Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gratis HD Digicorder.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gratis HD Digicorder.

Goedkoper wordt het waarschijnlijk niet echt. De btw op de kabelaansluiting gaat wel naar beneden, maar iedereen vergeet er bij te vertellen dat naast het digitaal abonnement ook nog eens een bedrag (iets van 13 euro of zo) betaald moet worden voor copyrightrechten.
    Filip

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
      Ik heb de Digicorder zopas getest op een telenetkabel.
      Er komt een melding "geen smartcard geplaatst".
      Alleen voortgaan op officiële info van Telenet en niet wat sommigen "denken" dat het zal zijn.

Er staat wel degelijk info op de website van Telenet wat je moet doen als je een tweedehandstoestel koopt, het is wel wat zoeken maar het staat er.

Wat is een smartcard?
      Om Digital TV te kijken heb je een smartcard nodig.

In de doos van je (HD) Digibox, (HD) Digicorder zit altijd een smartcard inbegrepen wanneer je dit via een officieel Telenet-kanaal neemt. (Telenet verdeler, Telenet Center, online bestellen via www.telenet.be, ...)

Het serienummer van je Digital TV-decoder en het smartcardnummer zijn aan mekaar gekoppeld en dienen bij mekaar te blijven.

Plan je een tweedehands-toestel van iemand over te nemen?
      Let er altijd goed op dat de bijhorende smartcard aanwezig is.

http://onlinesupport.telenet.be => Televisie => Eerste hulp => Smartcard & afstandsbediening => Wat is een smartcard?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
        Je kan die ook KOPEN.
        En ik kan me echt niet inbeelden dat het VERBODEN zou zijn bvb zo'n toestel TWEEDEHANDS te kopen (of te krijgen in jou geval) en die dan te laten activeren. Als Telenet daarover problemen zou maken... dan denk ik toch dat ze geen wettelijke poot hebben om op te staan.
        Natuurlijk ga je daar geen info over vinden op hun website want dan praten ze tegen hun eigen winkel.
        Een officiële dealer van een automerk zie ik je ook nog niet wandelen sturen als je onderhoud komt laten doen omdat je een wagen tweedehands bij een particulier kocht.
        voor zover ik weet kan je Geen HD digirecorder kopen van Telenet
        je kon tot een tijdje geleden wel de gewone digirecorder van telenet kopen, maar Geen HD-digirecorder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
          Een netwerkverbinding is IMHO geen MUST om een update te doen, noch om de TV-gids te raadplegen.
          Zonder netwerkverbinding heb je normaal een TV-gids voor 2 dagen, met netwerkverbinding voor 10 dagen.
          Was toch zo enkele maanden geleden, toen mijn powerline defect was kreeg ik ook maar twee dagen te zien en na vervanging terug 10 dagen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

VerSeg,
            Waarom moeten we toch altijd een beetje zoeken naar info in het voordeel van de kleine consument?

Comment

VerSeg,
              Waarom moeten we toch altijd een beetje zoeken naar info in het voordeel van de kleine consument?
              Geef mij een voorbeeld van een fabricant dat zegt wat je moet doen met tweedehandsmateriaal.
              Staat er op de site van bijvoorbeeld Sony hoe je een tweedehands AV-versterker moet resetten? Neen, enkel in de gewone handleiding staat dit en daar moet je ook naar zoeken.
              Staat er op de website van Nokia duidelijk wat je moet doen met een tweedehands GSM?
              Staat er in de handleiding van je wagen waar je allemaal moet op letten als je hem tweedehands koopt? Neen, die info moet je zelf zoeken.

Waarom dreigen ze direct met oneerlijke praktijken en processen als het om Telenet gaat?
              Gewoon om met de hoop mee te doen ... niemand kan blijkbaar nog eens een gewone vraag stellen en het minste dat iets niet direct gevonden kan worden of het antwoord staat hem niet aan wordt er gedreigd.

De TS heeft hier een gewone vraag gesteld ... blijkbaar moeilijk om daar een gewoon antwoord op te geven zonder Telenet weer te moeten afbreken (algemeen en niet uw laatste reactie).
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

VIM,
                Ik ben een beetje bang dat telenet mijn eigen Digicorder niet zal willen activeren, aangezien deze enkel voor 8 euro te huur is bij telenet.
                Jawel hoor. Heb een oude digicorder van telenet aan mijn ouders gegeven. Zij rekenen wel eenmalig 50 euro aktivatiekost aan dacht ik en beschouwen dit als een tweedehads toestel.

-c

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  De TS heeft hier een gewone vraag gesteld ... blijkbaar moeilijk om daar een gewoon antwoord op te geven zonder Telenet weer te moeten afbreken (algemeen en niet uw laatste reactie).
                  Verseg, dat was de TS...

@TS: je hebt gewoon een kabelabonnement nodig bij Telenet, wat je +/- 13€ per maand kost. Digitaal verlaagt je BTW, maar dat zit er al in verrekend, echt veel levert dat niet op.

Een/de smartcard zoeken, en bij Telenet activeren. Kost je nog eens 50€ momenteel. Dan heb je je digicorder up and running, met een kabelabonnement (geen tv-abonnement) van rond de 13€.

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                  [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                  Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Dat ik weet zijn de digicorders van Telenet ook te koop, wij hebben hier de afgelopen maanden zelfs nog reklame gehad over de HD digicorder die te koop was voor €99 inplaats van €199.
                    (komt er misschien een nieuwe uit omdat ze die actie doen?)
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

8€ huur per maand voor een toestel dat in massa wordt ingekocht aan ongeveer 40€.
                      Dat brengt beter op dan eenmalig verkopen aan 99€.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                        Dat ik weet zijn de digicorders van Telenet ook te koop, wij hebben hier de afgelopen maanden zelfs nog reklame gehad over de HD digicorder die te koop was voor €99 inplaats van €199.
                        dat zal wel dan over de HD digibox geweest zijn en niet de HD digirecorder
                        ik heb er vorig jaar zelf achter geïnformeerd en een HD digirecorder kan je enkel huren

Comment

Deze reklame loopt nog steeds op TV, maar het gaat niet om een digicorder, maar om een Digibox.
                          Last edited by Guest42; 3 februari 2010, 16:45.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                            Verseg, dat was de TS...
                            Inderdaad ... maar alles lezen hé ... een zin heeft een begin maar ook een einde.

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Deze reklame loopt nog steeds op TV, maar het gaat niet om een digicorder, maar om een Digibox.
                            Tot op heden heb ik dat ook enkel over de Digibox gezien, nog nooit over de Digicorder. Bij mijn weten is de HD Digicorder ook alleen te huur.
                            Er was sprake dat deze ook te koop zou komen maar veel hebben we daar niet meer van gehoord.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Notex,
                              Weet je dat uit betrouwbare bron of is het een ruwe schatting?

Comment

Ben je zeker dat het een HD is ?
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X