Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.
Samsung Syncmaster226BW 22' gecalibreerd met Spyder3express.
Content maar jaloers op mijn mama die een maatje groter heeft .
Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.) vroeger op dit forum bekend als wAckO
ik snap wel niet dat men aan goede fotobewerking kan doen zonder dat men de monitor calibreert ,dit gaf toch een opmerkelijk verschil met mijn samsung
ik zie dat er toch een heel aantal mensen geen schermcalibratie gebruiken.
hetgene dat je dan uitprint kan nooit dezelfde kleurweergave zijn dan op je scherm
men geeft wel +500€ en meer uit aan een scherm maar 100€ voor een calibratietoestel is te veel?
Een pc met 2x 22inch Dell UltraSharp, beide geprofileerd met EyeOne Pro en EyeOne Match 3 om de twee weken, 2e PC met 19inch Philips niet ingemeten (dient alleen om te 'netten') en een MacBook Pro 17inch ook elke twee weken met de EyeOne Pro ingemeten.
PS je calibreert een scherm niet, je meet het in en maakt een profiel
ik snap wel niet dat men aan goede fotobewerking kan doen zonder dat men de monitor calibreert ,dit gaf toch een opmerkelijk verschil met mijn samsung
hetgene dat je dan uitprint kan nooit dezelfde kleurweergave zijn dan op je scherm
men geeft wel +500€ en meer uit aan een scherm maar 100€ voor een calibratietoestel is te veel?
strange
maar dat is maar mijn gedacht ervan.
Wel, tot nu toe print ik zelf geen fotos. En de online fotos (jpgs in srgb) zien er op alle schermen waar ik mee in aanraking kom hetzelfde uit. En bij familie/kennissen, die wel mijn foto's downloaden om ze te laten printen, heb ik tot nu toe ook nog geen afwijkende resultaten gezien.
Tot nu toe zie ik dus de noodzaak van calibreren niet onmiddellijk in, voor niet-professioneel gebruik. Ik wil best geloven dat het allemaal nog beter/correcter is met calibratie, maar voor niet-professioneel gebruik voel ik niet onmiddellijk de noodzaak.
David Leemans Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr
strange
maar dat is maar mijn gedacht ervan.
19" Medion DVI, 17"Medion DVI, 19" HP DVI , 15" Eizo VGA , ( geen enkele calibratie, k'zou niet weten hoe)
Sinds gisteren vervangen door een Medion 23,6" / 60cm TFT Full HD schermpje...
enne meteen nog een vraag; hoe kan ik twee schermen op m'n PC aansluiten?
Heb ik hiervoor 2 videokaarten nodig?
"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen." Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.
Samsung SyncMaster T220 22" dus en ik vind die nog te klein.
Daarenboven werkt het meegeleverde calibratie progje niet meer onder Win7.
Volgende keer een Eizo 24".
Comment