Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afstand tot je TV ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Afstand tot je TV ?

    Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
    22" is voldoende want mijn living draait niet om de TV.
    Als 22" het formaat van uw tv is, dan ziet die er eerder uit als een grote gsm.
    Een 22" tv, vind je die trouwens terug in uw living?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #62
      Re: Afstand tot je TV ?

      Oorspronkelijk geplaatst door G.Geert Bekijk bericht
      Met de Philips LCD's heb ik geen ervaring maar voor digitale TV zullen ze zeker voldoen, het zijn tenslotte ook Full HD's. Zelf heb ik een plasma van Panasonic TX-P46G15 en die is . Ze zijn ook in 42 inch verkrijgbaar. Mijn voorkeur gaat nog steeds naar plasma dezer dagen.
      Is er met Plasma geen probleem met de zon (fel licht) ? Het is immers in een huiskamer wel eens mogelijk dat de zon er gedeeltelijk opschijnt. Ik hoor dat Plasma's daar meer last van hebben dan LCD's omwille van het blinkend scherm. Is dat zo ?
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #63
        Re: Afstand tot je TV ?

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Als 22" het formaat van uw tv is, dan ziet die er eerder uit als een grote gsm.
        Een 22" tv, vind je die trouwens terug in uw living?
        22" lijkt mij eerder iets voor een degelijk pc-scherm !

        Ik heb deze topic opgestart en toen was ik van plan om een 32" te gaan kopen. Maar door de vele reacties hier (waarvoor van harte dank) heb ik begrepen dat ik zeker groter moet gaan. Nu denk ik aan een 42". Ik heb nog even tijd want ik ben mijn living aant renoveren en pas daarna (half maart hoop ik) ga ik mij een nieuw toestel aanschaffen.

        Comment


        • #64
          Re: Afstand tot je TV ?

          Laat je niet gekmaken met de afmetingen van de tv - op een 42" zie je niet meer (evenveel pixels...)

          Comment


          • #65
            Re: Afstand tot je TV ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
            Is er met Plasma geen probleem met de zon (fel licht) ? Het is immers in een huiskamer wel eens mogelijk dat de zon er gedeeltelijk opschijnt. Ik hoor dat Plasma's daar meer last van hebben dan LCD's omwille van het blinkend scherm. Is dat zo ?
            Die hebben daar inderdaad iets meer last van, alhoewel dat ook wel weer verbeterd is tov de eerste generatie. Als voordeel hebben ze dan weer een veel beter contrast. LCD is meer grijs. Plasma is over het algemeen ook wat sneller, Beter bij panning views, zoals bij sport bijvoorbeeld. Plasma verliest wel sneller zijn lichtintensiteit.

            Als beeldkwaliteit voor jou heel belangrijk is dan is plasma beter. En die dingen heb je niet kleiner dan 40". Op lange termijn is het dus wat duurder.

            Wij hebben hier een lcd 26" TV die het vrij goed doet, maar ik zou wel graag naar een plasma overschakelen. Ik heb maar 1 hdmi aansluiting, dus wordt het tijd.

            -c

            Comment


            • #66
              Re: Afstand tot je TV ?

              Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
              Die hebben daar inderdaad iets meer last van, alhoewel dat ook wel weer verbeterd is tov de eerste generatie. Als voordeel hebben ze dan weer een veel beter contrast. LCD is meer grijs. Plasma is over het algemeen ook wat sneller, Beter bij panning views, zoals bij sport bijvoorbeeld. Plasma verliest wel sneller zijn lichtintensiteit.

              Als beeldkwaliteit voor jou heel belangrijk is dan is plasma beter. En die dingen heb je niet kleiner dan 40". Op lange termijn is het dus wat duurder.

              Wij hebben hier een lcd 26" TV die het vrij goed doet, maar ik zou wel graag naar een plasma overschakelen. Ik heb maar 1 hdmi aansluiting, dus wordt het tijd.

              -c
              Bedankt voor de klare info.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #67
                Re: Afstand tot je TV ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                Is er met Plasma geen probleem met de zon (fel licht) ? Het is immers in een huiskamer wel eens mogelijk dat de zon er gedeeltelijk opschijnt. Ik hoor dat Plasma's daar meer last van hebben dan LCD's omwille van het blinkend scherm. Is dat zo ?
                Eigenlijk valt dat best mee. In ons geval schijnt de zon 's middags een uurtje vol op het scherm en ik heb nog nooit de rolluiken of de gordijnen moeten sluiten. Een LCD zal waarschijnlijk beter presteren maar dat was voor ons geen reden om plasma links te laten liggen. Meestal zit je 's avonds te kijken.
                Last edited by G.Geert; 31 januari 2010, 22:03.

                Comment


                • #68
                  Re: Afstand tot je TV ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door G.Geert Bekijk bericht
                  Eigenlijk valt dat best mee. In ons geval schijnt de zon 's middags een uurtje vol op het scherm en ik heb nog nooit de rolluiken of de gordijnen moeten sluiten. Een LCD zal waarschijnlijk beter presteren maar dat was voor ons geen reden om plasma links te laten liggen. Meestal zit je 's avonds te kijken.
                  TV is een plasma en van de zon hebben we ook geen last ... hangt van de ligging van uw huis, de plaats van uw tv en de ramen af natuurlijk.
                  Langs de andere kant is mijn pc-scherm zoals de meesten een TFT (geen glanzend) en hier moet ik vaak de gordijnen sluiten voor de zon. Niet dat het weerkaatst in het scherm maar omdat ze mij verbindt.
                  Verder staat tv hier meestal alleen aan als het avond is en de zon al verdwenen is.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #69
                    Re: Afstand tot je TV ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Als 22" het formaat van uw tv is, dan ziet die er eerder uit als een grote gsm.
                    Een 22" tv, vind je die trouwens terug in uw living?
                    Raymond heeft daar lang geleden een goed nummer over gemaakt.
                    Nog veel plezier in uw living.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Afstand tot je TV ?

                      Ik was gisteren in Carrefour en daar staan vele tv's te spelen. Allen LCD dacht ik.
                      Die schermkes van 32" lijken dan wel erg klein.
                      Om iets of wat deftig scherm te hebben moet je volgens mij al vlug naar 40 of 42" gaan.
                      Wel vond ik spijtig dat ze daar grotendeels Samsung verkopen en geen enkele Philips.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Afstand tot je TV ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                        Ik was gisteren in Carrefour en daar staan vele tv's te spelen. Allen LCD dacht ik.
                        Wel vond ik spijtig dat ze daar grotendeels Samsung verkopen en geen enkele Philips.
                        De Carrefour bij ons heeft Samsung, Panasonic, Sony, Philips, LG, ... en natuurlijk zowel TFT als plasma voor de merken die het aanbieden.
                        Van Philips zal je niet veel plasma meer zien, die zijn daarmee gestopt.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #72
                          Re: Afstand tot je TV ?

                          ik heb ne 50", en 4 meter is veel te ver om van je blue ray disks te genieten. Ik kijk nu vanaop een kleine 3 meter naar m'n 50" scherm, en dat is aangenaam.

                          de vuistregel van schermdiagonaal maal 3 of 4 komt nog van de tijd met beeldbuizen en beperktere resolutie. De niewe schermen zijn minder vermoeiend en kan je van veel dichter bekijken.

                          Plasma is in mijn ervaring meest rustgevend voor je oog met een groot scherm, LED is een merde voor je ogen, ondanks de marketing ervoor. Voor de 25 euro minder electriciteit op een jaar hoef je het niet te doen, en voor je beeld ook niet. lijkt in de showroom beter, maar als je er een hele film naar kijkt, heb je alleen maar hoofdpijn

                          Comment

                          Working...
                          X