Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wacom Bamboo... in den Aldi!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wacom Bamboo... in den Aldi!

Ik volg Lennert. Ik had een A3 model in bruikleen, ik gebruikte die eigenlijk ook altijd in muis-mode. De polsbeweging geniet ook mijn voorkeur tov de elleboogbeweging. In heb vandaag dat pandavoer gekocht en het bevalt me reuze! Voor naukeurigheid kan je ook inzoomen. Enige nadeel, soms kom je buiten het veld en dan houdt het op, dat is een gewoonte en een goede oefening op bladcompositie... :-)
    ik zeg als leerkracht: niet doorsparen voor een grotere tenzij je intensief professioneel bezig bent.

Gr.,
    b.

Comment

kmoet er nog aan wennen natuurlijk omdat ik nog nooit zo iets gebruikt heb.....ma vind het wel leuk en m'n dochtertje ook...Ze heeft al wat zitten doodlen
      ik wil het morgen es testen op foto's.
      Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

Comment

Ik had de vorige versie en ben nu overgeschakeld op deze.
        T.o.v. de vorige versie zijn die extra toesten bovenaan misschien wel interessant, voor mij is het vooral dat de actieve oppervlakte iets groter is dan de oude versie (en dat de verhouding nu naar breedbeeld is) terwijl het tablet op zich iets kleiner is dan zijn voorganger wat bij mij goed uitkomt aangezien de vorige eigenlijk juist iets te groot was om naast het toetsenbord op de legplank te passen.
        Eerste indruk is zeker positief.

Ik gebruik ook muis (een klassieke, niet die bij de oude tablet was) en tablet door elkaar (het tablet is zelfs 'gedegradeerd' tot muismat als ik de muis gebruik) zonder problemen. Het is maar op het moment dat je met de pen op(aan) het tablet komt dat deze in actie komt.

Ik heb wel nog nooit met een groter formaat gewerkt maar vind dit formaat juist goed omdat je alles 'uit de pols' kunt bereiken.
        Groetjes,
        FilMar, Beeldbrouwer ;-)
        * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
          Iedereen die serieus met PS bezig is, haalt er u zo een!
          Ik gebruik al maanden geen muis meer, de bamboo is het enige wat vast aan de laptop hangt.
          Het voor/nadeel van het A6 formaat, is dat je bewegingen in je hand/pols zitten, ipv in je elleboog (bij grotere formaten). Persoonlijk vind ik dat fijner werken als een A4/A3.
          Ik zal wel niet serieus met PS bezig zijn: ik heb er voor mijn werk pas 14 jaar ervaring mee en zonder tekentablet. Dat ding ligt werkloos in de kast.
          Ik ben overigens van mening dat iedereen die serieus met PS bezig is niet met een laptop werkt.

Comment

Ik ben hem gaan halen en ben er tevreden over! Het is wel een beetje zoeken in het begin, maar tot nu toe geen spijt van. Of ik het véél zal gebruiken is een andere vraag...

Morgen mag ik al om een nieuwe usbhub gaan, want appel poorten op mijn iMac zitten vol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
              Ik zal wel niet serieus met PS bezig zijn: ik heb er voor mijn werk pas 14 jaar ervaring mee en zonder tekentablet. Dat ding ligt werkloos in de kast.
              Ik ben overigens van mening dat iedereen die serieus met PS bezig is niet met een laptop werkt.
              Photoshop wordt natuurlijk voor meer dingen gebruikt. Als je bvb selecties met de pentool maakt, is een muis misschien handiger. Een aflijning volgen gaat met een pen iig veel soepeler als met een muis (mits je het tablet wat gewoon wordt). Net daarom dat een pen/potlood/penseel nog steeds geen muisvorm heeft gekregen

Comment

Ik heb me dit tablet gisteren ook gehaald, echter de eerste keer dat ik zo'n ding gebruik dus ben ik helemaal niet bekend met al de functies.

Is het mogelijk om een pdf in acrobat pro rechtstreeks te ondertekenen (handtekening) met de bamboo?
                Canonian

Comment

Working...
                X