Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 7 en BD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Windows 7 en BD

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Ik kan hier anders genoeg voorbeelden tonen van websites die er volledig normaal uitzien in IE maar van geen kanten bruikbaar zijn in Firefox of Chrome.
    Late zien, late zien!

    Ik ben fervent Firefox gebruiker, heb echter ook IE op pc staan dus ben eens benieuwd
    om ze in beide browsers te bekijken.
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

    Comment


    • #17
      Re: Windows 7 en BD

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Ik kan hier anders genoeg voorbeelden tonen van websites die er volledig normaal uitzien in IE maar van geen kanten bruikbaar zijn in Firefox of Chrome.
      Wel straf dat bijna iedere professionele websiteontwikkelaar zijn websites ontwikkelt voor IE en de meesten daar ook in lukken.
      Op 20 jaar tijd nog nooit een site gehad dat ik met IE niet kon bekijken (fout gelegen aan IE) ... straf hé.
      De meeste problemen dat mensen (eindgebruikers) aanhalen zijn gewoon vooroordelen en onwetendheid.
      logisch, als ik een website maak (heb er al verschillende gemaakt), dien ik express enkele fouten in de code te steken, omdat ik weet dat daardoor de website in IE wél goed overkomt, en niet in FF of Chrome.
      Waarom ik dit doe? Omdat het merendeel van de mensen met IE surft.. Maar een website die gecodeerd is zoals het moet (en goed zal worden weergegeven in FF of Chrome) zal in 90% van de gevallen iets mankeren in IE.
      Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

      Comment


      • #18
        Re: Windows 7 en BD

        VerSeg, je argumenten raken kant noch wal.

        Ten eerste is het wel een tip. IE komt standaard met windows, DAT is de reden waarom nog steeds de meeste mensen enkel surfen met IE, uit onwetendheid.

        Het feit dat veel websites enkel goed werken op IE is omdat IE het grootste marktaandeel bezit (door het feit dat het standaard in windows zit). IE lapt veel standaarden qua code interpretatie aan zijn laars (al is dit in IE8 aanzienlijk verbeterd) daarom is het zo dat een website die werkt op firefox bijna op elke andere browser ook gaat werken (behalve dan op IE misschien).

        Als je zelf een ontwikkelaar zou zijn, zou je weten dat coderen voor IE gelijk staat aan frustratie en onlogische handelingen.

        Verder hoeft het ook niet gezegd worden dat Firefox,Opera, Chrome sneller EN veiliger zijn.
        Last edited by -Will-; 14 januari 2010, 17:27.
        Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

        Comment


        • #19
          Re: Windows 7 en BD

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Wel straf dat bijna iedere professionele websiteontwikkelaar zijn websites ontwikkelt voor IE en de meesten daar ook in lukken.
          Dit heeft misschien meer te maken met het aantal gebruikers van IE t..o.v. Firefox en de andere browsers. Moest Firefow 80% halen zouden er misschien meer sites gemaakt worden ontwikkeld voor Firefox dan voor een andere browser.
          (schreef een zeer gelukkige Firefox gebruiker. )

          Comment


          • #20
            Re: Windows 7 en BD

            Oorspronkelijk geplaatst door -Will- Bekijk bericht
            Ten eerste is het wel een tip. IE komt standaard met windows, DAT is de reden waarom nog steeds de meeste mensen enkel surfen met IE, uit onwetendheid.
            En als velen onder de tegenstanders van IE eerlijk durven zijn, dan is IE al slecht gewoon omdat het een Microsoft product is. Idem van al de tegenstanders van Windows. Een andere browser gebruiken blijft gewoon een eigen voorkeur waar ieder recht op heeft een eigen keuze te maken. Een bepaalde browser gebruiken is ook voor velen een gewoonte ... eens gewoon aan Firefox zullen velen daarbij blijven en dat is ook begrijpelijk.

            Het feit dat veel websites enkel goed werken op IE is omdat IE het grootste marktaandeel bezit (door het feit dat het standaard in windows zit).
            Als IE het grootste martaandeel heeft en al de ontwikkelaars daar rekening mee houden ... waar is het probleem dan om IE te gebruiken?

            Als je zelf een ontwikkelaar zou zijn, zou je weten dat coderen voor IE gelijk staat aan frustratie en onlogische handelingen.
            Als je zelf ontwikkelaar bent en rekening houdt met het feit dat IE het grootste marktaandeel kent, dan ontwikkel je zodanig dat het onder IE werkt. Als je effectief afwijkingen zitten in IE, dan ken je die als ontwikkelaar ook op de kortste keren.
            Er zijn er ook veel die zichzelf webdesigner durven noemen nadat ze eens een eigen site gemaakt hebben ... ik ken er genoeg die dat zo doen (niet op iemand van hier bedoeld). Eens een cursus volgen is voor hen ook niet nodig natuurlijk.

            Verder hoeft het ook niet gezegd worden dat Firefox,Opera, Chrome sneller EN veiliger zijn.
            Ik heb hier al verschillende browsers geprobeerd op de jaren heen en tot op heden nog nooit een browser gevonden dat EN sneller EN veiliger EN correcter in weergave was. Wel al veel keren gehad dat alternatieve browsers niet merkbaar sneller waren, pagina's niet correct weergaven en bepaalde sites ontoegankelijk maakten (vooral banktoepassingen).
            Trouwens zijn de meeste andere browsers zelfs minder veilig dan IE. De meeste virusscanners doen helemaal niet hetzelfde onder de alternatieve browsers dan hetgeen ze doen onder IE! De helft van de scans worden gewoon uitgesloten! Dit feit alleen geeft al een vals gevoel van sneller zijn ... eigenlijk is het niet altijd de browser dat sneller is maar vaak de virusscanner dat minder scant.
            En ja ... "soms" is een alternatieve browser iets sneller omdat hij bepaalde plugins niet standaard heeft maar dan wil je een website bekijken en ga je een alternatieve plugin installeren ... dan sta je terug op dezelfde plaats als IE.

            Ja ik weet het, op veel sites kan je lezen dat Firefox of Chrome sneller is dan IE ... dit halen de gebruikers ervan dan ook maar al te graag aan. Maar internet staat ook vol met problemen die enkel met deze browsers voorkomen zoals niet werkende virusscanners (realtime in de browser) of ontbrekende plugins die dan elders moeten gezocht worden ... daar zwijgt iedereen natuurlijk graag over. Een collega liet onlangs ook zien dat zijn browser beter was (Firefox) maar hij kon niet eens op alles van ons intranet. Ja ... met een plugin (van derden) hier en daar lukte het uiteindelijk wel gedeeltelijk maar de browser op zich was niet bekwaam alles weer te geven. Heel handig.
            Last edited by VerSeg; 15 januari 2010, 02:33.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Windows 7 en BD

              VerSeg, je kent ongetwijfeld veel van computers en internet, maar het is inderdaad zo dat wanneer je een website maakt, je voor IE niet de internetstandaarden kan volgen. Om een site in IE toonbaar te maken moet je je in allerlei bochten wringen.
              Ik volg al een tijdje "webdesign" en in de meeste handboeken staat het vol met opmerkingen als : voor IE moet je die of die code toevoegen, of die of die code anders schrijven omdat het anders niet werkt in IE ...
              En by the way ... IE is niet meer de meest gebruikte browser. Dit zal ook wel z'n reden hebben ... kijk hier maar

              Comment


              • #22
                Re: Windows 7 en BD

                Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
                En by the way ... IE is niet meer de meest gebruikte browser. Dit zal ook wel z'n reden hebben ... kijk hier maar
                Dat hangt dan af van welke statistieken je gebruikt ... sommige andere statistieken zien er heel anders uit dan deze. Maar ja ... het is maar een statistiek.

                Straf toch dat de professionele wereld zich bijna altijd aan IE houdt.

                Om een site in IE toonbaar te maken moet je je in allerlei bochten wringen.
                Kan wel best zijn dat je aanpassingen moet doen, dat ontken ik niet maar niet elke website dat normaal werkt onder IE werkt ook normaal onder andere browsers.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: Windows 7 en BD

                  Met alle respect VerSeg, je leest gewoon naast alle argumenten die gegeven worden en jou tegen argumenten slagen telkens op niets.. Ik zie hier trouwens ook NIEMAND die jou mening deelt. Maar je hebt natuurlijk recht op je eigen mening. Ik ben iemand, en ik hoop echt dat dit niet arrogant over komt, die op professioneel vlak zeer intensief bezig is met web technologie. Ik meen mij ergens te herinneren van een vorige discussie dat jij helpdesk agent bent. Ik denk dat onze ervaringsvlakken op een ander niveau zitten. Dit is het laatste wat ik er over kwijt wil.

                  Ik blijf, echter, mensen aanraden om eens een andere browser uit te testen. Het kost immers niets.
                  Last edited by -Will-; 20 januari 2010, 23:03.
                  Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

                  Comment


                  • #24
                    Re: Windows 7 en BD

                    Oorspronkelijk geplaatst door -Will- Bekijk bericht
                    Ik meen mij ergens te herinneren van een vorige discussie dat jij helpdesk agent bent.
                    Ik ben geen helpdeskagent, al werk ik wel in zo een afdeling. Maar dit doet er niet toe.

                    Ik blijf, echter, mensen aanraden om eens een andere browser uit te testen. Het kost immers niets.
                    Dit is ieders recht ... al moeten we onze "professionele" klanten allemaal aanraden dit niet te doen want anders kunnen ze in 99% van de gevallen niet meer doen dan tegen een foutmelding aankijken.

                    Ik zie hier trouwens ook NIEMAND die jou mening deelt.
                    Volgend op mijn voorgaande zin ken ik er anders al zo'n kleine 100.000.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Windows 7 en BD

                      Ik ben geen webdesigner of dergelijke.
                      Op mijn computer staan:
                      IE8, Safari, Opera en FF

                      De laatste 3 enkel en alleen gedownloaded om eens te proberen na al die lovende woorden die overal op het net opduiken.

                      Wel, uiteindelijk keer ik steeds terug naar IE. Ik ben deze browsers gewoon, hij doet wat ik wil en hoe ik het wil.
                      Meer moet dat niet zijn.

                      Ik heb ook niet de indruk dat mijn computer meer ontvankelijk is voor virussen e.d.
                      "Alerts" zijn er regelmatig maar tot nu toe hebben de anti's alles tijdig kunnen afblokken.

                      Het is reeds jarenlang "hot" om alle mogelijke fouten aan MS toe te schrijven.
                      Het zal wel zijn waar je aan gewend bent, maar met Appple lukt het mij niet. Onlangs ook de kans gehad Ubuntu te proberen.
                      éééék éééék
                      Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                      Comment

                      Working...
                      X