Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bed - Bodem - Matras

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Bed - Bodem - Matras

    Morgen worden onze nieuwe boxsprings geleverd en als je weet dat we nu al een week de matras op de laminaat hebben liggen gaan we daar zeer van genieten, zo is het toch maar hard hoor al heb ik in mijn legertijd gewoon op de vloer geslapen.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

    Comment


    • #32
      Re: Bed - Bodem - Matras

      Ik heb ooit mijn Matrassen online gekocht en ben er nog zeer tevreden over.
      Ik zou gaan voor traagschuim als ik u was.
      Traagschuim is op dit moment toch wel het beste matras dat er te koop is.

      Comment


      • #33
        Re: Bed - Bodem - Matras

        Oorspronkelijk geplaatst door wistofus Bekijk bericht
        Inderdaad, als je eens bedenkt dat je een derde van je leven in bed doorbrengt.
        Hmm, bij mij toch maar een vierde hoor.

        Anyway, wij zijn een jaar geleden overgestapt op pocketveren (met topmatras) op een regelbare lattenbodem. Gehaald bij ....Ikea. (ja, so what)
        Toch gegaan voor het medium/harde type en ook in de wat duurdere reeksen. (de goedkope versies houden het niet uit)
        Tot nu toe (is nog maar een jaar) geen problemen mee en zalig slapen. ('k ben zelfs terug beginnen dromen, jaaaaren niet meer meegemaakt)

        Comment


        • #34
          Re: Bed - Bodem - Matras

          @katbollie,

          Slaapwel dan maar.

          groeten,
          wistofus
          Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
          iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
          Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

          Comment


          • #35
            Re: Bed - Bodem - Matras

            Ja zo te zien slapen ze ier allemaal goed.
            Graag had ik ook een vraag naar aanleiding van mijn, beginnende, zoektocht, als leek, maar een nieuw Bed en matras.
            Het veel gehoorde " Boxspring " is dit eigenlijk een merk van een matrasbodem of zijn er verschillende merken die matrasbodems maken die dan eigenlijk een "boxspring" genoemd worden????

            Graag een beetje duidelijkheid alst kan.
            grts
            KjW
            Digitale groeten
            K.J.W.

            Comment


            • #36
              Re: Bed - Bodem - Matras

              Oorspronkelijk geplaatst door komjewok Bekijk bericht
              Ja zo te zien slapen ze ier allemaal goed.
              Graag had ik ook een vraag naar aanleiding van mijn, beginnende, zoektocht, als leek, maar een nieuw Bed en matras.
              Het veel gehoorde " Boxspring " is dit eigenlijk een merk van een matrasbodem of zijn er verschillende merken die matrasbodems maken die dan eigenlijk een "boxspring" genoemd worden????

              Graag een beetje duidelijkheid alst kan.
              grts
              KjW
              Een boxspring is eigenlijk niet meer dan een bak met veren in. Maar het slaapt wel zalig goed.
              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
              http://www.stevevandegaer.be

              Comment


              • #37
                Re: Bed - Bodem - Matras

                @ TS

                http://www.airdream.be/

                heb deze matras nu een acht jaar, en ligt nog hetzelfde als de 1ste dag.

                Heeft alle voordelen van een waterbed, +extra voordelen zoals geen onderhoudsprodukten nodig, weegt veel minder, bij lek ook geen miserie (lek zoeken en plakken met speciale lijm)

                ben zelf rugpatient en heb in 2004 een zware operatie gehad en kan iedereen deze matras aanraden.

                groeten, Marc
                1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

                Comment


                • #38
                  Re: Bed - Bodem - Matras

                  Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
                  @ TS

                  http://www.airdream.be/

                  heb deze matras nu een acht jaar, en ligt nog hetzelfde als de 1ste dag.

                  Heeft alle voordelen van een waterbed, +extra voordelen zoals geen onderhoudsprodukten nodig, weegt veel minder, bij lek ook geen miserie (lek zoeken en plakken met speciale lijm)

                  ben zelf rugpatient en heb in 2004 een zware operatie gehad en kan iedereen deze matras aanraden.

                  groeten, Marc
                  Intressant filmpje, maar blijf toch nog bij mijn waterbed hoor

                  Groeten,
                  wistofus
                  Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
                  iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
                  Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

                  Comment


                  • #39
                    Re: Bed - Bodem - Matras

                    Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
                    @ TS

                    http://www.airdream.be/

                    heb deze matras nu een acht jaar, en ligt nog hetzelfde als de 1ste dag.

                    Heeft alle voordelen van een waterbed, +extra voordelen zoals geen onderhoudsprodukten nodig, weegt veel minder, bij lek ook geen miserie (lek zoeken en plakken met speciale lijm)

                    ben zelf rugpatient en heb in 2004 een zware operatie gehad en kan iedereen deze matras aanraden.

                    groeten, Marc
                    Zéér interessant.
                    Bedankt voor de link.
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #40
                      Re: Bed - Bodem - Matras

                      Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
                      @ TS

                      Airdream, heerlijk slapen zonder pijn. Het regelbare slaapsysteem

                      Interessant, Marc! Maar moet ik me daar een luchtpomp bij voorstellen die heel de nacht staat te brommen of regelmatig aanslaat? En wat als je een onverwarmde slaapkamer hebt, is dat geen ijskoude lucht die je in (warme) bedje pompt?

                      Willy
                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • #41
                        Re: Bed - Bodem - Matras

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                        Interessant, Marc! Maar moet ik me daar een luchtpomp bij voorstellen die heel de nacht staat te brommen of regelmatig aanslaat? En wat als je een onverwarmde slaapkamer hebt, is dat geen ijskoude lucht die je in (warme) bedje pompt?

                        Willy
                        Vroeg ik me ook af
                        Hoe zit het dan met de verwarming?

                        Groeten,
                        Wistofus
                        Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
                        iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
                        Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

                        Comment


                        • #42
                          Re: Bed - Bodem - Matras

                          Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
                          Zijn er hier nog mensen die op deze matras slapen?

                          Mvg,
                          Steven

                          Comment


                          • #43
                            Re: Bed - Bodem - Matras

                            Als je de man volledig laat uitspreken lijkt het zeer mooi, maar hij vernoemd geen echte prijs; 0,25€/nacht is nogal een rare benadering...
                            Hier zie je iets dergelijks dat ook gebaseerd is op het systeem van de communicerende vaten :http://www.dorsoo.be/nl/
                            Persoonlijk en als kinesist heb ik een beetje problemen met het binnenwerk van de airdream. Dat opblazen en leeglaten naargelang het gewicht van de slaper lijkt mij nogal wat gemakkelijk uitgelegd. De realiteit zal wel wat anders zijn en bovendien hoe meer mechaniek binnenin een matras hoe meer je op je hoede moet zijn.
                            Een goed matras is een matras waarop je goed ligt en dat je zou moeten kunnen testen zonder verplichting en dat is niet altijd gemakkelijk. Hier nog een adres waarmee ik voor wat betreft kussens (kussen op maat) soms samenwerk.http://www.medischmatras.nl/31/het-matras/ Ook 14 te testen zonder verplichting.
                            Besluit : de keuze van een matras is niet eenvoudig. Kunnen uittesten is de boodschap.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #44
                              Re: Bed - Bodem - Matras

                              30 jaar geleden toen ik nog bij een beddenfabrikant werkte werden er verschillende studies gedaan. (ze maakten ook ziekenhuisbedden)
                              Hetgeen er toen best uitkwam was een metalen of houten ondergrond met gaten voor de ventilatie, en hierop een goede verenmatras.
                              Ondertussen is de top (terug) een verenmatras.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Bed - Bodem - Matras

                                Oorspronkelijk geplaatst door Zoomb Bekijk bericht
                                Hey

                                Ik ben toe aan een nieuw bed. Tot nu toe slaap ik op een gewone lattenbodem en een gewone (ouwerwetse) matras.

                                Ikzelf ben wel wat zwaarder dan de gemiddelde mens én (zeker 's zomers) transpireer vrij veel. Ik heb dus een harde, goed ventilerende matras van doen. Maaaarrrrr....

                                Na verschillende winkels en tientallen sites bezocht te hebben zie ik door de springs de box niet meer. Een boxspring echter, is geen optie omdat ik die door z'n omvang (en de bouw van m'n woning) niet heelhuids tot in de slaapkamer krijg. Lattenbodem dus. Maar waar moet ik op letten?

                                Matras wordt pocketveren waarschijnlijk. Met latex over, geen polyether (ademt te weinig). Maar weerom, in sommige zaken (zie bvb easysleep, matrassenkoning,...) worden ook matrassen aangeprezen, met dezelfde eigenschappen -op papier- aan (veel) lagere prijzen. Is dat dan kul? Of vragen die andere zaken gewoon te veel? Iemand ervaring met sleepy-winkel?

                                Thanx en slaap zacht/hard
                                Misschien eens rechtstreeks in de fabriek gaan zien voor een matras Zoomb, ik ken wel een goed adres in W-VL. waar je rechtstreeks kan kopen, stuur PM indien interesse.

                                Comment

                                Working...
                                X