Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

moeilijk op BD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: moeilijk op BD

    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Ho zeker?!? En na upgrade problemen met BD via Safari for Mac?
    De reden waarom ik je dit vraag, is omdat ik die upgrade hier ook heb liggen, maar zou ze pas begin feb willen uitvoeren, als ik tevens van CS3 naar CS4 upgrade (omdat wij dan de CVO cursus starten).
    Onderhoud met OnyX gedaan?
    Hallo Les,

    Ik twijfel of het iets met de upgrade te maken heeft daar er nog anderen zijn met hetzelfde probleem met een ander OS.
    Het enige probleem dat ik had was dat ik na de upgrade géén e-mails meer kon verzenden. Vanalles geprobeerd, mijn neef die computer technieker is bijgehaald. Nope resultaat. Tot we het idee krijgen handmatig naar updates te vragen. Deze waren beschikbaar en dan ook maar uitgevoerd. Resultaat, alles in orde.

    Onderhoud met Onyx? Nog nooit van gehoord. Is dat nuttig? Ik laat mijn iMac regelmatig 's nachts aanstaan en dacht dat voldoende zou moeten zijn.

    Mvg.
    Robert
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

    Comment


    • #17
      Re: moeilijk op BD

      't Ja... als je je Mac 's nachts laat draaien, maar wel actief, niet in slaap dus, dan zouden de normale onderhoudswerken automatisch uitgevoerd worden.

      Toch raad ik aan, OnyX te installeren en af en toe te gebruiken, of op z'n minst, op die bijzondere momenten, een ander type van onderhoud te doen.
      Wat zijn zo'n momenten:
      - voor en na installatie van een OS upgrade;
      - voor en na installatie van een belangrijk pakket (niet een plugin, maar b.v. de installatie van CS4 of MSOffice, of zoiets -- opgelet: deze pakketten gaan ook extra fonts toevoegen, dus achteraf via FontBook je fonts eens overlopen en de dubbeltjes uitschakelen)
      - als je bepaalde moeilijkheden ondervindt (vertraging, teveel foutboodschappen, enz.)

      Ik heb ook Applejack geïnstalleerd en kan zelfs via Single User opstarten om een aantal zaken te controleren/corrigeren.
      Als bezitter van APP (Applecare Protection Plan) heb ik ook TechTool Deluxe. Misschien niet zo goed als Diskwarrior, dat ik (tenminste voor mijn eigen Macs, en ik ben Mac-gebruiker sinds 1987 NOOIT nodig gehad heb), maar toch wel goed om dieper onderzoek te doen, en nog straffere correcties uit te voeren indien nodig.

      Ik weet dat dit misschien koren op de molen is van de PC/Windows gebruikers, maar één ding is zeker: een Mac is stabiel, maar zorg toch maar voor het nodige onderhoud.
      Totnogtoe is er geen antivirussoftware (tenminste aan de Mac-kant; als je Windows installeert en b.v. BootCamp draait, ben je even vatbaar voor indringers) nodig. D'er zijn er nog altijd geen voor de Mac, en je beschermen tegen eventueel toekomtige vijanden heeft GEEN ZIN, net zoveel als antiweerwolf software trouwens. Norton b.v. is vergif, maar ook andere zijn "eigenlijk" (en ik plaats dat tussen quotes, want ik weet wie en waarom zal reageren ) NIET NODIG. En kom nu niet af dat je in een Apple-winkel "vanalles kunt kopen". 't Is niet dat het verkrijgbaar is, dat het daarom ook nodig of nuttig is...
      Mocht je bepaalde links naar bepaalde software nodig hebben, plaats dan gerust een reactie.
      Normaliter zal ik ongeveer per 1 februari naar OSX 10.6 gaan (Snow Leopard) via een family pack upgrade (mijn vrouw zit met haar MacBookPro op dezelfde systeemversie, e.d. te draaien), en eveneens van CS3 naar CS4 migreren, wat op zich ook een "belangrijke" upgrade is.

      Dus daarna verwacht ik toch wel geringe "aanpassingsmoeilijkheden" (mijn scanner b.v.)
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #18
        Re: moeilijk op BD

        Met veel aandacht deze topic gevolgd, temeer omdat ik al maanden problemen heb (had ????) om op BD te komen via mijn PC met Vista. Vanop mijn oude notebook met XP heb ik nooit enig probleem gehad. Dit heb ik eerder gemeld aan BD, maar de bevoegden aldaar konden mij niet antwoorden, m.a.w. het probleem zou wel elders dan bij hen liggen.

        De laatste weken was 't weer niet te doen : slechts héél af en toe kreeg ik verbinding. Tot vandaag (????) : na automatische upgrades van Vista binnengekregen te hebben, loopt alles tot nu toe vlot...., behalve : nu werkt mijn Opanda (exif-viewer) niet meer.
        Voorlopig ga ik hem niet opnieuw installeren : ik wacht nog enkele dagen.

        Iemand een idee op Opanda er voor iets heeft tussengezeten ? Ik gebruik dit pro'tje al
        meer dan twee jaar, zonder nadelige gevolgen voorheen...

        Btw : ik zit bij Skynet, en gebruik(te) zowel IE als Firefox.

        Mvg.
        The bird is known by his note, a man by his word.

        Comment


        • #19
          Re: moeilijk op BD

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          't
          Mocht je bepaalde links naar bepaalde software nodig hebben, plaats dan gerust een reactie.
          Ik heb even gezocht naar Onyx, maar vind enkel een Engelse versie. Bestaat die ook in het Nederlands?

          Mvg.
          Robert
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

          Comment


          • #20
            Re: moeilijk op BD

            OnyX is in het NL vertaald, maar je merkt hier en daar nog wel de E (of welke originele ook) versie...
            Een paar screenshots... Echt NL is wel iets anders.











            Ik weet dat ik niet meer dan drie afbeelding mag tonen (hoewel... dit zijn geen foto's, maar gewoon schermafdrukken), maar zo krijg je een idee van hoe men in het buitenland met NL omgaat.
            Dit doet niks af aan de kwaliteiten van Onyx, hoor.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #21
              Re: moeilijk op BD

              Een woordje van dank aan Bopatje en Jackske om mij terug op bd te krijgen. Sinds vorig jaar oktober geraakte ik niet meer op bd site...en let wel...enkel op de site van bd!! Ik werk zowel op pc als met imac en macpro...en met geen enkele safari op bd te geraken. Op pc heb ik firefox en explorer..en met geen enkele meer op bd te geraken. Door de hulp van Bopatje en Jackske ben ik terug op bd geraakt via Opera. Hoe is dat te verklaren??? Dikke dank u wel voor Jackske en Bopatje om mij te helpen.

              Ronny
              Last edited by Ronny; 21 januari 2010, 05:20. Reden: schrijf fouten

              Comment


              • #22
                Re: moeilijk op BD

                graag gedaan Ronny

                Comment


                • #23
                  Re: moeilijk op BD

                  Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                  graag gedaan Ronny
                  End mie toe !
                  'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                  Grtjs, Jacky

                  Comment


                  • #24
                    Re: moeilijk op BD

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ronny Bekijk bericht
                    Een woordje van dank aan Bopatje en Jackske om mij terug op bd te krijgen. Sinds vorig jaar oktober geraakte ik niet meer op bd site...en let wel...enkel op de site van bd!! Ik werk zowel op pc als met imac en macpro...en met geen enkele safari op bd te geraken. Op pc heb ik firefox en explorer..en met geen enkele meer op bd te geraken. Door de hulp van Bopatje en Jackske ben ik terug op bd geraakt via Opera. Hoe is dat te verklaren??? Dikke dank u wel voor Jackske en Bopatje om mij te helpen.

                    Ronny
                    Je spreekt over hulp, dus ik ga ervan uit dat er toch iets veranderd is aan je configuratie/instellingen, waardoor je erop geraakt ? Misschien ook even meedelen in de thread, dan kunnen anderen met gelijkaardige problemen er misschien ook nog iets mee doen.
                    Mvg,David
                    [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

                    Comment


                    • #25
                      Re: moeilijk op BD

                      Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix Bekijk bericht
                      Je spreekt over hulp, dus ik ga ervan uit dat er toch iets veranderd is aan je configuratie/instellingen, waardoor je erop geraakt ? Misschien ook even meedelen in de thread, dan kunnen anderen met gelijkaardige problemen er misschien ook nog iets mee doen.
                      Inderdaad sorry beetje onbeleefd van mij. Ik heb na safari op mac, explorer en firefox op pc nu op die zelfde pc Opera geinstalleerd en via Opera geen probleem om op bd te geraken. Ik heb nergens instellingen veranderd gewoon opera geinstalleerd en hier zijn we nu zie. Ik ben hier nu sinds 2002 trouwe bezoeker en vroeger nooit enig probleem gehad. Het probleem was begonnen in augustus 2009.

                      Groetjes,

                      Ronny

                      Comment


                      • #26
                        Re: moeilijk op BD

                        Maar dan hebben we nog steeds geen oplossing voor het probleem, enkel een wor-around. Altijd goed om weten wat er nu eigenlijk wel de oorzaak was.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: moeilijk op BD

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Maar dan hebben we nog steeds geen oplossing voor het probleem, enkel een wor-around. Altijd goed om weten wat er nu eigenlijk wel de oorzaak was.
                          En hier is het voor het ogenblik dik kl......en om via mijn Mac op BD te geraken. Met PC no problemo. Met Mac meestal ook zo, maar nu weer mijn iMac aan het laden, laden, laden..... tot Sint-Juttemis. Maar goed dat ik bijna geen haar meer heb of het viel toch maar uit. Ik open altijd dadelijk op het forum. Krijg wel de tekst, maar de symbolen bij de verschillende topics zijn blauwe vierkantjes met een vraagteken.

                          Mvg.
                          Robert
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                          Comment


                          • #28
                            Re: moeilijk op BD

                            Op Mac kan ik geen tips geven, geen ervaring mee.
                            Maar die onder Windows zoveel problemen hebben met bepaalde sites ... toevallig met Spybot S&D bezig geweest?
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: moeilijk op BD

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                              En hier is het voor het ogenblik dik kl......en om via mijn Mac op BD te geraken. Met PC no problemo. Met Mac meestal ook zo, maar nu weer mijn iMac aan het laden, laden, laden..... tot Sint-Juttemis. Maar goed dat ik bijna geen haar meer heb of het viel toch maar uit. Ik open altijd dadelijk op het forum. Krijg wel de tekst, maar de symbolen bij de verschillende topics zijn blauwe vierkantjes met een vraagteken.

                              Mvg.
                              Robert
                              Ik had dit bericht maar juist verstuurd en alles weer normaal.

                              Mvg.
                              Robert
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                              Comment


                              • #30
                                Re: moeilijk op BD

                                Vreemd... hier thuis een Mac sinds mensenheugenis (), en nooit dergelijke problemen. Wel (en dat heb ik HIER beschreven) een vreselijk trage internetverbinding nadat we terugkwamen uit vakantie in augustus vorig jaar. Bleek eer aan ons draadloos netwerk te liggen, en werd verholpen door het kiezen van een ander kanaal.
                                Maar BD of StuBru of Humo of wat dan ook... hier merk ik geen verschillen.
                                Vertragingen merk ik wel soms als iemand een vreselijk zwaar bestand heeft opgeladen. Ik weet wel dat de 400KB grens is afgeschaft, maar dat rechtvaardigt nog geen bestanden van 1.5MB
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                                Comment

                                Working...
                                X