Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Idioten die bieden op zoekertjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Idioten die bieden op zoekertjes

    Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
    Ebay.
    ???

    Mvg.
    Robert
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

    Comment


    • #17
      Re: Idioten die bieden op zoekertjes

      Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
      ???

      Mvg.
      Robert
      Tja, via Ebay heb je meer rechten als verkoper. Zodanig dat als iemand biedt en een "winnend bod" doet... die bieder daar wettelijk niet onderuit kan.
      Op Kapazaa en 2dehands.be is duidelijk aangeduid dat dat daar niet het geval is. Waardoor je als verkoper nergens staat als je zulke pipo's aan je deur hebt hangen, helaas!

      Comment


      • #18
        Re: Idioten die bieden op zoekertjes

        Allez circulez!
        Dus als ik beslis iets NIET te kopen ben ik een PIPO... een IDIOOT.
        De vrouwen die zonder te kopen een schoenenwinkel buiten stappen zullen het waarderen .
        Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
        Oók wandelen met GPS?

        Comment


        • #19
          Re: Idioten die bieden op zoekertjes

          een mogelijke koper kan er nog wel onderuit hoor, maar krijgt hierdoor "negatieve feedback", en ik kan als verkoper dan weer instellen dat mensen met meer dan x negatieve feedbacks niet mogen bieden op mijn item.

          het kost wat meer, maar je krijgt er ook een en ander voor in de plaats. ik zou in het geval van kapaza en tweedehands.be niet gerust zijn om iets op te sturen naar verre oorden, en bij ebay durf ik dat wel (paypal protection/insurance, en hun geschillensysteem werken redelijk goed)

          ik heb 2 keer namaak gekocht op ebay (imitatie kingston usb stick van 64gb, en een imitatie lowepro rugzak), en heb telkens mijn geld terug gehad zonder het te moeten terugsturen, binnen ongeveer 2 weken.
          Mijn foto's
          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

          Comment


          • #20
            Re: Idioten die bieden op zoekertjes

            Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
            Allez circulez!
            Dus als ik beslis iets NIET te kopen ben ik een PIPO... een IDIOOT.
            als je niet wilt kopen moet je niet bieden.
            Mijn foto's
            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

            Comment


            • #21
              Re: Idioten die bieden op zoekertjes

              Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
              als je niet wilt kopen moet je niet bieden.
              Je vergeet wel fijntjes mijn laatste zinnetje in je quote !
              Mag een bieder zich met andere woorden NOOIT MEER bedenken?
              Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
              Oók wandelen met GPS?

              Comment


              • #22
                Re: Idioten die bieden op zoekertjes

                Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                Tja, via Ebay heb je meer rechten als verkoper. Zodanig dat als iemand biedt en een "winnend bod" doet... die bieder daar wettelijk niet onderuit kan.
                Op Kapazaa en 2dehands.be is duidelijk aangeduid dat dat daar niet het geval is. Waardoor je als verkoper nergens staat als je zulke pipo's aan je deur hebt hangen, helaas!
                Heb je als koper niet het wettelijk recht van een koop op te zeggen? Ik dacht van wel. En heb je dan het recht deze te "schorsen"? Dan sta je volgens mij boven de wet en is dus niet wettelijk. Begin maar te processen. Ik ken dan in elk geval de winnaar(s).

                Topic starter heeft wel gelijk zich misnoegd te voelen, maar zal daar weinig kunnen aan doen.

                Mvg.
                Robert

                PS.
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                Comment


                • #23
                  Re: Idioten die bieden op zoekertjes

                  Hij stond HIER te koop en je hebt dit topic laten sluiten !!!
                  Als je kijkt wat je er voor krijgt zou ik hem niet wegdoen.Knap machien,flitsen tot op 1/500.
                  'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Idioten die bieden op zoekertjes

                    Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                    Hij stond HIER te koop en je hebt dit topic laten sluiten !!!
                    Als je kijkt wat je er voor krijgt zou ik hem niet wegdoen.Knap machien,flitsen tot op 1/500.
                    Inderdaad, omdat er ook toen een of andere pipo zich eerst aanmelde als koper... en toen de "deal" bijna rond was... je mag eens raden.

                    Dus mijn antwoord hierboven dat het alleen kapazaa en 2dehands.be was... dat was fout! Ook hier op BD zijn er zo'n pipo's jammer genoeg.

                    Kijk, het enige wat ik wilde zeggen was dat als je eigenlijk geen interesse hebt in iets, je de verkoper ervan ook niet moet lastigvallen met een bod. Denk eerst goed na voor je iets wil kopen en doe daarna een bod.

                    Eerst gedaan en dan gedacht heeft al menigeen tranen gebracht! Spijtig genoeg is het vooral de brave mens die iets probeert te verkopen in dit geval die met de tranen zit.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Idioten die bieden op zoekertjes

                      Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                      een mogelijke koper kan er nog wel onderuit hoor, maar krijgt hierdoor "negatieve feedback", en ik kan als verkoper dan weer instellen dat mensen met meer dan x negatieve feedbacks niet mogen bieden op mijn item.

                      het kost wat meer, maar je krijgt er ook een en ander voor in de plaats. ik zou in het geval van kapaza en tweedehands.be niet gerust zijn om iets op te sturen naar verre oorden, en bij ebay durf ik dat wel (paypal protection/insurance, en hun geschillensysteem werken redelijk goed) ...
                      Luister naar deze mens, want ik heb ook goede ervaringen met eBay.

                      Een paar centiemen onkosten scheelt zich een hele hoop ergernissen.
                      Vriendelijke groet,

                      Jos

                      Comment


                      • #26
                        Re: Idioten die bieden op zoekertjes

                        Tja zo heb je verkopers ook hoor...
                        Had een tijdje terug via BD contact opgenomen met iemand die een D300 te koop had staan.
                        Op de eerste e-mail reageerde hij nog (hoeveel clikcs had het toestel, prijs bespreekbaar,...) toen ik vroeg van waar hij was reageerde hij niet meer ...
                        Racing Pics
                        Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Idioten die bieden op zoekertjes

                          Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                          Je vergeet wel fijntjes mijn laatste zinnetje in je quote !
                          Mag een bieder zich met andere woorden NOOIT MEER bedenken?
                          Jij moet je hand eens omhoog steken op de openbare verkoop van een huis

                          ik gokte wel eens op 2 paarden op ebay, en soms had net iets meer gewonnen dan ik geplanned had (2 keer dezelfde lens voor een relatief lage prijs), tjah, daar kan je (zonder aan repuratie te verliezen) dan niet onderuit, en betaal je mooi, en verkoop je terug door.
                          Last edited by RikH; 2 februari 2010, 21:19.
                          Mijn foto's
                          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                          Comment


                          • #28
                            Re: Idioten die bieden op zoekertjes

                            Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                            Jij moet je hand eens omhoog steken op de openbare verkoop van een huis
                            Dat bedoel ik dus Eerst nadenken, dan bieden. Niet andersom liefst

                            Comment


                            • #29
                              Re: Idioten die bieden op zoekertjes

                              Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht

                              ik gokte wel eens op 2 paarden op ebay, en soms had net iets meer gewonnen dan ik geplanned had (2 keer dezelfde lens voor een relatief lage prijs), tjah, daar kan je (zonder aan repuratie te verliezen) dan niet onderuit, en betaal je mooi, en verkoop je terug door.
                              Ik was op de site van Kapaza op zoek naar een kinderpark (vr kleindochterke op komst om in te slapen).
                              Dit evenwel zonder goed te kijken waar het was. Ik kreeg een bericht dat ik de gelukkige koper was.
                              Daarna zag ik pas dat het park zich in De Panne bevond. Ik woon daar zo'n kleine 180km vandaan.
                              Wat heb ik gedaan? Samen met mijn vrouw zijn wij het park gaan halen en er een mooi dagje kust van gemaakt.
                              Ik vind : bieden doe je enkel om te kopen en nadien moet je niet gaan terugtrekken.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Idioten die bieden op zoekertjes

                                Ik heb het op dit forum ook al meegemaakt.

                                Er staat een lens te koop, je mailt, stuurt PB's en geen reactie.
                                Een beetje later staat er in het zoekertje dat er te veel onozele bieders zijn, en dat alles naar ebay verhuisd is. De waarheid was waarschijnlijk dat de prijs hier te laag lag, en de verkoper ondertussen gezien had op ebay dat de prijzen hoger gingen...

                                Op ebay heb ik ook al meegemaakt dat een verkoper zich terugtrekt, nog voor de bieding afgelopen is.

                                Ik ben eigenlijk ook tevreden over ebay. Als verkoper nooit problems gehad, als koper tot nu toe, éénmaal een levering die 6 weken op zich liet wachten zogezegd omdat de verkoper ziek was, en een goedkoop gadget uit China wat eerst niet werkte, en waar ik na een paar mailtjes toch een vervanger voor kreeg. Op 50 transacties vind ik dat niet slecht!

                                Comment

                                Working...
                                X