Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hertz autoverhuur via Visa betalen = slechte zet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hertz autoverhuur via Visa betalen = slechte zet

Bedankt voor jullie hulp en uitleg. Het bewijsje van de ondergrondse parking heb ik geen 7 maanden bijgehouden.....ik kan op geen enkele manier bewijzen dat ik effectief in een ondergrondse betaalparking stond .....maar ik probeer eens via Visa zelf of er geen rechtzetting mogelijk is.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Inderdaad aankaarten bij VISA, dan moet HERTZ bewijzen dat die onkosten er zijn. En VISA geeft jouw geld eerst terug. Pas nadat de bewijzen echt werden bevonden zullen zij het terug bij u komen halen.

Het zou wel eens kunnen zijn dat dat Hertz filiaal dat gewoon probeert om wat extra cash te geneneren. Want velen zullen het gewoon zo laten en niet reageren.

Dit soort praktijken gebeurt ook zonder visa. Laatst een koffie gaan drinken naast het bouwcentrum. Op de rekening was de koffie 25 cent duurder dan op de kaart. Toen we betaalden vroegen we ernaar, en was het antwoord. Oh ja dat is waar, dat staat verkeerd in onze computer en kregen we de koffies aan de betere prijs. Maar ondertussen zullen wel 80% van de bezoekers de hogere prijs betalen.

Ook in hotels krijg ik vaak minibar dingen aangerekend die ik niet heb gebruikt. En als je reklameerd dan wordt het zonder discussie direct terug afgetrokken. Als ze overtuigd waren dat ik dat had verbruikt dan was de discussie vast moeilijker.
      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
        Volgens het doc. moet je de doorgeknipte kaart op het formulier bevestigen.
        Kun je zoiets dan nog faxen??
        de originele pagina: http://www.bcc.be/index/nl_BE/508899...Betwisting.htm
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
          Bedankt voor jullie hulp en uitleg. Het bewijsje van de ondergrondse parking heb ik geen 7 maanden bijgehouden.....ik kan op geen enkele manier bewijzen dat ik effectief in een ondergrondse betaalparking stond .....maar ik probeer eens via Visa zelf of er geen rechtzetting mogelijk is.
          Zoals reeds gezegd, ga gewoon naar je bank, en leg er klacht neer, het is ook niet normaal dat ze daarmee afkomen 7 maanden na datum, en Hertz staat zeker niet op een goed blaatje bij Visa, dreig er desnoods mee je visakaart te zullen opzeggen, als ze van franchise praten, ik ben wel moeten overschakelen naar een Visa red kaart, daar is alles tot de laatste euro verzekerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Zoals reeds gezegd, ga gewoon naar je bank, en leg er klacht neer, het is ook niet normaal dat ze daarmee afkomen 7 maanden na datum, en Hertz staat zeker niet op een goed blaatje bij Visa, dreig er desnoods mee je visakaart te zullen opzeggen, als ze van franchise praten, ik ben wel moeten overschakelen naar een Visa red kaart, daar is alles tot de laatste euro verzekerd.
            Ik vind het nogal een vreemde bedoening om je bank hierin te betrekken maar soit.
            De methode die wèl werkt - hier spreekt een ervaringsdeskundige - is het formulier invullen waarnaar DirkH al naar verwees (de originele pagina: http://www.bcc.be/index/nl_BE/508899...Betwisting.htm ) en opsturen naar BCC fraude controle. Hertz in gebreke stellen en copie van ingebrekestelling bij de klacht naar BCC voegen. De ingebrekestelling van Hertz kan gewoon per mail maar voor de volledigheid stuur je je mail nog 'ns aangetekend op. De brief dient je argumenten te bevatten en je vraagt Hertz naar de copie(ën) van de boete(s). Bij ontstentenis betaal je dus niet. Leuk is ook nog te vermelden aan Hertz dat je zowel de fraude afdeling van Visa hebt ingelicht èn het ECC (zie hierna). Briefje naar het European Consumer Centre met copie ingebrekestelling van Hertz en dit ook bijvoegen bij BCC dossier. BCC zal dan het geld terugstorten in afwachting van een definitieve schikking. Veel succes ermee.

Slu !

Tjerri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
              Ik vind het nogal een vreemde bedoening om je bank hierin te betrekken maar soit.
              Zij hebben mij mijn Visakaart geleverd, en hebben alles netjes voor mij geregeld, zie #10, verder heb ik niets moeten doen, binnen een paar dagen stond het bedrag terug op mijn rekening.

Comment

Working...
              X