Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Skoda Superb Combi

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Skoda Superb Combi

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Mijn Mercedes A 160 (2000cc diesel) heeft een gemiddeld verbruik van 5,5 L/100Km.
    Dit is meest stadsverkeer, op de snelweg tegen 120Km/h verbruik die dan 4,5L/100Km.
    Vreselijk verschil met mijn vorige auto een Mazda 323F TRSi (1800cc benzine) die een gemiddeld verbruik had van 12,50L/100Km.

Grtz, RF
    Hier met mijn Mercedes C (nieuw model 2147cc en 163 din pk) een werkelijk gemengd verbruik van 6,8 liter, tewijl de computer 6,4 aangeeft.

laagst te halen verbruik is 5,1 l/100Km dat bij een constante snelheid van ongeveer 100 Km/h en op een lang traject.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maMarina Bekijk bericht
      Even ertussen komen - ze doen er toch echt bijna allemaal wel eer aan...
      Mijn fabia rijdt weliswaar superzuinig (ik zit aan ong. 4 liter) maar iedereen die zo'n wagen heeft gehad (in mijn kring) was er ook snel weer vanaf. Geld ook voor de superb versies... Alles gaat wel erg snel kapot...
      Technisch is Skoda (toch sinds het in de VW groep zit) gewoon volkswagen. De octavia staat op het platform van de golf, de superb op het platform van een "uitgelengde" passat. Qua betrouwbaarheid zijn ze dus identiek.
      Dat "alles" dus snel kapot gaat, lijkt me eerder twijfelachtig... Zeker als je er recente betrouwbaarheidstesten bijhaalt.
      Groeten,

Polleke

Comment

Ik begin toch meer en meer overtuigd te geraken van deze wagen, aankoop zal natuurlijk ook wat afhangen wat mijn huidige wagen ( Hyundai Santa Fe 2.2 Diesel 08/2007) nog opbrengt, die is amper 2.5 jaar oud maar iedereen wil deze natuurlijk zo goedkoop mogelijk aanschaffen terwijl ik deze zo duur mogelijk probeer te verkopen
        Moest ik minder km's doen zou ik deze houden maar 35000 km/jaar aan bijna 10l/100 km of 5 à 6 l/100 km maken een deftig verschil.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Technisch is Skoda (toch sinds het in de VW groep zit) gewoon volkswagen. De octavia staat op het platform van de golf, de superb op het platform van een "uitgelengde" passat. Qua betrouwbaarheid zijn ze dus identiek.
          Dat "alles" dus snel kapot gaat, lijkt me eerder twijfelachtig... Zeker als je er recente betrouwbaarheidstesten bijhaalt.

Klopt, zie hier de statistieken van de Duitse Wegenwacht (betreft wel Octavia ipv Superb): http://www1.adac.de/images/25797_tcm8-250130.pdf
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik heb een Skoda Octavia, nu 4 jaar. In december heb ik wat mankementen gehad, 3 lampjes kapot kort achter elkaar
            Verbruik 5.5l/100km, stadsverkeer
            Volgende wagen zal weer een skoda zijn. Octavia of superb combi.
            Ik ben zeer tevreden.
            Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Ik begin toch meer en meer overtuigd te geraken van deze wagen, aankoop zal natuurlijk ook wat afhangen wat mijn huidige wagen ( Hyundai Santa Fe 2.2 Diesel 08/2007) nog opbrengt, die is amper 2.5 jaar oud maar iedereen wil deze natuurlijk zo goedkoop mogelijk aanschaffen terwijl ik deze zo duur mogelijk probeer te verkopen
              Moest ik minder km's doen zou ik deze houden maar 35000 km/jaar aan bijna 10l/100 km of 5 à 6 l/100 km maken een deftig verschil.
              Francis, ik denk, en ben er bijna zeker van dat je best zolang mogelijk verder rijdt met je huidige wagen. Ik vermoed, zowat rond de 80.000 km, als je hem natuurlijk nieuw hebt gekocht. Dus die wagen lijkt mij absoluut nog niet versleten. Zelfs met dit meer verbruik van 4 liter zal je, vergeleken met de aankoop van een nieuwe wagen, er goedkoper vanaf komen. Tenzij je natuurlijk eens iets anders wil
              Vroeger veranderde ik zowat om de 4 à 5 jaar van wagen. Dit was ongeveer 150.000km. De twee laatste die ik aan die km-stand heb vervangen waren Mercedes. Eigenlijk te vroeg, maar ik wou wel eens iets anders. Mijn vorige BMW had 240.000km en was 10jaar. Wel, dit was de eerste wagen die mij qua afschrijving bijna niks heeft gekost. Aankoop in 1999 : 1.350.000 Bfr - na 10 jaar verkocht voor 9.000 €.In die tijdspanne zijn er veel die al aan hun derde wagen toe zijn. Zeg dan nog dat BMW duur is...
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                Mijn vorige BMW had 240.000km en was 10jaar. Wel, dit was de eerste wagen die mij qua afschrijving bijna niks heeft gekost. Aankoop in 1999 : 1.350.000 Bfr - na 10 jaar verkocht voor 9.000 €.In die tijdspanne zijn er veel die al aan hun derde wagen toe zijn. Zeg dan nog dat BMW duur is...
                Je mag uiteraard niet een BMW met een Skoda vergelijken, maar als iedereen zoveel km's zou maken met zijn wagen in dezelfde tijdsspanne, dan zijn die auto's ook niet duur. Ik heb een Opel Vectra 1,6S gehad en daar heb ik in 12 jaar 210.000 km mee gedaan. De meeste mensen maken inderdaad die kilometers niet, maar elke moderne motor is gemaakt om 150.000 mijl mee te gaan. Probleem voor de meesten onder ons is dat die niet gemaakt kunnen worden bij niet professioneel gebruik.

Mvg.
                Robert
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Working...
                X