment

Ook Hitler laat (weeral) van zich horen. Na zijn aanval op de iPad nu een aanval op Jelle Vandamme.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
            Ook Hitler laat (weeral) van zich horen. Na zijn aanval op de iPad nu een aanval op Jelle Vandamme.
            http://www.nieuwsblad.be/video/video...at=7&subcat=39
            Wat heeft dat te maken met deze topic?
            GO ON...BE A TIGER!!!

Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

Comment

er is blijkbaar een Brugge-supporter die het beste van zichzelf heeft laten zien (of horen) door effe doodsbedreigingen te uiten aan het adres van Luc Wouters... Man man man waar gaat dat naartoe?

Op netwerksite Facebook regent het doodsbedreigingen aan het adres van de Lummense scheidsrechter Luc Wouters. Die gaf woensdag een betwistbare rode kaart aan Club-speler Vargas.

Omdat zijn gsm-nummer op het internet werd gegooid, krijgt Wouters ook haat-sms’jes bij de vleet. Zelfs het internetverkeer op het gemeentehuis van Lummen raakte donderdag door de zondvloed van haatmails verstoord.

Op Facebook goochelen ‘voetbalfans’ met etiketten als ‘matchverkrachter’, ‘dief’ en ‘sportingjood’. Ook op zijn gsm kreeg Wouters al een lading scheldproza. “Het begon al woensdag, toen ik met de auto op weg was naar huis. Het ene berichtje na het andere kwam binnen.”
              bron : het belang van limburg
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

Comment

er is blijkbaar een Brugge-supporter die het beste van zichzelf heeft laten zien (of horen) door effe doodsbedreigingen te uiten aan het adres van Luc Wouters... Man man man waar gaat dat naartoe?
                dat is er inderdaad zwaar over en heeft niets meer met voetbal te maken. als ze zo verder doen gaan de scheidsrechters massaal beginnen afhaken vrees ik
                GO ON...BE A TIGER!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
                  Jij hebt er dus geen probleem mee dat er met gestrekte beentjes getackeld wordt ?
                  Als er geen contact is vind ik rood zwaar overdreven, cfr reglement.
                  Geel moet kunnen, als er potentieel gevaar is.

Het is wel duidelijk dat er richtlijnen zijn vanuit de scheidsrechterscommissie, maar het 100% strikt toepassen van die regels en adviezen leidt enkel tot kapotgefloten matchen waarvan iedereen slachtoffer is. Een goeie scheids moet een match kunnen aanvoelen.
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

En ik die dacht dat voetbal een spel was !

Comment

Een goeie scheids moet idd een match kunnen aanvoelen, maar tegenwoordig is dat juist heel moeilijk. Want op een voetbalveld lopen tegenwoordig goeie acteurs rond die het de scheidsrechters heel moeilijk maken vind ik.
                      GO ON...BE A TIGER!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcr-boy Bekijk bericht
                        Een goeie scheids moet idd een match kunnen aanvoelen, maar tegenwoordig is dat juist heel moeilijk. Want op een voetbalveld lopen tegenwoordig goeie acteurs rond die het de scheidsrechters heel moeilijk maken vind ik.
                        Een goede acteur vond ik de oude baas van Anderlecht
                        Een sympathieke man, dat wel, die een mens graag hielp met een bakske Geuze of zo.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Een goede acteur vond ik de oude baas van Anderlecht
                          Een sympathieke man, dat wel, die een mens graag hielp met een bakske Geuze of zo.
                          hoe ging dat ook weer van de koeien op leeftijd en die grachten
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                            hoe ging dat ook weer van de koeien op leeftijd en die grachten
                            Maar Hans toch
                            Daar kon ik nog een paar blz. mee vullen.
                            Als je vergeeft en vergeet dan "wint" een deugniet 9 op 10.
                            Kan je volgen?
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                              Als er geen contact is vind ik rood zwaar overdreven, cfr reglement.
                              Geel moet kunnen, als er potentieel gevaar is.

Het is wel duidelijk dat er richtlijnen zijn vanuit de scheidsrechterscommissie, maar het 100% strikt toepassen van die regels en adviezen leidt enkel tot kapotgefloten matchen waarvan iedereen slachtoffer is. Een goeie scheids moet een match kunnen aanvoelen.
                              Maar nee ! Als ge blijft een onderscheid maken gaan die overtredingen blijven gebeuren !!
                              Slidings met het gestrekt been of noem het voeten vooruit moet je bestraffen met rood.
                              Achteraf kan de commissie de intentie bepalen en de strafmaat bepalen zoals ze nu gedaan hebben met Vargas. Het gestrekte been was er , de intensie om te kwetsen was er niet dus één speeldag ( en niet zoals nu , geen straf).
                              Pas dit consequent toe en je bent binnen de kortste keren van alle discussie verlost

Comment

Ik zal hier ook nog eens iets posten se

Twee ploegen die ik niet moet. Twee ploegen die stuk voor stuk altijd bevoordeeld worden door den arbitter. Ik ben er vroeger door mijn "vrienden" genoeg voor uitgelachen geworden. Ik supporterde voor het lokale kleine Lierse en zij natuurlijk voor het grote Anderlecht en het beruchte Brugge. Natuurlijk moest ik het meeste zwijgen want tegen zulke ploegen kon Lierse meestal niets beginnen. Ik ging elke wedstrijd zien en zij supporterden alleen in de gazet.

Vandaar mijn leedvermaak als beide clubs tegen elkaar moeten! Jongens wat een comedie!

Alé en laat de moraalridders uit het Antwerpse die voor Bruhhe of die van de hoofdstad supporteren nu maar tegencounteren met hunne commentaar.

We zullen nog wel eens lachen als het om de knikkers gaat in Europa

Comment

Working...
                                X